TeSprout's Ride: The Red Delight

Gestart door TeSprouT, 26 november 2010, 14:34:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

hahaha

eerste 4 lagen doe je met die goedkope verf @ action te koop (prima basis)
dan koop je 1 dure bus motip gewoon dus paar keer over nevelen

en dan heb je prachtige velgen!
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

davey

mwa heb nu zelf ook 15 inch 195 breed eronder zonder SB. gaat prima hoor! zolang je maar een beetje rolt. stilstaand sturen is altijd slecht voor je banden!

De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

TeSprouT

Citaat van: davey op 13 mei 2011, 23:15:52
mwa heb nu zelf ook 15 inch 195 breed eronder zonder SB. gaat prima hoor! zolang je maar een beetje rolt. stilstaand sturen is altijd slecht voor je banden!

Okee goed om te weten! Ik laat de auto altijd wel rollen tijden het inparkeren, stuurt veel gemakkelijker en is inderdaad beter voor je banden en stuurhuis!

Maar jij zegt dus 15" zonder SB is gewoon goed te doen? Zijn er meer mensen die dit ook zo ervaren? ???

Dan verbreden mijn opties dus! ;D
Love the potiential

davey

ik zal niet ontkennen dat het zwaarder gaat dan de originele 155-70r13 bandjes maar dat is logisch.

maar ik vind het persoonlijk prima te doen! ik had het zwaarder verwacht toen ik me velgen monteerde. Desondanks ben ik nog steeds bezig om mijn stuurbekrachtigingsset compleet te krijgen! maar dat was ik al voor de 195 banden haha.
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

TeSprouT

Even snel het resultaat van vandaag, morgen(denk ik) komt het hele verhaal en meerdere foto's.  De booskijkers kwamen vandaag in de middag pas aan dus heb ik nog niks aan gedaan, voor het idee even snel geplaatst. Ik ben zelf erg te vrede met de bumperlip, vind het enorm vet geworden!  8)

Snel een foto:

Love the potiential

Red Racer

vet? Gewoon Wicked gaaf,dan aleen je motorkap doorlassen of custom booskykers


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rob

zou niks doen aan die zwarte booskijkers heeft wel wat:)
de pearl leeft zijn leven door op andere micra's... kijk uit hij is besmettelijk @ styling virus :D
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Red Racer

? @ rob, zijn dat jouw oude booskijkers dan?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Pobresh

Citaat van: TeSprouT op 14 mei 2011, 10:26:11
Citaat van: davey op 13 mei 2011, 23:15:52
mwa heb nu zelf ook 15 inch 195 breed eronder zonder SB. gaat prima hoor! zolang je maar een beetje rolt. stilstaand sturen is altijd slecht voor je banden!

Okee goed om te weten! Ik laat de auto altijd wel rollen tijden het inparkeren, stuurt veel gemakkelijker en is inderdaad beter voor je banden en stuurhuis!

Maar jij zegt dus 15" zonder SB is gewoon goed te doen? Zijn er meer mensen die dit ook zo ervaren? ???

Dan verbreden mijn opties dus! ;D

Velgmaat boeit niet zo, als t past. Maar 195 stuurt wel ff wat zwaarder dan 155 ja. Zeker bij inparkeren (ookal laat je m rollen) is het een stuk zwaarder.
Vergeet niet dat het maar een licht autotje is, dus bredere banden dan origineel stuurt wel zwaarder, maar niet zoveel zwaarder als dat je hetzelfde doet met een veel zwaardere auto.

TeSprouT

Ja zaterdag was het dan zover, de bumperlip zou gemonteerd worden onder de micra! Een maat van mij heeft een grote loods tot zijn beschikking op zaterdag waar we wel vaker met auto's rommelen en lekker bezig zijn. Na eerst een audioset te hebben ingebouwd hebben we daarna de bumperlip van de micra gemonteerd, om dit te kunnen doen wilden we de auto wel hoger hebben om makkelijker te kunnen werken.

Hiervoor hadden wij een simpele oplossing en dat ging perfect:



Onder de banden werden vervolgens pallets geplaatst zodat de auto wat hoger stond en wij lekker ons gang konden gaan. Direct even onder de auto gekeken en gezien dat mijn einddemper nodig aan vervanging toe is (waar ik al vanuit ging). voor de rest zag het er allemaal prima uit.

De bumperlip is afkomstig van de Seat Ibiza en daarom niet direct pas, na snel de bumperlip geplaatst te hebben was duidelijk hoeveel de zijkant van de bumperlip nog ingekort moest worden.





Na de bumperlip op maat ingekort te hebben kon deze geplaatst worden onder de wagen, wat zeer soepel verliep. Alsof ze er bij Seat rekening mee hadden gehouden dat de lip ook onder een Micra geplaatst moest worden, de schroeven in de bumper kwamen zowat overeen met die van de bumperlip.



Daarna voor de afwerking met een dremel een mooie ronding gemaakt bij de uiteinden zodat de bumperlip mooi meeloopt met de ronding van de wielkast, zo uit de losse hand erg geslaagd! ;D

Zie hier maat van mij bezig!



En dan nu het eindresultaat van de dag! Ik vind het zelf erg geslaagd en ben er super trots op!  8)



Daarna de Micra nog even naast de Civic en BAMWEE gezet, de voorkant is nu direct een stuk lager en dat terwijl ik nog geen verlagingsveren heb. Dit zal in de toekomst vast en zeker ook nog wel komen, leuke klusjes voor later.





Die middag zijn mijn booskijkers ook binnen gekomen, de oude van Defqon over kunnen nemen, dat word de volgende klus. Zit nu alleen in een dubio; zal ik de booskijkers zwart of rood maken?  :-X
Love the potiential

Bunny

ROOD maken :P Lip staat hem sexy!

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

TeSprouT

Citaat van: Bunny op 16 mei 2011, 10:36:23
ROOD maken :P Lip staat hem sexy!

Rood was ook mijn eerste gedachte, tot ik ze zwart had geplaatst wat niet lelijk was. Zoals het er nu voorstaat zal het ook rood worden!

Jaa vind ik ook thnx! Is je oude lip toch goed terecht gekomen vind je niet? ;D
Love the potiential

Bunny

jazeker :) zing je wel elke dag een slaapliedje?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

TeSprouT

Citaat van: Bunny op 16 mei 2011, 11:17:38
jazeker :) zing je wel elke dag een slaapliedje?

Hahaha! Ja dat sowieso, daar hoef je je geen zorgen over te maken! ;D
Love the potiential