Luchtfilter voor een K11

Gestart door Larrs, 28 november 2007, 21:21:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larrs

Citaat van: kilzone op 17 februari 2008, 22:36:08
Met wegrijden ook:P Je heb zeker nog maar net je rijbewijs?

Citaat van: Larrs op 05 februari 2008, 20:38:41
Citaat van: MicraMuts op 05 februari 2008, 19:32:41
pas op met dat schuim, dat je hem dan goed vrij plaatst!

Daar kom ik snel genoeg achter bij het plaatsen, maar voorzichtig ben ik sowieso wel met dit soort dingen. :)
Hoezo? :P :)

Ik heb mijn rijbewijs nu bijna een jaar en mijn auto bijna 4 maanden. In de tussentijd heb ik af en toe met andere auto's gereden van het werk of die van mijn moeder.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

kilzone

Wanneer denk je het filter gemonteerd te hebben? Ik wil wel eens weten of het echt wat uitmaakt. (en ook kwa top snelheid) Hoe hard loopt jou micra nou max? ik neem aan dat je hem al wel eens helemaal heb leeggetrokken? Mijn micra 1.0 rijd 150kmh op de teller.

Ene, mooie bling bling handvat heb je op je achterklep, was die andere kapot?

Citaat van: Larrs op 17 februari 2008, 23:13:03
Citaat van: kilzone op 17 februari 2008, 22:33:39
Ik wil niet opscheppen ofzo, maar een micra k11 heeft toch al een buis met koele lucht toevoer? deze komt uit onder je koelvloeistof tankje rechts (als je voor de motorkap sta) Dus dat is toch hetzelfde als zon powerfilter effect?

Warom dan zon duur filter kopen als het er standaard al op zit?
Mischien dat het een ander geluidje maakt, maar meer pk's win je er niet mee (mischien meer db kwa geluid:P), omdat het standaard filter al meer lucht doorlaat, dan dat je motor aanzuigd.

Zeg ik dit goed?
Het is bijna hetzelfde. Een luchtfilter met gesloten box is wel beter dan een open luchtfilter, maar de standaard luchtfilter heeft een smallere buis waar lucht door heen gezogen wordt. Een sport luchtfilter, zoals die ik gekocht hebt, zal sneller meer lucht aanzuigen dan de standaard luchtfilter. Het heeft geen smallere opening war de lucht door heen moet.
Meer lucht is meer vermogen, als het allemaal goed functioneert.

Een open luchtfilter zal inderdaad meer geluid produceren, maar goed geplaatst zal het ook iets extra vermogen geven. Alleen ik ben er net aan begonnen, dus voor mij is het allemaal even uit proberen.
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

Omdat michel het erover had tegen mij dat je nog maar net je rijbewijs had ofzo. Omdat je zo langzaam achteruit reed, en weg reed. Zullen we van motorblok wisselen? :P jou 1.3 ruilen voor mijn 1.0 (heb 61.000 km op de teller)

Hahah

Citaat van: Larrs op 17 februari 2008, 23:18:49
Citaat van: kilzone op 17 februari 2008, 22:36:08
Met wegrijden ook:P Je heb zeker nog maar net je rijbewijs?

Citaat van: Larrs op 05 februari 2008, 20:38:41
Citaat van: MicraMuts op 05 februari 2008, 19:32:41
pas op met dat schuim, dat je hem dan goed vrij plaatst!

Daar kom ik snel genoeg achter bij het plaatsen, maar voorzichtig ben ik sowieso wel met dit soort dingen. :)
Hoezo? :P :)

Ik heb mijn rijbewijs nu bijna een jaar en mijn auto bijna 4 maanden. In de tussentijd heb ik af en toe met andere auto's gereden van het werk of die van mijn moeder.
Nissan Micra 1.0lx


nismo

#33
Filter scheelt een heleboel, alleen niet echt op topsnelheid. Het verbruik gaat wat omhoog, maar hoofdzakelijk vanwege je rechtervoet. Daarnaast trekt de auto gewoon een stuk beter en je hebt een ander geluidje.

