TeSprout's Ride: The Red Delight

Gestart door TeSprouT, 26 november 2010, 14:34:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeSprouT

Hallo iedereen,

Allereerst stel ik mij even voor, mijn naam is René, ik ben 23 jaar en ben woonachtig in omgeving Rotterdam. Hiervoor heb ik nog niet eerder een eigen auto gehad, maar zo af en toe die van mijn moeder geleend wanneer dat nodig was.

Ik ben sinds kort de troste bezitter van een Nissan Micra, ik was al zelf enige tijd op zoek naar een leuke stoere betrouwbare auto met lage maandelijkse lasten en kwam al snel tot de conclusie dat het een Micra moest worden. Ik heb de auto nu sinds 29 oktober en ben er uitermate tevreden mee!

Na wat gesurft te hebben op internet over Micra's kwam ik op deze site terecht waar ik regelmatig kom kijken de laatste tijd. Hierdoor heb ik besloten om lid te worden van het forum en ook mijn Micra te laten zien.  :)

Wat feitjes over mijn Micra:

-   Model: Nissan Micra 1.0-16V Tango 55
-   Bouwjaar: 1993
-   Kleur: Rood
-   KM-stand: 106.000





Wat wil ik doen?

-   Nieuwe wieldoppen
-   Uitlaatsierstuk
-   Nieuwe audio plaatsen
-   Ergste steenslag/krasjes wegwerken
-   Achterzijramen getint
-   Achterlichten donkerder maken
-   Micra instaplijsten plaatsen (liefst carbon)
-   Eventueel Smoke(donkerglas) koplampen

Het idee:



Verder zie ik wel wat voor ideeën ik nog door de tijd krijg, de meeste dingen zullen ook in het voorjaar plaats gaan vinden aangezien de winter voor de deur staat. Belangrijkste punt voor nu is de audio.

Ik denk dat jullie wel snappen waarom  ;D:



Meer foto's zullen later volgen, door het slechte weer steeds heb ik nog niet de gelegenheid gehad om meer mooie foto's te maken.
Love the potiential

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Rob

welkom die is bijna net zo oud als mijn vorige gok ik. had HB-PZ-94
en jeetje wat een antiek stuk radio! werkt dat nog? :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

nismo

Welkom! En idd even radio vervangen is geen overbodige luxe.

En in plaats van wieldoppen zou ik even sparen voor een 2e hands setje velgen. Ben je uiteindelijk iets blijer mee denk ik.

Anti autostyle!!

emiel

Aloha,

welkom hier!

We wensen je veel veilige en plezierigde micra kilometers toe!

Emiel & Andrea

Red Racer

Heey René, Welkom hierow.

mooi rood wagentje met een nette kmstand.

zie op de eerste foto's dat ie nog vrij goed in de lak staat aleen de grill net niet.

zou als ik jou was ook wel de raad van nismo op volgen want je hebt voor weinig een knap setje velgen dan kan je deze set voor de winter gebruiken.

als je vragen hebt roep je maar ;) :duim:\

grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

TeSprouT

#6
Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

@Defqon:

haha ja de radio werkte nog perfect! het leuke was toen ik de auto kocht kreeg ik het garantiebewijs van 1987 er ook nog bij! :P Maar binnenkort komt er toch echt een andere radio in, ook heb ik nog hoedenplankspeakers liggen van JBL dus die gaan er ook gelijk in. zal vast een goed geluid geven!

@Nismo & Red Racer

Ja een set velgen zal ook zeker door de tijd komen, ik heb al een beetje rondgekeken maar ben nog niks tegen gekomen, ook zit ik nog te twijfelen over welke maat velgen het beste is 14" of 15".  Wieldoppen komen er ook sowieso degene die er nu op zitten hebben te vaak kennis gemaakt met de stoep ;D

De grill is inderdaad wat verkleurd, ik denk met een goede poetsbeurt dat hier niks meer van te zien zal zijn. Het weer moet alleen even mee gaan werken..  >:( Verder zit de auto, zeker voor zijn leeftijd, nog erg goed in de lak!

Love the potiential

2yellow4u

Welkom op het forum!!

Veel plezier en nieuwe iedeeën toegewenst.

jasperdg

Hey van harte welkom met je mooie Micra!

Op je photoshop pic mis ik eigenlijk nog de achterspoiler....
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

TeSprouT

Citaat van: jasperdg op 29 november 2010, 10:52:56
Hey van harte welkom met je mooie Micra!

Op je photoshop pic mis ik eigenlijk nog de achterspoiler....

Heb je gelijk in, ik heb er wel over na gedacht. Als ik het doe wil ik in iedergeval een 3e remlicht erin hebben. Ook twijfel ik over de kleur; zelfde als de lak of mat zwart.

Maar dit zijn voorlopig zorgen voor later, eerst maar eens het begin maken! ;)
Love the potiential

TeSprouT

Na enige tijd radiostilte is er wel het een en ander gebeurd met de micra. hierover zal ik later meer vertellen want ik zit op dit moment namelijk met een heel vervelend probleem.

