M Tuning Micra

Gestart door micra-hvt, 05 oktober 2015, 12:29:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

Lekker bezig. Heb je nog een gewone kat nodig ?

Heb er binnenkort een over :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

micra-hvt

nou leo ik moet me micra in maart weer keuren dus dan moet er toch wel weer 1 kat onder komen  ::) 
stuur me maar een pm als je hem eronderuit heb en wat je richtprijs is  O0 ;)

micra-hvt

Hier nog de foto's van me sleutel dag van gister




de tuperware micra van die maat van me  ;D


begon al goed eerste bout brak gelijk af  :-\ :o gelukkig de enigste van heel me vast geroeste uitlaatsysteem cola en wd40 doen echt wonderen  O0 ::)


na een hoop gedoe toch maar spruitstuk los gehaald kwam niet bij de bout die via onder vast zit dus van alles los gehaald dynamo los gehaald want kreeg me spuitstuk niet van de tapeindes af kwam er  net tegen aan



de eerste kat eraf en leeg tikken die zooi


5min later



zat te twijfelen maar toch ook de andere kat leeg getikt



paar min later



en het zooite wat eruit kwam

daarna het hele zooitje snel in elkaar gezet want het begon te regenen  :-\ >:(
gister nog ff gestest onderin wel degelijk sneller maar op wat hogere snelheid 120/140 word het wel minder dan hiervoor maar wel tevreden over het eind resultaat en geluid  ::) beetje schel maar wel lekker als je doortrekt

toch nog ff een stoplicht gepakt met die zwarte micra 1.4 4/1 spagetie spruitstuk en een volledig 2"rvs systeem van voor tot achter custom made en hem toch nog pak slaag gegeven hij kwam me niet voorbij  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

micra-hvt

#33
goede morge heren en damens van  :mfc:

ff geen update gehad maar genoeg gebeurd

1-11-2015

langs marco en jeroen geweest voor wat leuke upgrades met wat pijn en moeite onderweg micra hielt er mee op na een hoop gekloot weer aan de praat gekregen en bij marco en jeroen me 1.5 gasklephuis en 1.6 injectoren laten instaleren






afstellen duurde wat langer dan gedacht het een en ander nog moeten vervangen maar ze liep aardig goed maar nu nog steeds belabbert stationair word toch nog een vervolg afspraak jongens


verder vorig weekend nog een corsa b overgenomen van een collega van me voor onderdelen

Velgen
kuipstoelen
Einddemper van subaru = al verkocht

de corsa naar de sloop gebracht en kwam daar met puur toeval een corsa b gsi tegen met een schroefset eronder  ::)
afgelopen maandag terug gegaan om die schroefset eronder te halen en gelijk dynamo steunen gevonden om me airco weg te halen
en nog een tellerbak gevonden met rpm voor 25 euro
en nog gratis een set sport dempers van een corsa b van achter mee mogen nemen die nog bij een andere collega lagen splinternieuw nooit gemonteerd



velgen onder de micra gezet maar moeten duidelijk opnieuw gebalanceerd worden en gaan waarschijnlijk toch weer de verkoop in dus als iemand interesse heeft stuur ff een pm richtprijs 200




de stoelen

nog in de corsa




De gratis sport dempers voor acter



schroefset van de sloop voor 50 euro ( aan het opknappen nu)




opnieuwe spuiten en schroefdraad weer netjes gemaakt

Tellerbak




airco weg gehaald


dynamo verplaatst



dus weer een hoop gedaan en nog een hoop te doen !!
vandaag maar een die sport dempers van achter verwisselen en me eigen velgen er weer onder zetten want deze gaan heel hard trillen boven de 100 dus eerst opnieuw ballanceren




Jeroen330

#34
Dan moeten we toch nog maar het een en ander gaan controleren... we maken een afspraak!

Probeer wel vooraf je uitlaat gasdicht te maken en te kijken waar het valse lucht geluid vandaan komt.. Want beter eerst dingen maken zoals ze horen voordat je weer nieuwe modificaties doet!

Leo

Goed bezig. Hopelijk krijg je alls gefixed :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Taxloss

Je bent er druk mee, hopelijk verloopt alles volgens plan
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

micra-hvt

nog een kleine update

de sportschokdempers gemonteerd en damn de micra stuiterd als een gek maar wel een stuk strakker en lager  ::) O0


de dempers


gemonteerd alleen onder moest ik iets dunnere bouten gebruiken omdat het bout gat klein is


en nu staat ze achter lager dan voor  :o

maar eind deze maand ff langs de sloop voor een set schokdempers van voor om de topschotels aan te passen voor me schroefset en nieuwe uitlaatspruitstuk pakkingen halen voor de kleine lekkage die ik heb

en nog een mooie nieuwe filter gehad van me sleutel garage andere paddestoel filter die ik had was toch te klein dus nu een mooie TENZO R filter >:D (A) :D



en nog een leuk filmpje tegen te zwarte tupperware micra van die maat van me  ::) ::) ::) ::)

View My Video

micra-hvt

weer een kleine update

weer langs de sloop geweest en vond een paar leuke a stijl kappen met tweeters





staat best leuk en nog redelijk geluid uit die kleine tweeters

tevens een verkoop topic begonnen met de spullen die uit de micra gekomen zijn ;)

Herkieeee


Citaat van: micra-hvt op 21 november 2015, 12:16:08
weer een kleine update

weer langs de sloop geweest en vond een paar leuke a stijl kappen met tweeters





staat best leuk en nog redelijk geluid uit die kleine tweeters

tevens een verkoop topic begonnen met de spullen die uit de micra gekomen zijn ;)

Zijn die makkelijk aan te sluiten? Maw, bekabeling al voorbereid?

.maarten

Ja bij de meeste liggen de kabels er al. Wel even opletten dat je ook de schroeven bij de tweeters krijgt. Dan draai je het er zo in. Ik heb het zelf ook gedaan. Moet alleen de kappen nog halen.

Riesh

let op: alleen bij micra's van na de facelift.
Micra Addict

Herkieeee

Ik heb een 1e facelift

micra-hvt

klopt de bekabeling lag er al en was plug and play ik kreeg op de sloop de bouten niet los dus zit met dubbelzijdig tape vast werkt ook prima

micra-hvt

vandaag is marco langs geweest voor wat leuke onderdelen  (A)


de jdm achterlichten van de cabrio micra's


voorbumperlip

aankomende week als het weer mee zit maar eens weer aan de knutsel :cheer:

marco mijn dank is groot ook voor het brengen van de spullen  O0
top gozer