Anti autostyle!!

Micra SRi

#34
Wil je meer rendement er uit halen, monteer gelijk een sportdemper.
Haal de tussendemper er tussenuit, de tweede kat kan weg geen problemen APK.
Open luchtfiltersysteem zo min mogelijk bochten en de juiste luchtfilter monteren, vooral de fiters die in olie zijn gedrenkt veroorzaken soms problemen i.v.m. de vettigheid(Luchtmassameter)
Mijn Micra 1.4 standaard 82 pk bij 108nm en nu 92.3 pk bij 112nm. De topsnelheid gementen met een Apexi computer is 194 echte km, bij Rica in Wateringen getest op de Dyno bank.
Succes verder.
vr.gr.
Luigi

Larrs

Citaat van: kilzone op 18 februari 2008, 15:35:48
Omdat michel het erover had tegen mij dat je nog maar net je rijbewijs had ofzo. Omdat je zo langzaam achteruit reed, en weg reed. Zullen we van motorblok wisselen? :P jou 1.3 ruilen voor mijn 1.0 (heb 61.000 km op de teller)

Hahah

Citaat van: Larrs op 17 februari 2008, 23:18:49
Citaat van: kilzone op 17 februari 2008, 22:36:08
Met wegrijden ook:P Je heb zeker nog maar net je rijbewijs?

Citaat van: Larrs op 05 februari 2008, 20:38:41
Citaat van: MicraMuts op 05 februari 2008, 19:32:41
pas op met dat schuim, dat je hem dan goed vrij plaatst!

Daar kom ik snel genoeg achter bij het plaatsen, maar voorzichtig ben ik sowieso wel met dit soort dingen. :)
Hoezo? :P :)

Ik heb mijn rijbewijs nu bijna een jaar en mijn auto bijna 4 maanden. In de tussentijd heb ik af en toe met andere auto's gereden van het werk of die van mijn moeder.
Ik rijd altijd langzaam achteruit. Verder ben ik geen racer, maar meer een cruiser. Ik heb ook geen haast.
Maar mijn auto wilt echt wel snel optrekken als ik er zin in heb. ;)

En nee, van motorblok verwisselen doe ik niet aan. Is hetzelfde als van hart verwisselen. :P
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Citaat van: Micra SRi op 18 februari 2008, 16:49:46
Wil je meer rendement er uit halen, monteer gelijk een sportdemper.
Haal de tussendemper er tussenuit, de tweede kat kan weg geen problemen APK.
Open luchtfiltersysteem zo min mogelijk bochten en de juiste luchtfilter monteren, vooral de fiters die in olie zijn gedrenkt veroorzaken soms problemen i.v.m. de vettigheid(Luchtmassameter)
Mijn Micra 1.4 standaard 82 pk bij 108nm en nu 92.3 pk bij 112nm. De topsnelheid gementen met een Apexi computer is 194 echte km, bij Rica in Wateringen getest op de Dyno bank.
Succes verder.
vr.gr.
Luigi
De kat weghalen, zou je ook kunnen doen door de eerste weg te halen met een ander spruitstuk van Janspeed. Is wel lastig aan te komen, maar moet ook wel goed kunnen helpen. Zat ik zelf aan te denken, maar ik blijf bij het denken, tenzij het in Nederland is te krijgen voor een leuk prijsje.

Welke sportdemper vindt jij geschikt om meer vermogen/koppel te krijgen? Ik hoef er niet een die alleen een "leuk" geluidje maakt. Als ik ooit eentje aanschaf.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

kilzone

Ik moet dit jaar nog voor een nieuwe uitlaatpijp. Me achterdemper bladerd het roest al af.

Wat kan je weglaten waardoor hij meer vermogen krijgd. Mijn micra 1.0 heeft al weinig, dus zou wel wat meer willen.

En heeft iemand nog een in zeer knappe staat uitlaat voor mij leggen voor een micrafanclub prijsje? ;D

Wat kost een complete uitlaat als je hem (imitatie) bestel, compleet?



