Ken's '95 Super S

Gestart door KenSuperS, 21 april 2013, 10:40:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KenSuperS

hoe bedoel je?

BOV zit gewoon goed monteerd nu, alleen omdat er een strakke veer in zit blaast hij echt alleen af wanneer ik volle druk draai, en niet eerder.

voorlopig laat ik het zo. wel ga ik nog een terugslagklepje in de vacuumleiding proberen om te kijken of dit wat uitmaakt.

minder strakke veer kan altijd nog
haas en co.

thom-micra

je laat de lucht gewoon de ruimte in?
aangezien als je het terug de aanzuigpijp inblaast, je altijd druk houd, en dus veel sneller gaat spoelen in de volgende versnelling.



KenSuperS

nee hij blaast nu gewoon de ruimte in inderdaad.

ik heb gemerkt dat wanneer ik 3kwart tot volgas geef, hij bij zo'n 2000toeren begint te 'drukken' en voor de 3000toeren al op 0.5bar is, dus aan opspoel snelheid geen gebrek haha
haas en co.

thieme

Klinkt lekker :D tot de hoeveel toeren draait ie mee?
Of eigenlijk anders gezegd waar "voel" je dat je powerband ongeveer ligt?

KenSuperS

nou dat is dus nog een beetje het punt nu..

hij blijft wel goed doortrekken zo, maar je merkt het vermogensverschil vooral tussen de 2 en 4500 a 5000 toeren. omdat ik de afstelling nog niet helemaal op orde heb ga ik meestal niet veel verder.

omdat ik denk dat ik daarboven nog brandstof mis om echt vermogen te maken, zal eerst de apexi neo safc moeten installeren om boven de 5000toeren vermogen te maken

af en toe is het natuurlijk wel leuk om m even naar de begrenzer te trappen 8) lekkere klappen en een goeie vlam haha
haas en co.

thieme

Ben benieuwd wat die met de safc doet dan :D
Alhoewel de micra heeft toch ook 3d maps? omdat de apexi volgensmij alleen het MAF signaal veranderd is dan de kans niet groter bij een turbo setup dat het dan toch niet lekker loopt? Heb me er niet zo heel erg in verdiept maar met het aanpassen met de gegevens van de MAF krijgt ie meer brandstof maar wordt toch ook de "load" map anders waardoor de ECU andere timings gaat gebruiken?
Dat is in ieder geval wat ik van internet af heb geplukt weet niet in hoeverre het ook van toepassing is op de micra maar het heeft mij doen kiezen voor een nistune bordje.
Weet niet of je der zelf al wat onderzoek naar hebt gedaan of dat Jeroen hier misschien iets meer vanaf weet.

KenSuperS

ik begrijp er ook nog niet het fijne van hoor!!

maar zoals ik het nu begrijp gaat de timing inderdaad iets veranderen wanneer ik met de apexi safc het MAF signaal ga 'tricken'.

ik verwacht niet met heel veel procent het signaal te hoeven aanpassen, dus ook de timing zal volgens mij niet veel verspringen dan.

het liefst had ik ook een compleet andere (stand alone) ecu of een nistune board, maar dit ga ik eerst maar eens proberen. mocht het inderdaad zo zijn dat ik teveel moet aanpassen met de safc dat de timing te ver uitloopt en hij niet meer lekker wil lopen, zal ik alsnog aan een ander management moeten geloven helaas.
haas en co.

KenSuperS

Goedendag... ben ik weer.

omdat ik al een tijd niets geupdate heb, betekend natuurlijk niet dat we niets meer gedaan hebben 8)
ding loopt nog als een zonnetje, en menig weggebruiker heb ik de stuipen op t lijf mogen jagen hahaha... geweldig om die verbaaste gezichten te zien als ze een micratje niet kunnen bijhouden.

in de tussentijd zijn er weer andere banden omheen gekomen, is de helix koppeling met drukgroep geplaatst en vorige week heb ik nog een nieuwe voorbalk erin gefixt.

in de planning staat nu om de apexi afc neo te instaleren en op de testbank te gaan om hem verder af te laten stellen (waarsch toch bij rica, dick van loon.)

een aantal plaatjes bij de praatjes!!

hier de brug in. wielen dr af, olie uit de bak, assen er uit, steun onder het blok, bak losschroeven en aan de slag met de koppeling.

originele er uit.

helix 3paddle clutch erin.


nieuw druklagertje in de bak.


en nee... het rijd niet lekkerder met een race/rally koppeling  ;D zeer spartaans.. bokken en stoten bij langzaam opkomen, maar absoluut geen slip meer. dus gewoon lekker snel loslaten en bij terugschakelen een dot tussengas.

voorbalk was een mooi klusje.. voorbumper was er denk nog nooit vanaf geweest dus bijna alle boutjes en schroefjes braken af. toen bleek de ori voorbalk al eens te zijn dichtgeplakt dus we hadden iets meer nodig van het nieuwe voorfront als dat we eigenlijk dachten.
oude balk.

en de nieuwe. zoals je ziet ook gelijk alles van binnen en buiten gespoten. die gaat voorlopig niet meer roesten!



haas en co.

Psydan

Goeie updates man! Ik ben echt benieuwd naar je auto in het echt!
Do not underestimate what you will never understand.

chiba_kun

Goed bezig Man!

Vorige keer toen de Micra van mijn vrouw bij de dealer stond stond die lekker stationair te pruttelen buiten, helaas was je al (snel!)weg toen ik weer terugkwam... :)

Is dat trouwens vuil tussen de lamellen van je radiateur? (kan het niet goed zien op de foto) En zo ja, kan dat geen kwaad voor de broodnodige koeling?

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme


KenSuperS

Citaat van: chiba_kun op 20 januari 2014, 15:31:18
Goed bezig Man!

Vorige keer toen de Micra van mijn vrouw bij de dealer stond stond die lekker stationair te pruttelen buiten, helaas was je al (snel!)weg toen ik weer terugkwam... :)

Is dat trouwens vuil tussen de lamellen van je radiateur? (kan het niet goed zien op de foto) En zo ja, kan dat geen kwaad voor de broodnodige koeling?

thnx mannen voor de leuke reacties!!

haha ik heb je dan niet gezien man!! jammer.. volgende keer doen we ff een praatje! O0
wanneer denk je weer ns bij Lamens te zijn?

neeee deze radiateur zit vol met steenslag en omgebogen lamelen helaas. het verbaast me ook dat hij nog niet lek is. ik heb totaal geen koelproblemen gelukkig dus een nieuwe radiateur is nog geen prioriteit voor mij tenzij iemand een nieuwe voor me heeft tegen een leuke prijs.
haas en co.

KenSuperS

trouwens chiba... kan t zijn dat k jou vanmorgen in hillegersberg zag rijden in je skyline?
haas en co.

KenSuperS

de eerstvolgende meeting zal ik er weer bij zijn, de uitdeukmeeting iig!
haas en co.