M Tuning Micra

Gestart door micra-hvt, 05 oktober 2015, 12:29:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

micra-hvt

goede dag aan alle mensen hier

ik zal me even voorstellen mijn naam is Michael en ben 28 jaar oud en woon in Vlaardingen
sleutelaar in hart en nieren altijd bezig geweest met scooters tot me 27ste  (A) toen heb ik pas mijn rijbewijs gehaald hahaha te lang blijven hangen in de scooter en ook een paar jaar auto monteur geweest ,trailer monteur, container monteur , reefer koel containers en zit nu in de tank containers ben opzich best handig dus en van me ouders moest ik een betrouwbare wagen hebben voor me werk dus kreeg ik de micra van mijn moeder

Facelift k11 model uit 2000
1.3 i cg13de
airco (verwijderd)
elec ramen
tellerstand 88.000 ongeveer  O0


Sinds de micra in mijn bezit is is er al een hoop aan veranderd en ben ik een toegewijde micra "tuner" aan het worden en wil zoveel mogelijk potentie uit mijn micratje halen

ik zal even snel een paar dingen laten zien tot de huidige staat wat ik in de tusentijd vanaf maart (13-03-2015) sinds die op mijn naam staat

Het begon allemaal met wieldoppen



En een powerfilter van de sloop


interieur voor een deel eruit gehaald was orgineel grijs en alles hoogglans zwart gespoten


toen toch maar een wat betere filter gekocht


voorbumper eraf gehaald en voor front zwart gespoten en opgeknapt hier en daar



en de airco ventilator weg gehaald mistlicht afdichtkappen en het rooster weg geslepen wou een open bumper


koplampen black out gegeven




en daarna maar eens de motorkap eraf gehaald en gespoten met plasticdip spuitbussen zag er opzich aardig uit en hield best een tijdje vol ook een lip gespoten op de voorbumper





maar naar verloop van tijd eraf gehaald want liet hier en daar wat los door de hogedruk spuitboxen

en toen kwamen de velgen van een maatje over genomen brock b2 zonder rubbers
liggen nu vredestijn banden op 195/45/15'


na een paar dagen zo gereden te hebben werd ik gek van de 4x4 status waarin de micra toen was dus verlagingsveren gehaald van apex en een set veren klemmen

















en wou toch iets doen aan die voorbumper dus hup de sloop opgegaan en kwam wat leuks tegen wat naar mijn idee niet veel aanpassen nodig had

tis een bumper lip van een daihatsu grand move sport


hij moest snel vast dus gewoon 10 parkers in gedraaid  :D :-X

voor de motor een nieuwe intake pijp alu universeel





INTERIEUR


maandje geleden toerenteller en volt meter ingebouw en een custom paneeltje aan met maken voor het middenconsol bakje




moet nog afgemaakt worden 2 schakelaars 1 voor me rpm en 1 voor me volt
komt nog air/feul maar moet ik nog aansluiten

en afgelopen week een boss kit gehaald want ik heb het meest p*rno stuur gehaald uit japan  ::) ::) ::) ::) :D :D :D :D :D




TAKATA  :D :D :D

En achterin is de achterbank weg gehaald met hoedeplank en alles wat daar bij hoort

zelf een brace gemaakt voor me schokbrekers hier toen op het forum gezien dacht moet niet moeilijk zijn om zelf te maken volledig rvs word nog een x gespoten


========================================================

Plannen voor 2016 gaan toch een stap verder ben van plan de micra turbo te bouwen samen met een maatje die een micra 1.4 heeft


Conodihno

Hey welkom, pixum laat bij mij op m'n telefoon geen foto zien via je links. Uploaden naar Photobucket en dan de img link pakken en in je post plakken werkt prima. En met 27 je rijbewijs halen is niet zo laat hoor... Ik was 34....

Leo

#2
welkom michael, fotos doen het nog niet allemaal :(

ikzelf gebruik photobucket voor mn foto's
http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,11540.0.html
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Dino


RubinvdLinde

Welkom hier, al lekker bezig geweest!

Leo

je bent al aardig op weg, ga zo door.

er staat nu een turbo set te koop hier op het forum

http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,17743.0.html

maar let daar wel mee op !

er is nog niemand die zn motorblok heel heeft gehouden na het monteren van een turbo :(

dat komt omdat de meeste bezuinigen op het laten aanpassen van de ecu, of teveel druk gaan draaien
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

micra-hvt

Citaat van: Leo op 05 oktober 2015, 13:58:48
je bent al aardig op weg, ga zo door.

er staat nu een turbo set te koop hier op het forum

http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,17743.0.html

maar let daar wel mee op !

er is nog niemand die zn motorblok heel heeft gehouden na het monteren van een turbo :(

dat komt omdat de meeste bezuinigen op het laten aanpassen van de ecu, of teveel druk gaan draaien


ik heb al een hele lange tijd alles uit gedoktert en gezocht wat ik allemaal nodig heb maar ik ga het anders doen dan de rest ik ben en blijf uniek met de micra en een renault gt5 turbo is voor mijn idee veel te klein ik zit nog rond te kijken maar komt iets van een t4 of t5 maar is pas volgend jaar


ben dus van plan om de spruitstukken van een of ga18det of van een sr20det te gebruiken en wat aanpassingen maken en ook de inlaat wil ik gaan proberen te veranderen als dat lukt met die van een ga18det of sr20det zal genoeg voet in stuk brengen maar anders is het niet leuk zonder uitdaging  ;D ;D ;D

micra-hvt

oja en ja mensen het zou met mijn plannen missschien makkelijker zijn om een swap te zetten met een ga18det blok of een sr20det gti-r uit een sunny maar daar zie ik de lol niet van in het moet en zal built not bought zijn en blijven

en miss haal ik nog een oud model micra erbij en gooi ik daar wel een sunny blok in maar dat zijn nog toekomst plannen

PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Riesh

Noem een sr2pdet swap maar een bought...denk dat je daarmee niet goed weet wat een aanpassingen en moeite erinzitten
Micra Addict

Jeroen330

Welkom! Succes met je project!

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Roadrunner

Welkom hier O0

Al lekker bezig met je Micra, ziet er goed uit.

Ben benieuwd wat je van plan bent en verwacht van het turbo project als je de t25 al veel te klein vindt  :D
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

micra-hvt

Vandaag 6-10-2015

Me quick release binnen gekregen voor me stuurtje uit Singapore
vandaag