I'am back, met een K11

Gestart door Gekke Gerritje, 29 april 2015, 23:54:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dinky

Welkom terug en nette auto!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Gekke Gerritje

Mijn vrouw heeft alle boeken gelezen dus die is er wel blij mee. >:D

Sleutels natuurlijk allang open gesloopt maar de 2 mini schakelaartjes doen het gewoon volgens mij maar voor het geld hoef ik het inderdaad niet te laten om ebay te overvallen.

Ncvt rijdt echt super, trekt lekker en zakt heerlijk in toeren als je op snelheid het gas iets loslaat. Heb ooit voor de lol een Volvo340 vario gehad en die deed dat ook al zo lekker alleen was die veel sneller bij het verkeerslicht.

Zag gisterenavond wel dat er in de teller unit min. 2 lampjes kapot zijn. Weet iemand zo waar er ergens een handleiding staat om de boel los te halen.

En bedankt voor de positieve reacties, het is inderdaad een heerlijke luxe binnenslaper van een oudere dame en heer en dealert onderhouden.

nismic

De ronde kap zit met 2 schroeven vast op het dashboard.
Als de ronde kap er af is dan zie je 3 schroeven zitten bij de teller unit.
Die los draaien, de stekker achteruit halen en dan heb je de teller unit los.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Gekke Gerritje

Ok, tanx!! Klinkt heel wat makkelijker dan bij een Volvo480.

Heb ondertussen ook de how to gevonden, straks aan de slag.

nismic

Succes, nog geen 5 minuten werk.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Gekke Gerritje

Zo, dat ging wel heel makkelijk. 3 lampjes stuks, van de week even langs de dealert rijden. Gelijk cvt olie halen.

Weet iemand de kleur van de originele Nissan cvt olie (type NS1 geloof ik)?

Leo

T5 lampjes krijg je ook bij de automaterialen zaak ;)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Gekke Gerritje

Ok, krijgen zal wel tegenvallen maar ik had 3 types liggen die geen van alle er in klikten, maar ik zal toch even aan gaan.

Gekke Gerritje

Gisteren ook nog even een bus ML in de dorpels en radiateurbalk leeg gespoten, zag op het forum al diverse foto's van rottende K11jes en dat motten we niet hebben.
De balk onder de radiateur was nog helemaal netjes en die staat nu uit te druipen net als de dorpels, daar zitten aan elke kant 3 dopjes onder dus die er mooi uitgewipt en de slang er in.

Ook de voorschermen via allerlei gaatjes en kieren vol gebaggerd, de deuren via de afvoergaatjes en de achterwielkast door 1 schroefje van de slotvangers los te draaien, heerlijk auto meurt nu lekker.

Verder alle deurrubber gecontroleerd en bij allebei de linker deuren 1 roestplekje bovenaan op het bovenste randje waar het rubber onder schuift. Kaal gemaakt, Brunox er op en daarna wat zilvergrijs. Voor de rest weinig roest, wel wat vliegroest aan de binnenkant van de dorpels achteraan maar daar gaan we binnenkort mee aan de slag.

Leo

die dopjes zijn ook bedoelt om de dorpel te voorzien van ML :)

volgens mij heb je alle bekende plekjes wel gehad, ikzelf heb alleen nog wat vliegroest aan de binnenzijde van de wielkast randen achter
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Goed bezig! Bescherming is alles. Mijn CVT olie is roodkleurig. Maar ik heb een Micra uit 2000, deze heeft volgens mij iets andere olie. (de CVT's van 1993t/m2000 die kruipen niet, die van jou wel meen ik). 

Gekke Gerritje

Yep, in die van mij zit waarschijnlijk kruipolie, binnenkort maar eens verversen.


chiba_kun

Bij twijfel altijd doen. Dan weet je zeker dat het goed is.

Fin San

Citaat van: Gekke Gerritje op 01 mei 2015, 00:03:15

Motortje en bak lopen wel lekker soepel zeg, 2700 toeren bij 120 op de tellert.

Joh, zo weinig? Een '99-er 1.3 met N-CVT zit boven de 3500 rpm bij 120; wat een verschil!
Doe mij die 1.4 dan maar...  :-\

Leo

De 1.4 heeft een andere overbrenging.
handbak haalt 100 km/h in de 2e versnelling
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2