K11 1.3 Glassie

Gestart door glassie, 14 september 2015, 22:43:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glassie

Nadat ik mijn 1.0 stuk gereden heb (zie mijn vorig topic) ben ik op zoek gegaan naar een andere micra omdat de kosten wel heel hoog waren. Ik heb vandaag een hele mooie Micra 1.3 facelift uit 1999 gekocht. In België waar ik woon zijn er heel weinig 1.3 micra's te vinden dus heb ik er een gehaald in Nederland. Vriendelijke mensen die Nederlanders!

De kleur is net dezelfde als de mijn 1.0, al had misschien liever eens zwarte gehad. Maar voor de rest heel goed onderhouden, geen diepe krassen, ook op het eerste zicht geen roest onder de auto.

Verschil met mijn 1.0:
- 1.3 motor dus en dit is goed merkbaar, zeker op de snelweg
- mistlampen voor
- airco
- airbag passagier
- elektrisch bediende raampjes
- geen schuifdak, dat is het enige wat ik echt zal missen
- 2 sleutels met AB (er werkt er maar 1 maar kan enkel sluiten niet openen, dit moet ik eens nakijken)
- trekhaak
- hoofdsteunen achter

Nog even wachten tot al het papierwerk in orde is, naar de keuring en dan mag hij weer de baan op. Nu de audio over zetten en alle extra's die ik op de 1.0 had.

Ik probeer morgen foto's te plaatsen. 8)
Glassie

Conodihno

Alvast gefeliciteerd met aanschaf!

Milo

Gefeliciteerd met de aankoop, foto's zien we wel tegemoet :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

leuk dat je bij een micra bent gebleven, een 1.3 is toch wel wat vlotter dan een 1.0 :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Psydan

Gefeliciteerd met je aankoop! Zo te horen aan de opties heb je een SE gekocht?
Do not underestimate what you will never understand.

glassie

Citaat van: Psydan op 15 september 2015, 09:39:34
Gefeliciteerd met je aankoop! Zo te horen aan de opties heb je een SE gekocht?

Volgens de advertentie is het idd een SE. Verder weet ik niet wat het betekend? Waar kan ik het aan zien?
Glassie

Psydan

De SE heeft hoofdsteunen achterin, passagiers airbag, mislampen, airco, elektrische ramen, tweeters in de a-stijl en speakers achterin als luxe opties ;)
Do not underestimate what you will never understand.

nismic

Citaat van: glassie op 15 september 2015, 12:06:00
Citaat van: Psydan op 15 september 2015, 09:39:34
Gefeliciteerd met je aankoop! Zo te horen aan de opties heb je een SE gekocht?

Volgens de advertentie is het idd een SE. Verder weet ik niet wat het betekend? Waar kan ik het aan zien?

De SE heeft ook een toerenteller.
Achterop de achterklep zal ook het typeplaatje SE staan.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

glassie

Ja een toerenteller heeft hij. Had mijn 1.0 ook. Maar ik zie op de achterklep nergens SE staan.
Glassie

Milo

Is er miss afgehaald door de garage/vorige eigenaar ofzo
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

glassie

#10
Hier de foto's:





[img width=600


Glassie

glassie

#11
Aan de lak heb ik ondertussen heel weinig schade gevonden. Onderaan ook geen roest te zien.

Het ergste is de achterbumper, maar ik kan die van de 1.0 er op monteren want die is nog perfect.




Aan de rechter spiegel is ook een beetje de lak weg:


Aan het rechter spatbord is de lak een beetje geschilferd en deze kan ik spijtig genoeg niet van de 1.0 halen:


Aan de  rechter kant nog 3 krassen die denk ik wel weg te werken zijn:


En tot slot enkele heel lichte blutsjes in het dak ik denk van hagel of zo. Valt allemaal goed mee voor een auto van die leeftijd.
Glassie

Milo

#12
Ik kan geen foto's zien :O

EDIT: Ik kan ze zien nu :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

Conodihno