K11 1.3 Glassie

Gestart door glassie, 14 september 2015, 22:43:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glassie

Ok jongens ik heb de foto's er nog eens opnieuw op gezet via photobucket. Ik hoop dat nu iedereen ze kan zien en dat ze ook zichtbaar blijven O0
Glassie

glassie

#31
Beste mensen ik ben op het moment wat aan de micra aan het werken een paar kleine dingetjes. Eerst wou ik de mistlampen er uit omdat ik er gele in wil en de kapjes ervan mooi zwart wil spuiten. Ik zag onderaan in het kapje een gaatje met een vijsje in dus ik beginnen vijzen maar deze draait door dus is een regelschroefje veronderstel ik?

Dus heb ik aan het kapje zitten trekken en ja hoor zo moest het los maar nu had ik pech en zijn de plastiek pinnentjes gebroken  :furious3: Het ziet er naar uit dat het toch nog wil houden maar hoe ga ik best te werk voor de 2e?

Verder ga ik ook de led dashverlichting uit de 1.0 overzetten. Maar ik wil ook een nieuw lampje in het knopje van de airco want dit is echt slecht zichtbaar. De knoppenkast met de verwarmingsknopjes is los, het voorplaatje er af het aircoknopje (het bovenste kapje dus) is er uit maar ik zie dat het lampje aan de zijkant in de knop zit  en alles zit er zo strak en ik heb schik om iets te beschadigen. Kan iemand mij tips geven?
Glassie

glassie

Het probleem van de airco knop is opgelost. Ik had hem stuk gemaakt bij het losmaken en ik heb een andere knop gekocht met een lampje in en op een andere plaats ingewerkt. Dan heb ik het achtergrondplaatje van de verwarming van de 1.0 genomen (zonder airco) en zo is het gaatje van de oude knop weg.
Glassie

glassie

#33
Beste Forumgebruikers

Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog iets gezet heb. Ik heb dan ook nog niet veel tijd gehad om aan de auto te werken spijtig genoeg. De Remus en de K&N kelk van de 1.0 zijn nu overgeplaatst. Verder heb ik de Radio die ik van mijn vrouw gekregen heb uit haar auto (waarmee ze een ongeval had) en de achteruitrijd camera gemonteerd. Ook de versterker van uit de 1.0 heb ik geplaatst. Ook al extra bekabeling voor in de toekomst al voorzien mocht het nodig zijn.

Het is een Pioneer dubbel din radio met een motorisch scherm die je onder een bepaalde hoek kan kantelen wat handig is omdat in een Micra de radio nog al laag zit. Als je dan de radio uit zet, komt het scherm weer plat tegen de radio. Als je hem aan zet komt hij terug naar dezelfde positie zoals je die ingesteld hebt.  De versterker is ook Pioneer met ovaal luidsprekers in de hoedenplank ook Pioneer.

Nu bij het plaatsen van de versterker ben ik wel heel dom geweest :furious3:. Ik had een van de luidspreker draden die in de koffer uit kwamen kort gelegd om te zien welke ik rechts en welke links moest aansluiten. Toen moest ik die dag stoppen en s'anderendaags verder gewerkt en vergeten dat de draden kort lagen en de luidsprekers nog niet aangesloten waren. Radio aan en natuurlijk 1 kanaal gesneuveld van de versterker :-[. Hopelijk is het enkel maar een zekering binnen in dat door gesmolten is, wat ik ook vermoed omdat er helemaal niks te horen is in die luidspreker.

Hier de foto's:
De radio






In het asbakje was genoeg plaats voor een USB kabeltje in te steken, roken doe ik toch niet:



De versterker:


Verder ben ik nu bezig met de stalen velgen op te schuren die er bij waren waar winterbanden op zitten om nadien zwart te spuiten. Nu zitten de aluminium velgen die van de 1.0 komen er op die ik des tijds van iemand gekregen had en terug mooi opgemaakt heb. Later nog meer foto's daarvan.
Glassie

Riesh

dat is hoogstwaarschijnlijk een 'eindtrap' in de versterker , dus dat wordt of een nieuwe versterker kopen of laten maken.
Micra Addict

Conodihno

Best scherm die Pioneer.

RubinvdLinde

Aii dat is jammer... verder leuke inbouw!

glassie

Citaat van: Riesh op 24 november 2015, 18:55:46
dat is hoogstwaarschijnlijk een 'eindtrap' in de versterker , dus dat wordt of een nieuwe versterker kopen of laten maken.

Zou kunnen, maar ik hoop dat dit goed beveiligd is met een zekering. Binnenkort eens open maken.
Glassie

Riesh

Citaat van: glassie op 24 november 2015, 22:12:27
Citaat van: Riesh op 24 november 2015, 18:55:46
dat is hoogstwaarschijnlijk een 'eindtrap' in de versterker , dus dat wordt of een nieuwe versterker kopen of laten maken.

Zou kunnen, maar ik hoop dat dit goed beveiligd is met een zekering. Binnenkort eens open maken.

nee dat is nietaf te zekeren
Micra Addict

Jeroen330

tof..

welk type radio is dat dan?

glassie

Citaat van: Jeroen330 op 25 november 2015, 22:34:45
tof..

welk type radio is dat dan?

Dit is een Pioneer AVH8400BT. Is al een paar jaartjes oud. Ik denk niet dat je dit model nog kan kopen. Er is wel een opvolger van.
Glassie

glassie

Open luchtfilter met buis overgekocht van  Conodihno.



Installeren zal voor volgend weekend zijn.
Glassie

Conodihno

Zo gepiept. Veel plezier ermee.

Dino

Zal een leuke upgrade zijn O0

glassie

Ik had al enkele jaren een open luchtfilter van k&n maar zonder buis rechtstreeks op de inlaat.

Maar met een buis ziet er al een stuk beter uit, of het ook beter is zal ik snel merken.

Ik weet alleen nog niet of ik nu een apart carterfiltertje zou opzetten of met het rubberen buisje naar de grote buis gaan. Volgens een vriend van mij zou een apart filtertje geen nut hebben.
Glassie