Luchtfilter voor een K11

Gestart door Larrs, 28 november 2007, 21:21:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kilzone

#45
Wat kost een beetje uitlaat dan compleet als je die koop? Hoeft niet origineel van nissan te wezen.

En kan je de uitlaat nog behandelen dat hij langer mee gaat, door hem bijvoorbeeld in de hittebestendige (tot 600 graden) lak te spuiten?
Nissan Micra 1.0lx


Larrs

#46
Oke, ik heb vandaag mijn luchtfilter ontvangen. Eigenlijk gisteren, maar toen was er niemand thuis. De buren hebben het pakketje in ontvangst genomen. :)

Het filter zelf ziet er breder uit dan wat je op internet ziet. Bij geleverd is bevestigingsmateriaal, schoonmaak spul, korte buis, filter zelf, carter ontluchtingsfilter en een Pipercross sticker. Uiteraard ook papierwerk met handleidingen en een voorbeeld.

Nu nog even kijken hoe ik het ga monteren. :P Met of zonder buis als verlenging.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe het rijdt :)

Micra SRi

#48
Mijn advies:
Siliconenbocht 90 graden op de MAF monteren, aluminium buis 70 of 76 mm ong. 35 cm lang.
Dan een beugeltje maken plus een ronde klem en de buis monteren op de oude bevestiging van het luchtfilterhuis.Rechte adapter van 70/70 of 76/76 mm en daar de luchtfilter op monteren.
Succes verder.
vr.gr.
LUigi

[verwijderd door de beheerder]

[verwijderd door de beheerder]

Larrs

Dat ziet er mooi uit. Bedankt ook voor de info.

Ik ga wel naar Automat, volgens mij hebben ze daar wel siliconenbochten en adapters en aluminium buizen voor dit. PVC buizen vindt ik niet zo mooi als aluminium.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Het filter is gemonteerd, maar nog zonder de buizen. Heb wel een buizenset gekocht bij Automat, maar had een klein beetje gehoopt dat het zonder de siliconenbocht kon. Dat ging niet lukken. Moet dus alleen nog een siliconenbocht hebben om het filter achter de accu te kunnen plaatsen.

Op dit moment werkt het nog op de Pipercross manier. Dat is met de buis die meegeleverd is en het filter direct op het gasklephuis gemonteerd.

Moet zeggen dat ik nu al tevreden ben met het resultaat. Tijdens het rijden merk je dat de auto minder moeite heeft met wegrijden en tijdens helemaal indrukken van het gaspedaal hoor je een andere geluid dan wat je met een standaard filter niet hoort. Echt zo'n geluid waarbij je denkt dat je een andere uitlaat onder je auto hebt zitten. :P

Het filter zal nu wel meer warme lucht opzuigen, volgende keer maar proberen op te lossen.
Alleen het carter ontluchtingsfilter was wel lastig om te bevestigen en zie op bovenstaande foto's dat die daar anders zit dan bij mij. Hoe is dat gedaan?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Ed

Hallo,

de uitgang op de kleppendeksel ook genaamd carterventilatie is makkelijk te draaien.
Als je het slangetje eraf hebt kun je in het gat een beetje dikke schroevendraaier stoppen en dan een stukje omhoog draaien.
Als het goed is moet dat gewoon lukken,wij hadden het namelijk ook zo gedaan.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

Larrs

Aha, op die manier.
Het zag er wel draaibaar uit, maar durfde niet zo goed om er met kracht beweging in te krijgen.
Ik heb de schroef van het bevestigingspunt wat daarachter zit weggehaald en toen ging het redelijk.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Hoe klinkt nu een Pipercross?

Dit filmpje laat ongeveer horen hoe het ook bij mij klinkt.
http://videos.streetfire.net/video/6ffe6453-ba75-4e06-88ca-3407559fc73d.htm
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

biermagnaat

Kijk ook even in mijn topic daar zie je ook nog een manier hoe je het kunt monteren. kost je de kop niet!

Larrs

Citaat van: biermagnaat op 26 februari 2008, 18:23:37
Kijk ook even in mijn topic daar zie je ook nog een manier hoe je het kunt monteren. kost je de kop niet!
Ik heb het gezien. Dat zag er ook wel goed uit.
Ik moet alleen nog een flexibele 90 graden bocht hebben en het rechte stuk buis op maat zagen. Daarna ga ik het weer omgooien.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

biermagnaat

Als je een aluminium buis hebt heb je dat niet nodig. en dan kun je volstaan met een pvc bocht, die zijn toch wel even een stukje goedkoper.

K11

Hoe zit het eigenlijk met een sport inlegfilter in de K11? Geeft dit vergelijkbare prestatieverbeteringen als met een open filter? Of geeft het minder effect? Heeft iemand daar ervaring mee?

nismo

sport (inleg)filters bestaan niet.. maar als je bedoelt filters voor betere prestaties, zoals bijv. K&N dan zal een openlucht filter waarschijnlijk meer vermogen geven, puur omdat die, voor zover ik weet, meer lucht aan kan zuigen.

Anti autostyle!!

K11

Ik bedoel een vervangingsfilter die in het originele luchtfilterhuis gaat. Deze filters worden ook vaak inlegfilters genoemd. Deze bestaan van o.a. K&N, Green en OMP (OMP heeft een foamfilter).

Mijn vraag is of de prestatieverbeteringen bij een vervangingsfilter vergelijkbaar zijn als met een open luchtfilter? Of is het effect kleiner/groter? En of er hier misschien mensen zijn met ervaringen hiermee?