Woudam's K11 Semi-tracktool

Gestart door Woudam, 25 januari 2015, 20:03:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Woudam

Zo, het wordt maar eens tijd om een topic aan te maken.
Het is ook wel nodig, want de Micra heeft alweer een hoop mod's gehad en op dit moment is 1 van de belangrijkste mod's in behandeling. En omdat het moet van Jeroen. >:D

Sinds dat we de Almera moesten achterlaten en de Primera station hadden, was het gemis van een knutselwagentje toch best wel groot. Ik had genoeg plannen voor de Station, maar in mijn achterhoofd was het vrij duidelijk dat dat geen goed idee was.
Dus wat doe je dan nadat je 2 keer met plezier een Micra K11 in bezit hebt gehad, precies je koopt de 3e Micra.

En deze is het geworden:







Ze stond ergens ver in het noorden, dit omdat we er 2 wilden bekijken, maar nummer 2 was al verkocht. Ik had eigenlijk maar een paar eisen.

-1.3
-schuifdak

Tijdens de bezichtiging was het aan het regenen, dus zo konden we zien dat het dak goed afsloot. Op dat moment zag ik een paar minpunten.

-Deuren sloten niet goed.
-Al het zwarte plastic was niet bepaald in nieuwstaat.
-De sloten draaide wat stroef.
-Voorbalk oppervlakkig verroest.

De deuren kregen nieuwe schanieren en de sloten kreeg een spuitje slotspray.
Helaas na de aankoop kwam steeds meer achterstallig onderhoud/problemen aan bod.

-Uitlaatspruitstukpakking is lek.
-Mistlampen voor werkte niet.
-Slot bestuurdersdeur was versleten.
-Voorbalk toch verrot.
-Dorpel links verrot.
-Niet gezien, maar 3e remlicht mistte.
-Middendemper is doorgeroest.
-Dynamo bleek versleten.

Natuurlijk kwam dit niet allemaal tegelijk aan bod, maar dit ben ik tegengekomen.

Vrij snel na het aanschaffen, ging ik naar de Dyno-meet van NCN. Ik had verwacht dat ze de 70 รก 75pk wel zou halen, maar ze verraste iedereen. 85,9pk gemeten, Daar was ik toch wel erg blij mee. :)
Daarna ben ik bij Jeroen en Marco langsgegaan voor een winterbeurt en het afstellen.
Gelijk gegaan voor de koelvloeistofwissel en oliewissel. De accu werd ook nagemeten, die kon de winter in principe nog door, maar wel op het randje.
Het afstellen was daarna aan de beurt, Jeroen heeft alles duidelijk uitgelegd en de Micra voelde nog wat vlotter aan.

Ik ben met de Micra een weekendje naar de Ring geweest, 2 rondjes gereden, maar wel op toeristenniveau i.v.m. standaard Micra vering en remmen. Voor de rest ging het prima en kreeg ik leuke duimpjes. ;D
Helaas bleek hier dat de dynamo versleten was en moest die dus vervangen worden.
De accu heeft ook een opdonder gehad, dus die mocht ook gelijk.





Daarna was het tijd voor de dorpel, zodoende een afspraak gemaakt met Piet.









Piet heeft zijn best gedaan en het gat was erg netjes gelast. Helaas zat dat deel net teveel in het zicht en heeft Piet de dorpel met een rechte lijn in Bitumen gespoten. En de andere dorpel heeft hij gelijkwaardig gemaakt. O0



Piet had nog goede handgrepen liggen, die heb ik ook van hem overgenomen. Die heeft hij gelijk er op gezet. Ook heeft hij de sloten van de deuren omgewisseld, zodat ik het goede slot bij de bestuurdersdeur heb, die van de bijrijdersdeur gebruik ik toch bijna nooit.

Toen was het de beurt aan de middendemper, die doorbrak. Maar geluk bij een ongeluk, was daar Mark (kwarkieboy) die een mooi middendemper van Janspeed had liggen en die bij de klusmeeting voor mij gemonteerd heeft.





Geeft een sportiever geluid, maar ik heb het gevoel dat ze wat langer doortrekt.

Daarna was het tijd voor de voorbalk, dat heb ik door Jeroen laten doen. Hij merkte op dat de voorkant een tik heeft gehad en iets scheef stond. Dat heeft hij weer netjes recht getrokken. Ik had ook nog een setje Merwede -35 veren gevonden, die heeft hij ook gemonteerd. De wegligging en het aanzicht is een stuk beter geworden. Helaas geen foto's van.





