Cookiebox Micra K10 March

Gestart door Cookiebox, 07 mei 2009, 22:09:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cookiebox

Nou zoals ik al eerder aangekondigd had het show your car topic van de koekjestrommel  8)

We hebben deze micra gekocht omdat me vriendin bezig is met haar rijbewijs en een handgeschakelde auto wou hebben.
Hiervoor was er een rode micra k10 1.0 automaat deze hebben we ingeruild op de March die bij toeval op ons pad kwam.
De auto was erg smerig toen we m kregen.. hondenharen een berg zand modder de sponningen waren eerder groen/zwart dan wit. Kortom een auto die gebruikt was voor A naar B maar niet echt vertroeteld.
Dus begonnen met een grote schoonmaak! (waar ik nu nog steeds mee bezig ben).
Verder waren de stalen velgen ook niet echt om aan te zien dus meteen wezen kijken voor een setje leuke wieldoppen (toekomst worden velgen).
Ook zat er een afschuwelijke trekhaak aan de achterkant .. bij deze heb ik de kogel er al af geslepen maar moet de bumper er nog afhalen om het even goed af te werken, laat de balk wel zitten voor stevigheid.
Had in mijn gereedschapkist ook nog een sierstuk liggen van een A6 3.0 diesel en kon het niet laten om deze meteen op de demper te lassen wat al zeg ik het zelf een leuk resultaat geeft  ;D
De antenne was foetsie.. inmiddels ook vervangen.
Er ontbrak een stootstrip wat er al helemaal niet uitzag  :o 1 deur helemaal onder de plakresten.
Tijdens het verwijderen van de plakresten ook meteen maar de march striping en stickers er af gehaald wat ik persoonlijk een stuk strakker vind staan  8)
Toen dat alles er op zat kwam ik op de sloop een Super S tegen en wist dat me vriendin een sportstuur wou dus die is er ook meteen ingekomen  :).Er zitten nu ook super S middenconsole in en de tellerunit!

De toekomst:
Verlagen
Velgen zwart spuiten en winterbanden er op
Voor de zomer mooie sportvelgen
Lelijke roestplek onder linkerachterlicht wegwerken
Super S interieur (onder voorbehoud)












Al met al.. t word weer iets  8)


MicraMuts

Wat een leukerd!  :duim: Ziet er goed uit!

En super s stoelen en bank kan ik je aanraden, zit een stuk fijner (mits het niet mishandeld is)

Mocht je vriendin (of jij) lid willen worden van onze club, dan kun je mij een pm sturen.  :)


http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

rob

hey ze zijn er ook nog in het wit! jeeeeeeeej eindelijk al dat rood hier :P (niet bijten jongen rood is me favo kleur)

Cookiebox


MicraMuts

Ohja!! Dan ziet ie er nu stukken beter uit!!! Mooi gedaan!  :duim:

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

rob

zie ik trouwens voor een plekje onder de linker achterlamp?

jasperdg

Citaat van: rob op 07 mei 2009, 23:02:34
zie ik trouwens voor een plekje onder de linker achterlamp?

Rob, dat zegt ie toch:
CiteerLelijke roestplek onder linkerachterlicht wegwerken
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

Cookiebox

Ja dat klopt is een deukje in gereden en dat is gaan roesten... iemand nog tips/trucs hoe ik dat het beste aan kan pakken?  :)
Ben niet echt een schadehersteller

rob

raare plek voor je roest plek

liever lui dan moe he jasper (A) spamking zoekt ook zijn rust momenten

Cookiebox

Is niet zo'n rare plek als je keer ergens tegen aan rijd en er een deukje krijgt :) gaat vanzelf wel roesten.
Zat er helaas al op toen we m kochten maar moet zeker weten weg want het stoort.
Keer op een zaterdag mee beginnen.

SamBam

jeuj weer een k10 erbij
welkom en veel leuke km.

roestplekje is wel goed weg te werken hoor.
kaal maken. behandelen met spul tegen roest en opnieuw strak maken.

succes met de super s transformatie.

grt, sam

Cookiebox

hehe dankje ;)

zal je de aankomende dagen wel lastig vallen met domme vragen van mij over een instrumentenpaneel :P denk dat ik m morgen op ga halen en dan maar even kijken hoe we het er in gaan knutselen.
Had wel een loze stekker achter het instrumentenpaneel zien zitten ... iemand eerder gezien?
En ook eentje achter de schakelaar van de achterruitwisser een blauwe

Geuens


Red Racer

Hoera weer een K10tje er bij :wave:

veel plezierige km voor je vriendin en je zelf

je kan het beste kijken voor je roestplek of t doorloopt achter je achterbumper om m helemaal weg te halen de bumper, en dan kaal halen schoon maken met een apart middeltje wat sam al zij en dan een klodder plamuur.

suc6 met je super s verbouwing, k ben zelf al heel ver met de supers s in mijn micra k10 aleen t dashbord nog.

zou je ook nog eens overdag foto's kunnen maken.

die stekker aan de linkerzijde met dat blauwe is van je schtruitewisser maar die ander heb ik nog niet gespot


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Cookiebox

Ja zowiezo gaat de achterbumper er een keer af om die trekhaak goed weg te werken.. en misschien ander achterbumpertje aangezien die Super S kit er niet op komt..
Wel een mistlamp aangezien deze er niet mee uitgevoerd is en het wel zo veilig is hier in Nederland :P.
Dat middeltje tegen roest is dat toevallig Novorox of hoe je het schrijft?? Zal anders keer moeten kijken bij een autohandel voor zoiets.
Plamuren.. nooit gedaan laat het ook doen door een bekende van me die in de schadeherstel zit en het spuiten ga ik zelf wel onder handen nemen  :D

Foto's overdag doe ik wel wanneer de micra weer goed gewassen is en gepolijst is :) morgen eerst ff lekker de Golf polijsten  :P

Die blauwe stekker is anders niet aangesloten .. had namelijk die kap van de KM teller verwijderd waar de schakelaar inzit van de achterwisser en de alarmlicht knop en zag daar een blauwe niet aangesloten stekker zitten dus vroeg me af waar die voor is.
Zal wel een keer een foto uploaden ofzo :)

We blijven updaten  :duim: