Luchtfilter voor een K11

Gestart door Larrs, 28 november 2007, 21:21:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larrs

Hoi Stefan,

Naar wikken en wegen neem ik toch niet jouw luchtfilter set over. Wil ten eerste toch voor een Pipercross filter gaan, zo'n eentje van foam. Ten tweede ik wacht nog even voordat ik een andere luchtfilter aanschaf.

Wil eerst nog wat andere dingen doen aan mijn auto. Alleen door de donkere maar ook drukke dagen kost het allemaal wat meer tijd.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Stefan Aztek

Oke geen probleem. Nu hoef ik dit topic niet in de gaten te houden.

succes mazzel Stefan
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

Larrs

Ik ben tijdens de zoektocht naar een goed luchtfilter bij het volgende beland.
Wel een Pipercross, een universele Venom filter.

De Pipercross VM7000, http://www.pipercross.net/competition_cone_7000.asp

Deze staat meestal voor 200 Euro te koop, maar bij navraag bij http://www.carpartsprovider.com/ wordt het 179 Euro.
Goed zal die filter wel zijn, maar zal het ook goed passen en is het z'n geld waard?

Mijn auto is nog helemaal standaard, maar mag qua specs minder standaard worden. Aan de buitenkant mag die wel lekker standaard blijven. Vandaar dit luchtfilter. :P
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

the legend

Waarom praten jullie toch altijd over sets van 100 euro en nog meer.
Koop deze........voor 48 euro op marktplaats.


Bewezen dat ie goed is alleen icm spaghettispruitstuk goed voor 17pk winst. Testbank resultaten bij Rico wezen dit uit en Dick zei ook nog tegen een van zijn medewerkers voel eens aan de behuizing na de run en die was lekker koel.
Duurkoop is niet altijd beter als goedkoop.

grtzz
Har

Larrs

#19
Citaat van: the legend op 30 januari 2008, 20:17:55
Waarom praten jullie toch altijd over sets van 100 euro en nog meer.
Koop deze........voor 48 euro op marktplaats.


Bewezen dat ie goed is alleen icm spaghettispruitstuk goed voor 17pk winst. Testbank resultaten bij Rico wezen dit uit en Dick zei ook nog tegen een van zijn medewerkers voel eens aan de behuizing na de run en die was lekker koel.
Duurkoop is niet altijd beter als goedkoop.

grtzz
Har

Waarom? Ik wil het liefst Pipercross, omdat het foam gebruikt en geen papier/katoen en olie. Het is tweedehands lastig te krijgen, dus dan maar nieuw. Een openlucht filter hoeft voor mij niet persé.

Zolang ik nog niks gekocht heb, sta ik open voor andere mogelijkheden. :)


Dat filter wat jij laat zien ken ik niet. Wie maakt dat filter en wat zit er binnenin?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

the legend

Je kunt het krijgen bij www.raceland.nl. En zelfs voor 43 euro zie ik nou.
Er zit een konisch filter in. Vraag me geen details. Heb het al meer dan 1 jaar erin zitten en werkt nog steeds perfect. Dat is bewezen op de testbank een paar maanden terug met de NCN club bij Rica.
Aan jou de keuze natuurlijk maar ik ben zeer tevreden hierover.

grtzzz
Har

Larrs

Ik heb uiteindelijk toch voor deze gekozen.

Pipercross Induction Kit

Ik moet alleen nog buizen hebben om de filter achter de accu te kunnen plaatsen. Als het goed is kan ik dat bij Automat halen.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

MicraMuts

pas op met dat schuim, dat je hem dan goed vrij plaatst!

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

K11

@ Larrs: Heb je ook een foto hoe dat luchtfilter bij jou zit ingebouwd? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.

nismo

Hij moet schijnbaar nog buizen halen dus zal er nog niet inzitten denk ik? of hij moet hem tijdelijk achter z`n motorblok moeten hebben zitten

Anti autostyle!!

Larrs

Citaat van: MicraMuts op 05 februari 2008, 19:32:41
pas op met dat schuim, dat je hem dan goed vrij plaatst!

Daar kom ik snel genoeg achter bij het plaatsen, maar voorzichtig ben ik sowieso wel met dit soort dingen. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Citaat van: K11 op 05 februari 2008, 19:50:41
@ Larrs: Heb je ook een foto hoe dat luchtfilter bij jou zit ingebouwd? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Ik moet het filter nog krijgen, dat zal volgende week worden. De buizen haal ik daarna. Het filter wil ik namelijk niet direct op het gasklephuis monteren.

Als ik er aan denk zal ik wel foto's maken als het zover is.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

kilzone

#27
Ik wil niet opscheppen ofzo, maar een micra k11 heeft toch al een buis met koele lucht toevoer? deze komt uit onder je koelvloeistof tankje rechts (als je voor de motorkap sta) Dus dat is toch hetzelfde als zo'n powerfilter effect?

Waarom dan zo'n duur filter kopen als het er standaard al op zit?
Mischien dat het een ander geluidje maakt, maar meer pk's win je er niet mee (misschien meer db qua geluid:P), omdat het standaard filter al meer lucht doorlaat, dan dat je motor aanzuigt.

Zeg ik dit goed?
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

Met wegrijden ook:P Je heb zeker nog maar net je rijbewijs?

Citaat van: Larrs op 05 februari 2008, 20:38:41
Citaat van: MicraMuts op 05 februari 2008, 19:32:41
pas op met dat schuim, dat je hem dan goed vrij plaatst!

Daar kom ik snel genoeg achter bij het plaatsen, maar voorzichtig ben ik sowieso wel met dit soort dingen. :)
Nissan Micra 1.0lx


Larrs

Citaat van: kilzone op 17 februari 2008, 22:33:39
Ik wil niet opscheppen ofzo, maar een micra k11 heeft toch al een buis met koele lucht toevoer? deze komt uit onder je koelvloeistof tankje rechts (als je voor de motorkap sta) Dus dat is toch hetzelfde als zon powerfilter effect?

Warom dan zon duur filter kopen als het er standaard al op zit?
Mischien dat het een ander geluidje maakt, maar meer pk's win je er niet mee (mischien meer db kwa geluid:P), omdat het standaard filter al meer lucht doorlaat, dan dat je motor aanzuigd.

Zeg ik dit goed?
Het is bijna hetzelfde. Een luchtfilter met gesloten box is wel beter dan een open luchtfilter, maar de standaard luchtfilter heeft een smallere buis waar lucht door heen gezogen wordt. Een sport luchtfilter, zoals die ik gekocht hebt, zal sneller meer lucht aanzuigen dan de standaard luchtfilter. Het heeft geen smallere opening war de lucht door heen moet.
Meer lucht is meer vermogen, als het allemaal goed functioneert.

Een open luchtfilter zal inderdaad meer geluid produceren, maar goed geplaatst zal het ook iets extra vermogen geven. Alleen ik ben er net aan begonnen, dus voor mij is het allemaal even uit proberen.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.