Oma's Auto - Micra K10 1.0 Automaat '86

Gestart door Losroyos, 06 september 2015, 22:48:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

Idd 97 op het klepje

Voor volgend jaar hebben we al BOTS op de kalender staan dat is in doorn :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

nielsk10

heb ook een golf 2 lip eronder, zal zo wel even een foto posten!
die raad ik je zeker aan, 5 eu op de sloop  O0
:mfc:

Losroyos

Zag het op een foto idd. maar ik ga toch liever voor die van een laguna. vind ik persoonlijk wat mooier.

Was vandaag van plan paar sfeer kiekjes te maken. Waren de batterije van de camera leeg. of te wel dat zal dus later nog even gebeuren. ik heb nog met me telefoon de schade proberen te redden maar die camera is zo verrot dat je de rooie ring in de velgen van 3 meter afstand al niet meer ziet  ;D

Had teveel verf gekocht. binnekort even kijken of ik de bumper niet ook even met mat zwart behandel tot ik nieuwe gevonden heb.



Losroyos

En weer druk, Dit keer met het intrieur.

Ik heb een mooi klokje voor in mijn K10 gevonden.
Het klokje is zwart, en mijn intrieur is grijs. dus we halen de verf van de velgen tevoorschijn. Nu word de rest ook zwart. behalve de asbak achterin die word rood.

Even de service manual van de K10 opgezocht voor de elektrische schema voor de klok. als het nou even een tijdje droogblijft maar is aan gaan sluiten.

Sneak peak


Moet toch is leren met foto's weer liggend te maken. ::)

Foto's van de auto in zun totaliteit ook nog niet gelukt  :(

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Losroyos

#80
dankje leo, Plezier is er al.

Vandaag moest ik even naar het centrum. meteen even batterije voor in de camera gehaald.

en de lang verwache foto's zijn gemaakt.








er zit iets kleurverschil tussen het klokje en het console nu. Denk dat ik het klokje ook even verf zodat het mooi 1 geheel word.
en de asbak moet nog een keer over met rooie verf.

Ik ben tot nu best tevreden met het resultaat. nu word het tijd voor onderhoud en omlaag met 't ding  8)

Milo

Haha blijft heerlijk om zo'n K10 te zien. Was mijn eerste auto'tje en had geen betere mogen wensen :)
Ziet er goed uit, wees er zuinig op! Ze worden steeds zeldzamer (in goede staat).
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

RubinvdLinde


Losroyos

Zeldzamer worden ze zeker, Gister vertelde een maat me dat er nog maar 248 van dit type in nederland zijn. Vind ik dan toch best nog wel veel  O0

Begin hem wel steeds meer te waarderen, en ook leuker te vinden langzaam aan, Alleen ik blijf wel wat power missen. Maar goed ik ben steeds nog van A naar B gekomen.


Leo

Door de automaat blijft er niet veel vermogen over
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Losroyos

#85
Long time no see.

De micra rijdt zich goed de winter door. Nog altijd start ze perfect. alleen bij tempraturen rond het vriespunt met koude motor heeft ze toch liever dat je even 3x op het gas trapt alvorens te starten.

ik ben zo is wat gaan rond zoeken op het internet. want heb me oog laten vallen op een vrijkomende AX. omdat dit jaar de internationale meeting van citroen in nederland is. Daar kan ik dus niet ontbreken met iets frans.

Ik wil wel graag de micra houden als 2de auto. ivm old timer regeling kost me dat waarsschijnlijk zon 10 euro per maand. dan is het natuurlijk niet meer de bedoeling dat hij helemaal in orginele staat blijft verkeren.

mijn idee is best simpel. alleen de uitvoering. geen idee. ben nooit verder gegaan dan grote beurt remblokjes en lampjes vervangen.

1300 16v van de k11. i.c.m. cabrateur(s), iets scherpere nokken assen. spaghetti. en het onderstel van een k11 1300?

Zijn er dingen te vinden van mensen die de 1.3 al op carbs hebben?
past het onderstel van de k11 op een k10?
zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden qua automaat naar handbak?

Ik heb bij de axclub best een paar handige mensen lopen maar die weten over het algemeen toch meer over het franse spul

Ergens op een engelse site las ik dat de 1.3 16v het makelijkste past als je er een 1.0 bak achter hangt. maar ik kan er zelf niet heel veel meer uitgebreid over vinden.

Leo

Hier lopen een paar dingen door elkaar.

De 1.3 van de k11 is een prima blok en met de juiste tuning zit je zo op 100pk

Terug gaan naar carb is daar helemaal niet voor nodig.

Scherpe nokkenassen zijn  zeer schaars geworden maar wel de moeite waard.

Er zijn 421 of 41 spruitstukken te koop voor de 1.3 hier valt veel winst mee te behalen

Het onderstel is niet echt overtezetten. De voorste schokdempers passen maar dat vind je remleiding niet zo leuk

Maar dan het grote probleem. Je moet een 1.2 met 5v handbak hebben. Alleen daar past direct de 1.3 eerste generatie op.

Denk niet dat iemand zit te wachten van zn custom ombouw als ze dat zelf nog nooit gedaan hebben

De k11 1.0 bak komt overeen met de k10 1.2 bak koppelingen zijn ook hetzelfde
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Losroyos

Het terugplaatsen van carbs op de 1.3 is meer niet een heel injectie systeem te hoeven installeren.

Carbrateurs zijn leuk en gaat mij daarbij niet echt op het vermogen wat je er mee kan winnen.

dan kan ik denk ik wel beter wachten tot er een keer een harde koets van voor 87 of ouder vrij komt met 1.2 handbak.

Leo

Nou weet ik het niet zeker maar de 1.2 5bak is volgens mij pas vanaf 1989 maar dat weet ik niet zeker.

Wel kun je een k10 met 4bak vervangen door een 5bak
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Losroyos

#89
De micra hoeft nu niet meer weg (mits ie door de apk wandelt september)

ik heb een stallings plek voor aankomende winter gevonden.

Dan heb ik is gekeken wat die micra lekkerder vond. Super 102 (duitsland) of euro 95.
Veel verschil zit er qua verbruik niet in. met 102 rij ik 1:14.3 en met euro 95 1:13.9.
mijn oor detecteerd alleen wel dat het motortje op 102 iets rustiger klinkt en hij iets vlotter naar de 60 gaat bij het zelfde hoeveelheid gas geven.

En dan ga ik vanmiddag is even naar de sloop voor de facelift/phase 2 bumpers. heb ze gevonden. nu nog eraf halen.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat bij het monteren van een facelift/phase 2 bumper je de phase 1 gril moet aanpassen om dit te laten passen?