Helaas heb ik met mijn Nissan Micra nu al enige tijd een zeer irritant probleem waarvan ik de oorzaak niet kan vinden. Wanneer ik de auto start en ga rijden is er niks aan de hand tot dat het motortje goed warm word.

De motor draait, als hij warm is, in toeren te laag stationair. Als ik stilsta heb ik 90% van de tijd geen probleem. Maar plotseling gaat de motor heel erg zwaar lopen, en neigt af te slaan (de lampjes van de olie en dynamo gaan dan aan) en meestal slaat de motor dan af. Gas geven met koppeling ingedrukt houd de motor lopende, maar op het moment dat ik het gas loslaat doet ie hetzelfde en slaat weer af. Als ik nu de motor afzet, een paar seconde wacht en weer start of 20 meter verder rij, slaat hij niet meer af.

Nu wil ik dit probleem heel graag oplossen maar kan helaas de oorzaak niet benoemen, het is behoorlijk irritant als je motor steeds bij het stoplicht bijna afslaat en dat je hem draaiende moet houden. Ook bij heel langzaam rijden (met zijn 2 door de bocht) kan de motor stotteren en afslaan.

Kunnen jullie mij misschien vertellen waar mogelijk de oorzaak van dit probleem zit?
Love the potiential

TeSprouT

Is er niemand die het probleem herkend en eventueel weet wat de oorzaak hier van kan zijn?

ik heb zelf nog op het internet gezocht naar dit probleem, er word dan veel gesproken over de stappenmotor of de MAF-sensor die defect zou zijn. ik weet niet hoe ik dit kan controleren bij mijzelf.

hopelijk weet een van jullie waar mogelijk de oorzaak van mijn probleem zich kan bevinden of hoe ik hier eventueel achter zou kunnen komen.
Love the potiential

Jeroen330

Zoals ik het lees kan het heel goed je MAF zijn...
Je maf geeft aan de ECU door hoeveel lucht er precies de motor binnenkomt. deze waardes worden alleen meegerekend als de motor op bedrijfstemteratuur is..

Het zou heel goed kunnen dat je maf langzaam overlijdt en je hierdoor je klachten hebt. De enige manier dit uit te zoeken is door de auto uit te lezen.. Hiermee kun je zien wat je MAF precies doet..

kijk hier maar voor meer info over het uitlezen:
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,11233.0.html

TeSprouT

Jeroen bedankt voor je reactie!  ;D

oke ik zat dus op de goede weg met het zoeken naar de oorzaak van het probleem. helaas heb ik zelf niet de mogelijkheid om de auto uit te lezen. ik had jouw topic over het uitlezen van de auto al eerder gelezen, zeer interessant! het lijkt mij sowieso wel slim om dit een keer te gaan doen.

helaas zag ik dat je niet uit de buurt komt, zwolle en regio rotterdam is nog een aardig stuk rijden. anders had ik graag van je dienst gebruik gemaakt. Wellicht kan ik het hier in de buurt bij een garage proberen?

kun je mij misschien een indicatie geven wat een MAF sensor ongeveer zou moeten kosten? deze is los te vervangen neem ik aan?
Love the potiential

TeSprouT

Even een update over de status van het probleem.

het probleem word deze week opgelost, na eerst via de sloop geprobeerd goedkoop een oplossing te vinden, bleek het gasklephuis van de sloop nog slechter te zijn dan de huidige. Er kwam zelfs donker zwarte rook uit de auto! Oude gasklephuis terug geplaatst zwarte rook probleem opgelost maar het huidige probleem nog niet. Na terug te gaan naar de sloop en het probleem te hebben uitgelegd kreeg ik netjes mijn geld terug!

Vervolgens heb ik via via gratis een gasklephuis kunnen krijgen van iemand die haar micra total loss had gereden. Ook deze vertelde mij hetzelfde probleem te hebben maar mocht het proberen. Nooit geschoten is altijd mis. deze keer hebben we mijn eigen gasklephuis laten zitten en enkel de stappenmotor vervangen. Dit had als gevolg dat het probleem nog erger werd en de auto nog onregelmatiger ging lopen.

Samen met een maat van mij die automonteur is hebben we gekeken naar het probleem en waren er over uit dat de stappenmotor op overlijden staat. Gisteren direct een nieuwe stappenmotor besteld bij de nissan dealer (200 euro :( ) deze week monteren. Als het goed is is het probleem dan opgelost en kan ik weer zorgeloos rijden!

Daarnaast ga ik het gasklephuis die ik gratis hem mogen ontvangen opnieuw solderen met de how to handleiding op dit forum. Mocht het probleem nogsteeds voordoen kan ik deze ook nog vervangen en is alles opgelost.

Als het probleem daadwerkelijk opgelost is deze week zal ik jullie op de hoogte stellen hiervan! Ook snel zullen er nieuwe foto's volgen, ondertussen is er een nieuwe JVC radio + JBL achterspeakers geinstalleerd. Heeft de micra een uitlaatsierstuk, wat binnenkort vervangen zal worden voor een andere einddemper (als het mogelijk is een invidia). En ben ik druk aan het kijken voor leuke LM velgen, nog geen idee welke dit worden!

suggesties zijn altijd welkom! :)
Love the potiential