Bijlage: www.auto-onderdelen.com

[verwijderd door de beheerder]
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

#38
Kan je die katalysator nou weg laten ofzo? Rijd hij zuiniger als je dat ding erop heb, of verbrand hij de laatste restjes brandstof?

Krijg je meer vermogen als je de katalysator verwijder? en is hier dan een stukje buis voor te krijgen ter vervanging van?
Nissan Micra 1.0lx


blackie

ik heb een midden pijp met of zonder demper voor de 1.0 dus zonder demper en wil een andere uitlaat dus ook eventueel een sporteind demper  te koop
MY BRAIN HAS AN ERROR HARDCORE DARKCORE TERROR

IT DOESN'T MATTER IF YOU WIN BY AN INCH OR A MILE WINNING IS WINNING

kilzone

Zou je een foto van die 2 uitlaatjes kunnen posten?

Alvast bedankt.

Ga je met een uitlaat zonder tusendemper nu harder, of heb je meer vermogen?

Citaat van: blackie op 18 februari 2008, 22:26:29
ik heb een midden pijp met of zonder demper voor de 1.0 dus zonder demper en wil een andere uitlaat dus ook eventueel een sporteind demper  te koop
Nissan Micra 1.0lx


blackie

als jij een 1.0 heb zit er standaard al geen middendemper onder dus deze ken jij ook niet vervangen zeg maar alleen wanneer dit echt nodig zou zijn en als je in mijn album kijk dan moet je wel een fototje kunnen vinden van em uitlaat :D :wave:
MY BRAIN HAS AN ERROR HARDCORE DARKCORE TERROR

IT DOESN'T MATTER IF YOU WIN BY AN INCH OR A MILE WINNING IS WINNING

kilzone

#42
Ik heb er wel een katalysator onder zitten.

Citaat van: blackie op 18 februari 2008, 22:42:38
als jij een 1.0 heb zit er standaard al geen middendemper onder dus deze ken jij ook niet vervangen zeg maar alleen wanneer dit echt nodig zou zijn en als je in mijn album kijk dan moet je wel een fototje kunnen vinden van em uitlaat :D :wave:
Nissan Micra 1.0lx


blackie

ja die heb ik leeg gehaald puur voor iets meer geluid uit de uitlaat maar met het weinige vermogen van een micra zal je hier niet veel van merken


MY BRAIN HAS AN ERROR HARDCORE DARKCORE TERROR

IT DOESN'T MATTER IF YOU WIN BY AN INCH OR A MILE WINNING IS WINNING

Micra SRi

Citaat van: Larrs op 18 februari 2008, 19:56:59
Citaat van: Micra SRi op 18 februari 2008, 16:49:46
Wil je meer rendement er uit halen, monteer gelijk een sportdemper.
Haal de tussendemper er tussenuit, de tweede kat kan weg geen problemen APK.
Open luchtfiltersysteem zo min mogelijk bochten en de juiste luchtfilter monteren, vooral de fiters die in olie zijn gedrenkt veroorzaken soms problemen i.v.m. de vettigheid(Luchtmassameter)
Mijn Micra 1.4 standaard 82 pk bij 108nm en nu 92.3 pk bij 112nm. De topsnelheid gementen met een Apexi computer is 194 echte km, bij Rica in Wateringen getest op de Dyno bank.
Succes verder.
vr.gr.
Luigi
De kat weghalen, zou je ook kunnen doen door de eerste weg te halen met een ander spruitstuk van Janspeed. Is wel lastig aan te komen, maar moet ook wel goed kunnen helpen. Zat ik zelf aan te denken, maar ik blijf bij het denken, tenzij het in Nederland is te krijgen voor een leuk prijsje.

Welke sportdemper vindt jij geschikt om meer vermogen/koppel te krijgen? Ik hoef er niet een die alleen een "leuk" geluidje maakt. Als ik ooit eentje aanschaf.

Dat is persoonlijk, maar ik zou kiezen voor een merk sportdemper bv. Sebring of Remus maar geen namaak i.v.m aantal DB.