I'am back, met een K11

Gestart door Gekke Gerritje, 29 april 2015, 23:54:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekke Gerritje

Enige tijd terug hier op het forum rond gezworven met de K10 Super Sport van de oudste zoon die hier nu in onderdelen verder leeft. Hij heeft nu een hele fijn Astra 1.6 3 deurs met 85 pk van 2001, fijn wagentje en wat meer ruimte voor de beer.

Maar vandaag voor de vrouw een K11 gekocht van 2001, een 5 deurs 1.4 cvt in Luxury uitvoering in het zilvergrijs met wat chroom dingetjes en een ijskoude airco, lekkere speakerset met tweeters, voorspeakers en mooie grote platte speakers in de hoednplank, mistlampen en nette bekleding. 135.000 km en bijna alle onderhoud bij VKV in Tiel en Gorinchem. Cvt rijdt leuk maar auto is wel echt klein voor mij maar groot zat voor de vrouw en de kleintjes. Foto's volgen natuurlijk.

Gekke Gerritje

Heb nachtdienst, dus wat tijd om te lezen op het forum en lees toch wel wat probleempjes over stationair toerental en uitvallende motoren.

Nu merkte ik vanmiddag dat ze stationair net te langzaam en ging er van uit dat er wel wat stationair te stellen is maar nu heb ik al best een paar "enge" verhalen gelezen over gasklephuizen en LMM problemen. Hoop dat het meevalt.

Leo

Leuk dat ie weer een micra hebt.

Het gasklephuis is vaak smerig bij n  1.4.
Helaas is deze niet zo makkelijk af te stellennals bv n 1.3
Toch heeft jetoen er een oplossing voor gevonden :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Hallo gerrit.
welkom weer met je micra!

De 1.4 heeft helaas weinig opties maar ik kan het stationair tegenwoordig wel stellen. Ik doe dat mee met een afstel/chexk-up beurt van de auto voor 40 euro.

al wat foto's van de auto?

Gekke Gerritje









Even kijken of het zo lukt.

Gekke Gerritje

Ja dus. Heb wel gelijk wat vraagjes. Ten eerste wat doet dat ontvangertje op mijn dashboard?


Gekke Gerritje

Ten tweede doen van de beide sleutels de afstandsbediening het niet. Zijn NATS sleutels dus waarschijnlijk moet ik deze laten programmeren door de dealer??? Is dat NATS een alarm of alleen start onderbreker?

Gekke Gerritje

Ten derde het stationair toerental. Ik zag in het boekje dat het in zijn vrij 750 toeren moet zijn. Dat is niet veel want in D zakt het natuurlijk wat weg en loopt ze niet mooi rond.

MartinAir

Ontvangertje ziet er uit als iets aftermarkets, GPS ofzo?

Van je afstandsbediening de batterijen al vervangen? En zitten alle knopjes intern nog goed, die willen nog wel eens stuk/los gaan. Dat is dan weer makkelijk op te lossen.

Het toerental laat ik aan Jeroen over ;)
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Gekke Gerritje

Zat i.i.g. het goede batterijtje in, een 2025, stond aan de binnenkant van de sleutel. Batterij gaf nog 3 volt en alles zag er verder goed uit. Morgen maar eens aan de slag met de beschrijving van het boekje er bij. CV werkt wel met de sleutel in het slot.

Motortje en bak lopen wel lekker soepel zeg, 2700 toeren bij 120 op de tellert.

Milo

So wee, die ziet er netjes uit! Luxe uitstraling binnen, super :)
Ben echt benieuwd hoe zo'n NCVT nou rijdt  ???
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun

Ziet er echt mooi uit! Ook onder de kap. :)

Leo

Citaat van: Gekke Gerritje op 30 april 2015, 22:29:24
Ten tweede doen van de beide sleutels de afstandsbediening het niet. Zijn NATS sleutels dus waarschijnlijk moet ik deze laten programmeren door de dealer??? Is dat NATS een alarm of alleen start onderbreker?

als de cpv het op de deur het wel doet dan zijn alleen de knoppen versleten.
onder het rubber zitten 2 kleine knopjes deze willen nog wel ns breken

gelukkig zijn de reparatie setjes erg goedkoop :)
http://www.ebay.com/itm/Repair-Kit-Remote-Key-Shell-Battery-For-Nissan-Nats-Almera-Primera-X-trail-New-/301360616647?hash=item462a7e14c7&vxp=mtr

het stationair schommellen komt door een vervuild glasklephuis of een slecht werkende LMM
daar weet jeroen wel raad mee
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Diana

gave micra zeg ! ziet er netjes uit, mooi interieur ook :)
Be yourself because life's too short to be someone else.

Leo

Citaat van: Diana op 01 mei 2015, 11:54:36
gave micra zeg ! ziet er netjes uit, mooi interieur ook :)


interieur is 50 tinten grijs ;D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2