Woudam's K11 Semi-tracktool

Gestart door Woudam, 25 januari 2015, 20:03:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwarkieboy

K11 '95
K11 Aztek '00

PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Woudam

Dankjewel Piet, gelijk even gemaild.  O0

Bianca

Flink druk geweest!
Ziet er goed uit :)

Woudam


Woudam

Inmiddels staat de Micra weer bij het bekende adres.
Jeroen gaat nu alle delen van de uitlaat en het gasklephuis met injectoren monteren. :wave:

Jeroen330

Aan de slag ermee!

De kwaliteit van Janspeed spruitstukken vind ik eigenlijk matig tot slecht..
De coating die er standaard op zit laat binnen no time los en soms willen lasnaden niet goed houden op het al dunne staal..

Toch is het zaak het spruitstuk zo goed mogelijk voor te bewerken voor montage..

Dus eerst lak eraf door de boel te stralen:




Vervolgens speciale primer en lak bestellen van VHT (bestendig tot 2000f /1093 Graden celcius)




en kleur..





De lak, zowel primer als kleur coating is bijzonder dun van structuur.. Dit maakte het spuiten een stuk lastiger.. zakkers ontstonden zeer snel..
Nu gaat het gelukkig onderaan de streep om bescherming.

Elke laag lak werd overigens wel goed voor en na verwarmd om uit te harden..
Voor dit klusje een leerling een paar uur met de hitte föhn laten staan... hahaha
Scheelt mij doelloos wachten



Nu spoedig monteren samen met andere delen van de uitlaat!

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

thom-micra

leuk project!
voor en na verwarmen van de lak zou ik persoonlijk niet de manier vinden maar afijn



Leo

als hij nu nog gaat roesten dan weet ik het ook niet meer O0
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Citaat van: thom-micra op 04 februari 2015, 23:29:50
leuk project!
voor en na verwarmen van de lak zou ik persoonlijk niet de manier vinden maar afijn

Verklaar je nader? Het staat niet alleen op de bus aangegeven, ook vele (coating) bedrijven die met hithittebestendige lakken werken verwarmen het materiaal vooraf en "bakken" het achteraf na door te verhitten.  Heb jij een andere techniek?

Roadrunner

Goed bezig. Ik vindt dat rood ook wel wat hebben.

Is dat voorverwarmen standaard procedure bij elke hittebestendige lak?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Jeroen330

Niet dat ik weet.. Deze lak lijkt net poeder en vloeit veel mooier uit als het materiaal voorverwarmd wordt.. ook verkleint het de kans op zakkers in de lak..

Een goede autospuiter verwarmt de auto ook voor in de spuitcabine om lak beter te laten vloeien.. deed de spuiter van mijn project auto destijds ook.. Anderhalf uur

MaStErTuNeR Q

Hittebestendige lak is beter om het wel te doen.

Metaal zet uit als het warm wordt,  wat inhoud dat de porien en vezel van het metaal uitzetten.
De lak kan zich hier prima in binden wat zorgt voor een.strakkere en betere hechting.
Normaal gesproken worden ze daarna nog in de over gegooit om de verf er volledig in te laten trekken en om uit te harden

Roadrunner

Ah, op die fiets. Weer wat geleerd O0
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.