Probleem k11 in houden bij gas los

Gestart door redk11, 22 december 2019, 14:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

redk11

Zodra ik de koppeling intrap, blijft de motor gewoon lopen, het is een soort stotteren als het gas dicht gaat, geen vloeiende gasrespons bij gas dicht, als er niks opgevangen wordt, maar bij gewoon gas geven pakt ie op en trekt, wel langzaam, maar wel door. Dus gas los is inhouden storen en net of je een kar hebt die erachter hangt. Bij gas geven gaat het ok. En dan nu dus het starten, eerst aan slaan en vervolgens weer afslaan erbij.

redk11

Helaas woon ik Inn Noord Holland Heerhugowaard Mikey k11 😊

MikeyK11

#17
Klinkt nog steeds als LMM.

En nee das niet om de hoek. :-\
Micra k11 1.3 Super S
1996

redk11

Gek genoeg ben ik daar wel blij mee, dat houdt dus in dat het enigszins eenvoudig op te lossen is😊 dan kan ik er daarna weer verder mee. Maar goed nu eerst de feestdagen door, en dan ga ik daarna even kijken en jullie op de hoogte houden van de oplossing. Bedankt alvast voor alle hulp! Blijft toch een fijn forum!

richardwbb

Uitlezen die hap, als je het niet direct kan zien sluit je wel veel uit. Van daaraf is het stukken beter na te denken wat het kan zijn. Desnoods bij de eventuele talrijke mogelijkheden, uitsluiten door uitsluiting :)

redk11

Dat zat ik me ook al te bedenken Richard, als ik even tijd heb, dan ga ik proberen om in Roelofarendsveen te komen met het gebakje, en laat ik 'm uitlezen. Op zich best een beetje buikpijn van deze Micra, er blijkt ook geen wielmoersleutel aanwezig voor de slotmoeren.. en de vorige eigenaresse schittert door afwezigheid bij vragen over dat ding. De problemen komen nooit alleen denk ik dan maar.

jop


Ja jeroen is ver maar je krijgt nergens anders een goedkopere diagnose en ervaring.

redk11

Das zeker waar Jop, ik heb dat idee ook zeker niet afgedaan. Het mooiste zou zijn als ik die kant op kan om ook gelijk de voorbalk te laten vervangen. Maar dat ga ik even bespreken als ik duidelijkheid heb over het euvel. Voorlopig is de Micra vandaag verblijd met een tellerbak met toerenteller😊 kon ik daarom gelijk zien dat ie wel degelijk wat hoog stationair loopt.

richardwbb

#23
Een twaalfkantige dop is ongeveer het enige dat niet zonder risico zou kunnen werken. Het is niet te verwachten als de andere bouten op moment staan dat het wielmoerslot knettervast zit. Het is wel afhankelijk van wat mazzel hebben er mee en een stukke wielmoerslot zal met de juiste sleutel nog wel opengaan maar die is welhaast onvindbaar. Ik raad je aan om even op youtube te speuren en een foto te plaatsen van het desbetreffende slotje. Als je mazzel hebt is het een hele goedkope geweest waar maar tien verschillende van in omloop zijn. Overigens heb je pas een redelijke kans van slagen als je weet dat de twaalfkantige dop harder is dan het wielmoerslot. Ik hoop voor je op een simpele goedkope. Een twaalfkantige dop voor een slagmoersleutel zal niet goedkoop zijn maar dat is wel ongeveer de hardste staalsoort waar ze mee gemaakt worden. Maar nogmaals, dit is niet zonder risico!

redk11

Als ik naar de slotmoer kijk, lijkt het op een circuit wat erin zit, niet echt een dure moer want ze roesten in het patroon, dus echt goede kwaliteit lijkt dan uitgesloten. Volgens mij is het wel een bekend merk geweest dat deze moeren voerde.

Jandeman

#25
Citaat van: redk11 op 30 december 2019, 22:33:07
Als ik naar de slotmoer kijk, lijkt het op een circuit wat erin zit, niet echt een dure moer want ze roesten in het patroon, dus echt goede kwaliteit lijkt dan uitgesloten. Volgens mij is het wel een bekend merk geweest dat deze moeren voerde.
Verschillende mogelijkheden voor verwijderen slot moer...bout erop lassen ...t is verroest dus staal...een dop erop rammen en op hoop van zegen los krijgen . Velg aan stukken flexen als je toch andere wil...of achterhalen welk merk en type nummer het is .... Door na een velgen boer te gaan...of bandenboer...er is nog een optie..een linkse tap  dop erop draaien enzo proberen los te draaien met een andere schroefdop...is wel precisie werk... succes

richardwbb

Goed denkwerk Jan, deze zag ik nog niet, de lasser moet wel kunnen lassen maar dat lijkt mij het makkelijkst en het zekerst. Geheid dat een goede las sterker is dan de kracht nodig om een bout los te draaien.

Jandeman

Citaat van: richardwbb op 03 januari 2020, 20:39:35
Goed denkwerk Jan, deze zag ik nog niet, de lasser moet wel kunnen lassen maar dat lijkt mij het makkelijkst en het zekerst. Geheid dat een goede las sterker is dan de kracht nodig om een bout los te draaien.
Zit al ff in de wielen branche dan heb je t wel een x mee gemaakt

Verstuurd vanaf mijn Moto E (4) Plus met Tapatalk


redk11

De wielmoeren zijn eraf hoor, met een vreetdop gedaan, die zet zich vast op de buitenkant en neemt dan de slotmoer mee. Viel nog alles mee gelukkig.

Bedankt voor de suggesties hier mensen! O0

jop

Kijk goed bezig dat hiren we graag O0