Oma's Auto - Micra K10 1.0 Automaat '86

Gestart door Losroyos, 06 september 2015, 22:48:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Kevertje-SYS


www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Losroyos

#33
Ja maar ik heb nooit zo trage auto gereden. het is gewoon wennen, in de saxo schakelde je terug drukte je het gas iets in en je reed 130. daar heeft deze een vrije landingsbaan voor nodig :P

het is gewoon nog een beetje me rijstijl aanpassen. eerst ga ik een poging wagen om van die lelijke wieldoppen af te komen.

Ook denk ik dat kleppen stellen niet onverstandig is. welke moet er ongeveer tussen passen?

Owja en nog wat, Me acculampje gaat branden zo gouw ik gas geef, Nou had ik laatst gemeten maat staionair met verbruikers aan en uit. dan laad die enorm goed dus het kan naar mij mening niet zijn dat die niet genoeg bij laad. zit er ergens anders onder de kap nog een massa punt behalve die onder de bobine?

Zaak Gaap

Klepspeling (met warme motor) voor de inlaatkleppen moet 0,25 mm zijn en de uitlaatkleppen 0,30.

Losroyos

inmiddels 1800km verder. gaat die moeilijk doen.

Ik weet niet waar ik dit elders makelijk kan plaatsen dus doe het hierbij even.
Ik rij net van de media markt terug naar huis, Elke keer bij lage toeren en het stationair willen laten draaien valt de auto uit. met gas bij geven is die weer aan te krijgen maar voor je uit heb kunnen stappen valt die natuurlijk weer uit.

mensen die een idee hebben wat dit kan zijn?

Leo

Edit

Dat is overduidelijk een kapotte lucht massa meter als het een k11 is maar weet niet hoe dit zit bij een k10
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Micra Addict

Losroyos

Het was me wel snel duidelijk dat het iets met de carb te maken had.

Na even denken was het vrij voor de hand liggend.
er was een rubber koppelstukje van de vacuum slangen kapot.
snel een stukje slang van de ruitensproeier afgeknipt en tadaa. alles werkt weer als van ouds.

Ook erachter gekomen dat 50km op teller eigenlijk 45 is. en 100 op teller eigenlijk 91/92 is.
87 is ongv 80 echte kilometers.

ik denk dat er in zun top dan wel 15km verschil zit :P

Leo

Fijn dat het weer gemaakt is.

Een k10 heeft heel erg veel km teller afwijking zelf met de orginele bandenmaat (155/70/13)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Losroyos

Ik heb volgens mij 145-65/12, ik heb sowieso 12" dat weet ik zeker. zijn net kruiwagen wielen.


Riesh

Micra Addict

Gekke Gerritje

Banden 1 maatje groter er op leggen.

Eigenlijk moet je bij een K10 gewoon een keer alle vacuum slangetjes rondom je carburateur vervangen.

Leo

Whut dat is wel heel erg smal zeg. Tijd voor een ander setje velgen dus
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Standaard is het trouwens 155SR12.
Ik zou een setje stalen velgen van facelift of een k11 pakken, of als je het mooier vind een setje lichtmetaal
Micra Addict