Luchtfilter voor een K11

Gestart door Larrs, 28 november 2007, 21:21:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larrs

Mijn auto is zover ik het weet nog helemaal standaard en daar wou ik eigenlijk wel verandering in brengen. :)

Daarom heb ik een vraag over luchtfilters. Heb wel iets gelezen op het forum van de Nissan Club en met Google gekeken wat er zoals te krijgen valt voor mijn auto.
Ik heb twee luchtfilters gevonden die in mijn auto passen. Er zullen vast wel veel meer zijn, maar deze waren snel te vinden.

Van K&N
linkje

Van Green Filters
linkje

Dan heeft K&N ook nog een filter die de standaard luchtfilter vervangt.

Je zou schijnbaar 2 tot 5% meer vermogen en koppel krijgen.
Het filter van K&N kost 126 Euro en die van Green Filter kost 106 Euro.

Is het z'n geld waard?
En is het makkelijk zelf te monteren? Ben best handig, maar knutselen aan auto's heb ik 8 a 9 jaar geleden gedaan op het voortgezet onderwijs(VBO) en daarna niet meer. ::)

Ben nog niet van plan om het direct te gaan halen, maar heb graag een beetje voorkennis van dingen die ik in de toekomst wil gaan aanschaffen. ;)
Dat het geluid verandert weet ik, zou ik ook erg blij mee zijn als het mooier is.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Dat zijn best dure filters, ik zou zelf met wat buizen aan de gang gaan en een universeel filter aanschaffen (www.autostyle.nl). Dan kun je ook nog eens het filter op een wat koelere plaats monteren. Als je het filter direct op de luchtmassameter aansluit trekt hij veel warme lucht vanaf de motor wat eigenlijk leidt tot lagere vermogens ipv hoger.

Met een zelf-knutsel filter incl buizen zal je ongeveer net zo veel kwijt zijn.

nismo

Ik heb voor nico de K&N filter besteld.. is gewoon kwaliteit..

Anti autostyle!!

biermagnaat

je kunt ook buizen aanschaffen en een tenzo filter aanschaffen dat is gewoon betere kwaliteit dan de autostyle filters.

heb er nog wel een liggen kan ik je wel verkopen als je wilt reageer maar via pm als je interesse hebt.

Micra SRi

#4
Bij Biesheuvel autosport, heb je de universele pipercross foam luchtfilter voor €66 en dan zou ik kiezen voor een vektorcone filter met een aluminium nek.
Een setje aluminium buizen met adapter en klemmen kost € 55 deze is van Autostyle.

succes verder.
vr.gr.
luigi

[verwijderd door de beheerder]

[verwijderd door de beheerder]

Michiel

Zo heb ik het ook jaren gehad, beviel goed, zeker als je "iets" meer vermogen wil hebben en een leuker geluid.

nismo

Vandaag die K&N filter gehaald.. is toch wel een beter geluid als die filter die er op het moment in zit (nog).. die klinkt enorm schel.. die K&N klinkt wat dieper..

Anti autostyle!!

Larrs

Best veel reacties en keuzes. :o :)

Maar wat is het verschil tussen een foam filter en eentje van katoen? Foam ken ik als een materiaal wat na een aantal jaren poreus kan worden.
Het vermogen en geluid wat je kan krijgen heeft dat nog veel te maken met materiaal?


Verder begrijp ik dus dat je beter alles los moet kopen, waar ik opzich sowieso wel een voorstander van ben.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Na een beetje zoeken las ik dat de Pipercross filters van een soort Polyurethaan foam gemaakt zijn en dus duurzaam. Kan alleen niet opmaken of de Pipercross filters net zo lang meegaan als de K&N filters.

Verder is mijn interesse in iedergeval vergroot. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Micra SRi

Moet je op de site van Limpex sport kijken, daar wordt het verschil verteld.
succes verder.
vr.gr.
Luigi

Larrs

Citaat van: Micra SRi op 29 november 2007, 22:17:18
Moet je op de site van Limpex sport kijken, daar wordt het verschil verteld.
succes verder.
vr.gr.
Luigi
Bedankt, maar had die site al gevonden. Goede site trouwens.

Wordt waarschijnlijk toch een foam filter.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Stefan Aztek

Ik heb nog een K&N filter voor je liggen met een pvs buis perfect op maat voor een K11. Met deze buis komt het filter achter de accu te zitten. Het verste van de motor vandaan. (koude lucht) Het filter zelf is wel een beetje beschadigd. En waar  de buis op de gasklep komt ook (zoals op de tweede foto te zien is)







Standaard luchtiflter huis eraf en dan kan je deze zo met twee slangen klemmen monteren.

Voor € 50 is het complete set voor jou.
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

Larrs

Ik ben geïnteresseerd, en die beschadigingen zijn de ergste niet. :)

De beschadiging aan de buis is alleen de ring tussen de buis en de klemring?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Stefan Aztek

De beschadiging op de buis zit op de plek waar de buis op de luchtinlaat komt van je motor. Om deze te bevestigen zijn er 4 gleuven in de buis gezaagd. Een ervan is een beetje doorgescheurd. Dit is niet zo heel erg want hier komen de twee rubberen matjes overeen die je met slangenklemmen vast zet. Niet te vast natuurlijk

Ik zal effe een foto maken en plaatsen. Dat maakt het allemaal wat duidelijker.

Ik mis alleen 1 rubberen ring zie ik. Dit  is geen probleem mocht je hem willen maak ik wel twee nieuwe op mijn werk voor je.







Zoals op de laatste foto te zien is zo doe je hem ook bevestigen. 2 rubberen ringen en daaroverheen 2 slangeklemmen. De buis is nog wel vrij stoffig. Ligt al een tijdje in de schuur niks te doen namelijk.

Geluid is wel erg gaaf in combinatie met een remus die er al een tijdje onder zit. Ik heb menig hoofden om zien draaien wanneer je voorbijkomt zeker wanneer die goed warm is.

hoor het wel

mazzel Stefan
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl