Ken's '95 Super S

Gestart door KenSuperS, 21 april 2013, 10:40:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

Citaat van: KenSuperS op 06 november 2013, 14:44:59
eigenlijk alle upgrades die ik heb gedaan en nog van plan ben te doen, zijn bedoeld om prestaties of wegligging te verbeteren. mooi zijn geef ik niet veel om haha ;D

een super S is van zn eigen al mooi :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

KenSuperS

#166
jaajaa daar ben ik weer!!

we zijn flink bezig geweest, en hebben het voor elkaar gekregen...

oude blok eruit gehaald, motorblok van riesh erin gegaan (in de hoop dat deze gewoon goed was natuurlijk) en hierna is het turbofeest begonnen!

het was nog even spannend of het blokje gelijk wou lopen natuurlijk, maar zoals een echte micra was het tikken en lopen :cheer: klonk goed dus de turbo kon er aan..

we zijn een complete dag bezig geweest met alles netjes ophangen, beugels aanpassen, sandwichplate plaatsen en leidingen voor de olie en water tbv turbo leggen.
complete 2,5inch uitlaat er onder gehangen. gelukkig was dit allemaal al op maat!! ;D

ik heb het momenteel zonder brandstofdrukregelaar gemonteerd, maar wel met de 1.6 injectoren.

hier een aantal foto's van de operatie:
oude blok deels losgemaakt al


oud blok op tafel!! samen met mn trouwe sidekicks jordy, zn broer en nog een beunhaas die graag mee wilde helpen


van het plaatsen van het blok hebben we geen fotos gemaakt. we zijn gelijk doorgestoomt haha..
intercoolertje en turbo




turbotje zelf


hoe loopt het? het loopt geweldig!!
ik was erg bang dat hij te arm zou lopen of stotteren, inhouden, gek doen maar dit valt reuze mee gelukkig 8)
we hebben hem bij cas lamens even aan de mengselmeter gehad en dit is verrassend in de buurt van perfect. hij trekt als een bezetene en het koppel lijkt wel verdubbeld.

voorheen had ik altijd 90pk.. ik durf nu wel grofweg te schatten op een 120pk's en we gaan niet stoppen voordat het er 140 a 150 zijn dus een testbankdag staat in de planning
haas en co.

Leo

gaaf dat het bloje goed loopt :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

KenSuperS

#168
ik heb het gisteravond geprobeerd te filmen maar helaas valt er weinig op te zien haha...

goeie foto's en filmpjes komen dus nog

en godver wat is dat verslavend zeg.... de blowoff blaast prachtig af, maar ook de turbo heeft een onwijs gaaf surge geluid..
d blowoff is misschien iets te strak dus dan komt het geluid uit de filter zelf omdat hij het terugblaast langs de turbo...niet erg goed maar wel een superdik geluid
haas en co.

Kwarkieboy

Damn !!
Ziet er allemaal goed uit ken !
Ben benieuwd hoeveel pk hij nu heeft, misschien wel leuk om te laten ziet bij de Dyno meeting :p
K11 '95
K11 Aztek '00

TeSprouT

Wordt super vet! Ben benieuwd naar het eindresultaat straks. Als je dan eens op een meeting bent wil ik wel een stukje meerijden ;D

Keep up the good work!  O0
Love the potiential

Psydan

Wow Ken! Gaaf zeg! Ben benieuwd naar het geluid!! Dus schiet maar op met dat filmpje ;)
Do not underestimate what you will never understand.

Jeroen330


Roadrunner

Erg stoer 8) Lekker subtiel weggewerk zo.
Op hoeveel druk draait die nu?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

KenSuperS

thnx mannen!!! ben dr ook echt super blij mee

druk is maximaal 0.5bar.. meer als genoeg voor het standaard motorblok.
als ik de apexi safc van jeroen heb gaan het fijne afstelwerk beginnen en dan kan ik pas echt serieus het gas er op houden en op de bank om af te stellen.

en TeSprout... dat meerijden gaat helemaal goed komen 8)
haas en co.

Riesh

Dus als ik het goed begrijp eigenlijk verrassend simpel om te doen (totnogtoe) ?

Als ik de vuistregel pak die ik wel eens heb opgevangen, dan zou je inderdaad rond de 120 paarden moeten hebben. 
Micra Addict

KenSuperS

tsja ik heb natuurlijk geluk dat het een kant en klaar spruitstuk is, en de uitlaat al op maat was, evenals de intercooler piping.

zou je zelf een spruitstuk,uitlaat ed. moeten maken gaat er ff flink wat meer tijd in zitten.
ook heb ik gelijkwaardige projecten gezien die maandenlang niet normaal wilde lopen en allerlei gekkigheid uitgehaald moest worden.. bij mij was het direct raak ;D

ontsteking staat nu op zo'n 16graden voorontsteking en wat er dan verder nog aan verbeterd kan worden gaan we pas zien als die eens goed op de bank gezet word..

mn baas en onze vertegenwoordiger, die beide rally hebben gereden met micra's, hebben ook een stukje gereden en vonden het geweldig. vermogen nagenoeg gelijk, maar een flinke bak koppel extra..
haas en co.

Milo

Erg gaaf hoor! Ben benieuwd.
En ik wil je niet ontmoedigen ofzo hoor, maar juich nog niet te vroeg he?
Dat het nu allemaal netjes draait kan prima, maar het blokje gaat vanaf nu op zijn donder krijgen en kan er dus nog vanalles gebeuren (lijkt mij).

Verder ben ik érg benieuwd wat dit nu op de bank presteert :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

lurtz

lekker bezig kerel
kom snel ff langs bij je of jij bij mij ?

Dinky

Gaaf Ken!
Ik ben benieuwd naar de gegevens op de bank.
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.