Ik had een set zwarte koplampen en JDM cabrio-achterlichten van Rob overgekocht.
Blijkbaar staan die foto's nog op mijn oude (kapotte) mobiel.
Een foto van de achterlichten heb ik wel, samen met mijn wieldoppen. ;D Als je dan toch op 13 inch staal rijdt in de winter, dan wel goed doen.



Ik heb via buyee.jp een Nismo-einddemper aangeschaft. Het heeft even geduurd, maar toen ik hem binnen kreeg was ik er blij. ^-^
Deze is nog in goede staat en heeft ook een apart eindstuk, gaat volgens mij er goed passen onder de Micra.







Mijn achterklep had wat roestplekjes, de handgreep was gebroken en het 3e remlicht was eraf gebroken. Toen heb ik een nette achterklep gevonden, waarbij alles goed en compleet was.  :)

Ik heb ook een luchtfilterbox gemonteerd. Geeft wel een leuk geluidje.



Tevens heb ik ook nog een GA15 uit Taiwan gekocht en een Janspeed 4-2-1 uit Engeland.
Er komt nog een sportkat, maar voor nu neem ik even genoegen met een katvervanger.
Die is nog onderweg.





Van Luuk heb ik de 1.6 injectoren op een 1.3 rail overgenomen, zo weet ik ook zeker dat het de goede zijn. Zijn smoked-zijknipper heb ik ook nog, die moet ik alleen nog monteren zodra ik oranje knipperlichten heb. Ook zijn hoedenplank is nu van mij. O0

Ook heb ik de achterklep/tankklep bediening overgenomen. Die monteer ik wel wanneer het wat beter weer is. :P

Van de week bij Piet geweest voor de bung van de 4-2-1, die heeft hij op de goede plek gelast. Die zit nu op de plek waar de 4 cilinders bij elkaar komen. Weer erg netjes en gezellig! O0
Momenteel ligt de 4-2-1 bij Jeroen, die zorgt ervoor dat ie goed behandeld wordt tegen roest. Die wordt samen met de katvervanger en de GA15 gemonteerd. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Leo

Lekker bezig mark O0

Is al een aardige modlist dus daar zit nog wel n flinke pk toename :D

Laat voortaan maar weten als je naar de ring gaat hoe meer micras hoe leuker :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Eindelijk!

iik ga hier wel de aanpassingen updaten!

Psydan

Vet man! Mooi begin van een topic ;)
Do not underestimate what you will never understand.

chiba_kun

Zo. jij zit niet stil! Goed bezig hoor.

Milo

Lekker bezig hoor! Ben benieuwd wat ie straks doet op de rollenbank.
Je zal zeker verschil in vermogen merken!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Woudam

Inderdaad, als er dit jaar weer een dyno-meet komt, dan ben ik van de partij.

Ja Marco, het is echt in rap tempo gegaan (eigenlijk niet snel genoeg).
Het nadeel als je zolang wacht met een topic aanmaken, is dat je wat dingen vergeet. ::)
Dus voor diegene die het begin gelezen hebben zal ik dat hier nog ff aanvullen.

Piet heeft van de week de bung van de 4-2-1 verplaatst naar het gedeelte waar de 4 cilinders samenkomen. Dit heeft hij heel netjes gedaan, alleen ben ik vergeten om foto's te maken.
En die 4-2-1 ligt nu dus bij Jeroen.

En ik had ook nog een Nismo-einddemper liggen, nog niet kunnen monteren. En ik heb ook niet zo'n behoefte om in dit weer onder de auto te kruipen, dan maar ff wachten. Haha. :P






Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Woudam

Inmiddels is ook mijn katvervanger binnengekomen, dus ik heb nu alles klaarliggen om door Jeroen gemonteerd te worden. :wave:



8)

Jeroen330

Aankomende week komt de auto hierheen voor een mooi lijst:

- Montage Janspeed Spruitstuk
- Montage Katvervanger
- Montage Nismo Einddemper
- Montage GA15 Throttlebody
- Montage GA16 injectoren
- Lambdasonde kabel verlengen en verleggen.
- Afstelling

De Janspeed ligt momenteel al in Zwolle. Piet heeft deze bewerkt om de lambdasonde op de juiste plek te kunnen monteren. Dit spruitstuk wordt volledig gestraald, behandeld met VHT flameproof (tot 1093 graden) primer en VHT Flameproof (tot 1093 graden) lak. Dit omdat de standaard coating van Janspeed ruk is en dat beter moet wil je er lang lol van hebben!

Na deze klus gaan de remmen er aan geloven, maar dat is voor een volgende keer!

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Woudam

Thanks Jeroen!

Voor de remmen gaat (helaas) nog even duren. De aanbieder gebruikt ze nog even en ik moet ook nog grotere velgen hebben. ^-^