K11 1.3 Glassie

Gestart door glassie, 14 september 2015, 22:43:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K11-1.4

Ai, van die motorruimte gaan mn handen jeuken 😁 Ik heb toen even door de catchcan heen geblazen maar als het goed is heb je nauwelijks weerstand. Ik heb tot zover geen problemen ermee.

glassie

Ik weet het ik mag er dringend eens aan beginnen om proper te maken.

Ja voor lucht zullen de openingen dik genoeg zijn maar voor olie die er nog door moet mogen ze toch wat dikker vind ik. Ook makkelijk als je dikkere darmpjes gebruikt.
Glassie

Leo

Een catch can is voor olie damp.
Een gezonde motor gooit geen olie uit de motor.
Als de leidingen dun zijn dan zullen de olie deeltjes beter in de catch can blijven.

Alleen de 1.6 van thieme heb ik echt olie zien gooien maar die motor is dan ook zwaar getuned
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

glassie

Ja klinkt logisch dan moet ik eens uitzoeken hoe ik een dun buisje op de dikke uitlaat van de carter kan krijgen.
Glassie

K11-1.4

Ik heb het opgevuld met wat fietsbinnenband  :-\ het dicht wel goed af volgens mij, geen oliesmurrie oid te zien O0

RubinvdLinde

Die van mij gooit ook olie uit het filtertje... alle leidingen eronder moet ik om de paar weken schoonmaken. Komt soms zelfs op mm Vbak terecht

glassie

Vandaag de oil catch can gemonteerd met de open luchtfilter van corodino.

Zo zag het er vroeger uit:


Dit is nu:



Om van de dikke uitlaat van de carter naar een dunner buisje te gaan heb ik een simpele persluchtkoppeling gebruikt. Kan een tip zijn voor anderen:


De achterste zijraampjes heb ik ook al voorzien van folie, daar heb ik momenteel nog geen foto's van. De achterruit ook al eens geprobeerd maar nog niet gelukt want deze is echt wel heel bol.
Glassie

Taxloss

Het ziet er een stuk netter uit in ieder geval. Goed bezig.
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Marco330

Mooie oplossing.

Eigenlijk is het de bedoeling dat het slangetje waar nu dat filtertje op zit, terug te leiden naar je intake. Zo hou je een gesloten systeem (APK punt).

Leo

toch grappig hoe iedereen dezelfde intake weer net iets anders monteerd.

je filter past ook direct op de buis volgens mij.

de carter aansluiting van de buis zit normaal horizontaal.

en voor de apk moet het eigenlijk een gesloten systeem zijn maar dat is gelukkig maar 1x per jaar.
een open systeem is wel beter voor de motor :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

glassie

Ik dacht dat ik geprobeerd had om de filter direct op de buis te zetten maar dat lukte niet, weet het niet meer zeker.

Door de buis op die manier te monteren kwam de filter zo dicht mogelijk bij de batterij zodat er nog plaats genoeg was voor de can.
Glassie

Luuukske

Citaat van: Leo op 05 april 2016, 21:04:25
toch grappig hoe iedereen dezelfde intake weer net iets anders monteerd.

Leo be like




Woudam

Citaat van: Marco330 op 05 april 2016, 20:54:29
Mooie oplossing.

Eigenlijk is het de bedoeling dat het slangetje waar nu dat filtertje op zit, terug te leiden naar je intake. Zo hou je een gesloten systeem (APK punt).

Dop je de retourleiding af vlak voor de apk, is ie weer gesloten. ;D
En daarna gelijk weer openmaken natuurlijk.

glassie

#73
Een tijdje geleden heb ik een MS spoiler van thom-micra overgenomen.

Nu heb ik volgende week wat tijd en zou ik hem willen opschuren en spuiten. Maar hier heb ik nog geen ervaring mee dus welk schuurpapier kan ik het beste gebruiken?

Ik heb ooit wel mijn velgen op geschuurd dit was dan met heel fijn waterschuurpapier.

Daarna wil ik hem in de grondverf zetten en daarna plasti dippen. De reden dat ik plasti dip wil gebruiken is omdat ik later mijn dak ook nog in plasti dip wil doen (mat zwart). Heeft iemand ervaring met grote oppervlakken in plasti dip of is het niet aan te raden op carosserie?

Direct plasti dip op de vleugel gaat niet goed komen denk ik omdat de huidige lak op de vleugel wat verweerd is

Tips graag.

bedankt
Glassie

RubinvdLinde

Als je gaat plastidippen hoef je niet te schuren en grondverf aan te brengen. Je zou grote oneffenheden nog wel wat vlakker kunnen opschuren zodat je deze niet meer door de platidip heen ziet.

Over plastidip en grote oppervlaktes.. niet echt een aanrader. Heb zelf 3x mijn vorige auto gedipt. Meerdere dingen geprobeerd zoals blanke lak aanbrengen na het spuiten en blanke lak door de dip heen, maar heeft allemaal het zelfde effect. Één kleine beschadiging en de stukken dip vliegen er binnen een paar weken vanaf. Een dak is nog wel net doen omdat dit niet echt gevoelig is voor steenslag etc. Maar insecten, vogelkak, etc langer dan 2 dagen laten zitten en je hebt een doffe plek of beschadiging. Daarnaast zal je het elk jaar overnieuw moeten doen omdat je het simpelweg niet meer helemaal schoon krijgt.

Dus kortom :P.. denk ik dat je beter je spoiler kunt spuiten en je dak wrappen. Plastidip is eigenlijk alleen geschikt voor velgen en niet voor liggende delen zoals een dak.