K11 1.3 Glassie

Gestart door glassie, 14 september 2015, 22:43:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadrunner

Apart filtertje vangt eventuele olie op. In plaats dat het dus in je inlaat komt.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Riesh

Dus heeft wel degelijk nut
Micra Addict

Jeroen330

Een filter op je carter ontluchting is geen APK proof optie. Oliedampen mogen namelijk voor APK niet in de buitenlucht terecht komen. Je olie management is een gesloten systeem.

Wil je de carter ontluchting niet direct op de inlaat aansluiten dan raad ik je aan een catch van te plaatsen. Deze mag wel.voor APK

Patjeeee

Citaat van: Jeroen330 op 14 maart 2016, 20:11:31
Een filter op je carter ontluchting is geen APK proof optie. Oliedampen mogen namelijk voor APK niet in de buitenlucht terecht komen. Je olie management is een gesloten systeem.

Wil je de carter ontluchting niet direct op de inlaat aansluiten dan raad ik je aan een catch van te plaatsen. Deze mag wel.voor APK
Hier wil ik even op aan merken dat dit ook per garage kan verschillen, ik heb een filtertje er op zitten maar laatst met de apk heb ik er niks over gehoord.

Leo

Het is zn twijfelpunt dat veel garages niet belangrijk vinden.

Officieel moet het een gesloten systeem zijn maar met zn filter komt er tenminste geen olie damp in de inlaat.

Daardoor gaan sensoren zoals de LMM en het gasklephuis zelf veel langer mee
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

glassie

Ok jongens bedankt ik begrijp het.

Voor de APK (of de keuring zoals wij in belgië zeggen) monteer ik toch steeds het originele filterhuis want in dit achterlijk land mag je niets aan je auto veranderen tenzij er een attest bij zit, en ben ik dus zo goed als zeker dat de auto afgekeurd wordt met een open filter.

Mocht iemand zo een olie opvangkan met filtertje te koop hebben laat het maar weten.
Glassie

Jeroen330

Citaat van: Leo op 14 maart 2016, 22:07:43
Het is zn twijfelpunt dat veel garages niet belangrijk vinden.

Voor garages is uitstoot en milieu juist WEL heel belangrijk.. strafpunten die keurmeesters hierop krijgen zijn niet gering.. mocht je ermee door de APK komen dan heeft de keurmeester gewoon niet opgelet

glassie

Olie catch can in bestelling. Volgende zaterdag ga ik die ophalen. kostte 70 euro. Kon kiezen tussen zwarte of zilver grijs. Heb gekozen voor zwart.
Glassie

K11-1.4

Ik heb ook een zwarte! :)

Riesh

Micra Addict


glassie

#56
Citaat van: K11-1.4 op 19 maart 2016, 22:35:01
Ik heb ook een zwarte! :)

Ben gaan kijken naar jou micra ik zie zijn kopje O0

En nog een apart filtertje.
Glassie

K11-1.4

Klopt, heb inderdaad geen verbinding naar het luchtfilter. Merk duidelijk dat hij met dit systeem sterker is dan de standaard luchtbox

Roadrunner

Citaat van: K11-1.4 op 21 maart 2016, 13:03:45
Merk duidelijk dat hij met dit systeem sterker is dan de standaard luchtbox

Meten is weten :D
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

glassie

Vandaag is aan het kijken geweest hoe en waar ik de oil catch can ga monteren.
Ik denk het zo te doen:

Maar zoals jullie zien op de foto komt de can zo in aanraking met 2 metalen buisjes die er rond zitten. Ik denk niet dat dit een probleem is maar toch vraag het liever eens hier voor de mensen die er iets van kennen.

De filters zouden dan zo komen te staan:


De darmnippels op de can vind ik aan de dunne kant gezien de dikte van de carteruitgang. Ik ga kijken of ik er dikkere voor vind. Onderaan de can waar nu de dop op zit wil ik ook weer een nippel met een darmpje die ik dan onderaan aan de pvc plaat achter het wiel vastmaak met een kraantje aan om zo de olie te kunnen uitlaten.

Suggesties welkom  :mfc:
Glassie