Woudam's K11 Semi-tracktool

Gestart door Woudam, 25 januari 2015, 20:03:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330


Woudam

En hiervoor kom ik nou bij jou, Jeroen. Goed werk! Is die leerling na dit klusje overgestapt naar de bouw? :P
Ik kan niet wachten totdat ik de Micra weer bij je op kan halen. O0

Jeroen330

#32
Semi-tracktool... Juist ja..

Met de manier waarop de huidige uitlaatlijn gemonteerd zit verlies je halverwege de carrousel op de Nordschleife zo je middenpijp..

Ook heb ik vandaag uitgevonden waarom de standaard CG13 85pk draaide op de dyno..



Een afgebroken tapeind aan de buitenzijde van uitlaatpoort 4 zorgt voor een ernstig en hoorbaar lek spruitstuk.. op stationair toerental levert het rare bijgeluiden op en op toeren met de flow van de uitlaat zal dit lek valse lucht het uitlaattraject in zuigen.. Dit laatste zorgt voor valse Lambdasonde metingen waardoor de ECU op toeren ging verrijken.. Leuk voor je vermogen op hoge toeren maar slecht voor je verbruik en je koppel..

Na demontage van de hele uitlaat kwam ik het al reeds afgebroken tapeind tegen




Voor het oplossen van dit probleem moest er een hoop weggehaald worden.. Zo ook de hele radiateur waarmee ik direct het koelsysteem maar een grondige flush heb gegeven..




Zo kon ik recht bij het probleemgebied




precies in het midden van het afgebroken deel een markering slaan, 3mm staalboor uitboren en vervolgens een torx dop gebruiken om de boel voorzichtig los te maken





Nieuw tapeind aangepast en gemonteerd





Toen eindelijk het mooie werk.. de Janspeed monteren met nieuwe pakking en koperen moeren!




Onder de auto:




Nu kan ik de rest van de uitlaat gaan plaatsen. De beugel bij de tweede katalysator die de uitlaat op zijn plek houdt was ook compleet gaar, maar deze is weer opgelapt met wat las en slijpwerk.. daarna de boel een hittebestendig kleurtje gegeven




Hier ben ik geƫindigd.
De motorruimte is weer helemaal terug gebouwd, radiateur geflusht en nieuwe koelvloeistof toegevoegd. Nu even een momentje zoeken voor de Decat, Janspeed middenpijp en Nismo einddemper..


Woudam

Tjonge jonge, wat zat dat weer lekker. Dit moet de verkoper haast wel geweten hebben.
Wel fijn om te zien dat ik straks weer zonder zorgen kan rijden! :)

Echt top om te lezen. O0

micraSR

Je zal er zelf wel weer aan gehannest hebben :P hahah nee hoor. Lekker bezuggg!  O0

Citaat van: Woudam op 09 februari 2015, 20:09:31
Dit moet de verkoper haast wel geweten hebben.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Goed werk weer, je houd jezelf er lekker mee bezig :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

ReSp4wN

Maar waar vond je dan het afgebroken stuk draadeind terug?
Nice fix trouwens heb je gewoon een torxdop erin geslagen?

Jeroen330

Citaat van: ReSp4wN op 10 februari 2015, 11:02:31
Maar waar vond je dan het afgebroken stuk draadeind terug?
Nice fix trouwens heb je gewoon een torxdop erin geslagen?

Het afgebroken stuj zat er niet op.. er heeft gewoon iemand in het verleden het tapeind afgebroken en toen gedacht: "ik smeer het dicht en kom er niet meer aan"..

ik kon het oplossen ja..

Uitboren staalboor 3mm en dan torx dop 3.5 mm erin slaan..

Jeroen330

Vandaag hoopte ik de auto op de weg te hebben..

Helaas een tegenvaller..
Zo kocht Mark een paar maanden geleden zijn Janspeed middendemper:



Ziet er prima en recht uit..
Bij het monteren viel mij iets anders op wat door de montage van Nismo einddemper aan het licht kwam..



Krom...  :( ???

Nu is de katvervanger ook niet 100% recht op de flenzen en dat maakt dat de katvervanger een haartje uit het midden staat



maar de middendemper maakt het verhaal bizar:





op twee plaatsen zit de middendemper tegen hitteschilden aan.. dit wil niet met wat simpel buigen meegeven..

Ook geeft het gelaste eindstuk op de Nismo pasproblemen want hij komt zeer gemakkelijk tegen de bumper..




GRRR

Morgen verder kijken.. ik denk dat ik de boel moet verhitten en middendemper moet gaan bijbuigen..

Leo

Ai beetje jammer van die kromme midden demper.
Hitte schildjes weghalen en de bumper zichzelf in vorm laten smelten geen optie ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Kwarkieboy

Krom ! WTF !
Ik heb deze demper zonder problemen er onder gehad met een Nismo einddemper. 
Ik heb wel hier en daar een paar tikken gegeven aan het hitte schild om hem rammel vrij te krijgen.
K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330

Citaat van: Leo op 10 februari 2015, 19:05:44
Ai beetje jammer van die kromme midden demper.
Hitte schildjes weghalen en de bumper zichzelf in vorm laten smelten geen optie ?


Ik wil gewoon de auto afleveren zonder trillende uitlaat.. Nu komt hij echt overal tegenaan.. smeltende bumper ben ik ook geen fan van...

MaStErTuNeR Q

Beginnen ze nou te zeiken over mijn gesmolten achterbumpert ??

Woudam

Dat smelten lijkt mij nou niet bepaald de juiste oplossing, Leo.
Jeroen had het over de steunen bijbuigen en ik dacht zelf aan langere rubbers.

Hoe de middendemper krom komt, heb ik geen flauw idee van. Het is in ieder geval een flinke domper. Je ziet al op de ene foto hoe de middendemper eruit zag vlak voordat ie gemonteerd werd, ik ben er daarna niet meer aangekomen en was dus flink pissig toen ik een app kreeg van Jeroen.

En voor die katvervanger ga ik nog een mail sturen naar Nodspeed.

Fijn die uitlaatperikelen die ik al vanaf het begin heb. >:(