Oma's Auto - Micra K10 1.0 Automaat '86

Gestart door Losroyos, 06 september 2015, 22:48:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Losroyos

Hallo,


Even voorstellen,
Ik ben Roy, 23 jaar woon in Zevenaar.

Ik heb sinds afgelopen week een altijd al gewilde Micra K10

Mijn saxo was behoorlijk weg aan het roesten. Auto inruilen en deze mee nemen was goedkoper dan de apk. Dus die keuze was snel gemaakt.

Ik zit ook bij de AX Club. vandaar die link in de foto's.

Eerst maar even wat foto's





De micra is gedoopt tot Oma's Auto.

Ze heeft 131.000km ervaring.
is tot 111.000 dealer onderhouden onderhouds boekje is daarna ook nog ingevuld.
Distributie riem is vervangen bij 122.000 km.

Het apk keurings bewijs van 1987 is aanwezig.

Ook zijn de 1 2 en 5 jarige inspectie ingevuld.

Omdat het dus allemaal zo compleet is zou ik het jammer vinden hem zo te veranderen dat die eventueel niet meer terug naar orgineel kan.

Het plan met deze auto is.

Verlagen
Velgen goud spuiten
onder de kap iets netter maken
Kleine beurt uitvoeren
Lichtmetalen velgen*?
Heel goed wassen voor het te koud word.

*Als ik lichtmetaal wil, is de steekmaat 4x100? en welke ET waarde moet ik hebben?

Het is echt een leuk autotje. Beetje sloom vergeleken bij me vorrige auto, Saxo 1.6 vts.

Dit is me 11de auto. de lijst is als volgt.

Citroën AX GT 1.4 '90
Citroën AX GT 1.4 '91
Citroën AX GTI 1.4 '93
Volkswagen Polo 6N 1.6 '96
Citroen AX First class 1.1 '93
Honda Civc EG Hatchback 1.5 '93
Citroen AX Furio 1.4 '94
Volkswagen Golf 3 1.8 GL '96 (7,5 cm verlaagd)
Honda Civic EG Sedan 1.5 '95
Citroen Saxo 1.6 8v VTS '99
En nu dus de Micra 1.0 Automaat '86

Ik twijfel nog om 2 oude schijnwerpers voor op de bumper te maken voor de gril. het gaat om ronde lampen zijn hier voorbeelden van?

nismic

#1
Welkom op het forum.

Persoonlijk vind ik ronde lampen op de bumper niet mooi.
Ik zou langwerpige witte lampen onder de bumper zetten.




Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Leo

#2
Welkom leuke k10

De steekmaat is idd 4x100 et tussen 35 en 45 naafgat is 59.1!

Op marktplaats kun je nieuwe verlagingsveren kopen voor €65 bij de outlet

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ophanging-en-onderstel/m938959763-verlagingsveren-voor-de-nissan-micra-k10-35mm.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Dino


Milo

Welkom hier, K10 ziet er nog netjes uit. Wees er zuinig op! O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Gekke Gerritje

Ziet er goed uit, het ouwe beesie

10 auto's?? Zie er maar 2 in het lijstje staan en die komen ook uit Japan. O0

Weazel

K10 '92

chiba_kun

Een K10 automaat met onderhoudshistorie en al, dat is toch een prachtaankoop. Veel plezier ermee!

Losroyos

Wat een warm welkom.

Dank u allen.

idd maar 2 jappen, ben toch wel een beetje een citrofiel denk ik. alleen met VAG heb ik slechtere ervaringen. De Civic hb is me total loss gereden en de sedan miste ongv zon 50 kg ijzer.

Tot nu toe bevalt deze uitstekend. alleen op de snelweg valt die me wel wat tegen. (gelukkig kan de radio hard). maar ik hoef iig niet echt bang te zijn voor snelheids bekeuringen :D

Zal is kijken dat ik binnekort even wat meer foto's maak.

Milo

Citaat van: Losroyos op 07 september 2015, 18:09:02
Wat een warm welkom.

Dank u allen.

idd maar 2 jappen, ben toch wel een beetje een citrofiel denk ik. alleen met VAG heb ik slechtere ervaringen. De Civic hb is me total loss gereden en de sedan miste ongv zon 50 kg ijzer.

Tot nu toe bevalt deze uitstekend. alleen op de snelweg valt die me wel wat tegen. (gelukkig kan de radio hard). maar ik hoef iig niet echt bang te zijn voor snelheids bekeuringen :D

Zal is kijken dat ik binnekort even wat meer foto's maak.

Een warm welkom heb je hier altijd O0
En ja ik kan er over meepraten dat de K10 op de snelweg misschien iets minder is.
Maar met een gangetje van 100 is het prima te doen, verder is het een heerlijk auto'tje.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

nielsk10

Welkom hier!
Gave k10 zeg, ben jaloers op je dakraam  :'(
:mfc:

Losroyos

Nou dat is niet echt nodig daar jaloers op te zijn, hij is namelijk dicht gekit.

Werk is inmiddels geregeld. nou is het een kwestie van werken en sparen en dan wil ik er toch wel graag een 2de auto bij. Micra is wel leuk. maar na bijna alleen maar sport versies gereden te hebben, of auto's met grootste motorinhoud per verise is het best lastig nu zo klein motortje te hebben. Afegelopen weekend toch 1:14.4 gehaald. bij veel snelweg kilometers van gemiddelt 95km/h denk ik.

ik heb nog niet gekeken,  maar wat voor koplampen heeft deze auto eigenlijk? vast geen H7 :P

De klepjes moeten binnekort even gesteld worden. begint iets te tikken. en wil het luchtfilter even helemaal met blanke lak weer netjes maken zodat die niet heel erg gaat roesten. Opnieuw spuiten is geen optie want dan ben ik de tekst op de deksel kwijt  ;D

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

Zitten die h7 lampen niet in de mistlampen,  of heb ik het nu helemaal aan het verkeerde eind?