Woudam's K11 Semi-tracktool

Gestart door Woudam, 25 januari 2015, 20:03:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Bijna klaar!

gisteren de eerste meters gemaakt met de uitlaat er onder... klinkt lekker, gaat als een banaan! Voorafgaand eerst even de lambdasonde afgemaakt



De motor warm gedraaid, af laten koelen en weer warm gedraaid.. toen een rondje wezen rijden.. Conclusie? het spruitstuk wordt nog veel warmer dan gedacht..

Voor:




Na:




Aangezien deze verf speciaal voor spruitstukken is en bestand moet zijn tegen temperaturen tot 1093 graden celsius kunnen we stellen dat het spruitstuk temperaturen in die gradaties bereikt..

Dat laat direct de keus of het niet handig is de boel te laten verchromen of keramisch coaten.. Helaas zit je dan met de schuif constructie bij de downpipe die problemen gaat geven als er een dikke laag chroom of keramiek op zit.. Dit zal dan niet meer passen..

Ik heb met Mark overlegd en hij gaat de boel eerst even aankijken. Ik mail nog even met de leverancier van de verf..


Ook het GA15 gasklep bleek wat anders te zijn dan gewend.. normaal wil de gasklep zo passen.. nu moest er een stukje gevijld worden en moest de gaskabel bracket van de CG13 gasklep overgezet worden omdat het gasklep anders niet zou passen..




Ook zijn de aansluitingen van de koeling groter.. hier heb ik vooraf wat voor bedacht zodat ik niet in de motorruimte hoef te klungelen



Montage






Afstelling laat nog de wensen over maar morgen heb ik mijn apparatuur weer terug uit Drachten (Liggen in Smoothy), dan stel ik de boel weer af..

Tot zover, het heeft weer genoeg tijd gekost..

PW-performance

Man wat een bult werk weer verricht... O0 Jammer van die verf ja...
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Leo

Ai dat is wel jammer van de verf.
Ziet er wel gaaf uit zo
Raar van de GA15TB maar wederom goed opgelost
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

Mijn motip prutje blijft gewoon zitten man!  En.die zooi gaat maar tot 800 graden

Jeroen330

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 13 februari 2015, 18:48:10
Mijn motip prutje blijft gewoon zitten man!  En.die zooi gaat maar tot 800 graden

Ik heb gemaild met de leverancier van de verf (Vocor Tools) en met een andere grotere leverancier (VHTlak.nl). VHTlak.nl belde mij direct op (goede service). Hij vertelde mij dat de lak qua kwaliteit erg goed is maar dat de applicatie van de verf heel precies komt om zijn functie goed te kunnen doen. Hij vroeg ook direct naar de instructies die Vocor mij gegeven heeft.

Belangrijkste wat Vocor mij niet verteld heeft is dat de verf nat op nat gespoten moet worden. Dus om ook de verschillende lagen verf uit te laten harden op elkaar moeten ze als het ware in elkaar grijpen. Hij heeft meerdere gevallen gezien/gehoord waarbij de kleurlak loskomt en de primer perfect blijft zitten omdat deze twee lakken niet in elkaar gehecht zijn. Daarnaast moet de verf niet te zuinig gebruikt worden en de droogtijd tussen de lagen door mag maximaal 10 minuten zijn. Deze instructies heeft Vocor mij niet gegeven. Sterker nog, zijn leveren hele andere instructies.

Het voorverwarmen van het materiaal zou weinig verschil maken.

Kortom, Vocor had andere instructies moeten geven.
Even kijken hoe Vocor reageert...

Leo

wel snelle service.

geld dat eigenlijk voor alle heat resistant lakken ?
veel verf, lagen binnen 10 min ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Schijnt specifiek VHT te zijn vertelde de man..

Woudam

Ziet er super uit, Jeroen! Ik ben erg benieuwd hoe het rijdt morgen. :)

Maar blijkbaar heerst er een vloek op de Micra, zelfs dit wil niet in 1 keer passen. :-\
Zoals verwacht is het dankzij jou toch nog goed gekomen. O0

Wel raar dat Vocor hele verkeerde instructies geeft. Dat zal dan de manier van applicatie van andere heatresistant-verven zijn, denk ik. Ik neem ten minste aan dat ze meerdere merken zullen hebben.

Thanks Jeroen en tot morgen.


chiba_kun

Ben ik de enige die het verkleuren van de verf dan wel weer mooi vindt? (ondanks dat het niet zou mogen natuurlijk). Staat wel badass eigenlijk!

Leo

Citaat van: chiba_kun op 14 februari 2015, 07:22:26
Ben ik de enige die het verkleuren van de verf dan wel weer mooi vindt? (ondanks dat het niet zou mogen natuurlijk). Staat wel badass eigenlijk!
Ik vind het ook gaaf :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Woudam

Jeroen heeft ondertussen al bericht terug gehad van Vocor, die pakten het goed op en hij krijgt kosteloos nieuwe verf toegestuurd. Erg netjes dus.
Ook begreep ik dat de straler het vervelend vond en die was ook bereid om het gratis opnieuw te stralen. En dat is natuurlijk helemaal super.

En omdat niks in 1 keer goed kan gaan >:(, blijkt de GA15 ook nog eens kaduuk te zijn.
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de verkoper op Ebay en ik verwacht wel snel antwoord terug. Dus ik heb nu nog het standaard gasklephuis gemonteerd zitten.

Maar desalniettemin heb ik gister de Micra opgehaald en er al erg van genoten. De acceleratie en het geluid zijn erg verslavend! Het geluid is precies zoals ik wilde.

https://www.youtube.com/watch?v=F_lurit7248

https://www.youtube.com/watch?v=3kBqyp5wK8U

Ik kan dus niets anders zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Thanks Jeroen. O0

Leo

Balen van je TB maar fijn dat de straler en verf leverancier je te gemoet willen komen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Joery-Joery

Je filmpjes staan op prive, we kunnen ze niet zien  ;)

Verder echt gave mods!

Woudam


Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2