Probleem k11 in houden bij gas los

Gestart door redk11, 22 december 2019, 14:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

redk11

Op aanraden van Jop toch maar even een topic geopend. Ik heb gisteren een Micra k11 opgehaald ( inderdaad een 2e😊) de bedoeling is om deze op te knappen en te zijner tijd de andere weg te gaan doen, als deze klaar is. Het is een net wagentje op het eerste oog. Echter het volgende probleem openbaart zich: met choke erop( automatisch uiteraard) niets aan de hand, verhoogd toerental maar komt mooi terug bij gas los. Als de motor warm is en de choke schakelt weg, dan is het nogal bokkig rijden. Het toerental lijkt iets hoger te staan, niet heel veel. De motor pakt goed op en trekt goed door. Echter bij gas los valt ie gelijk  helemaal weg, waardoor je voor je gevoel met je hoofd tegen de voorruit aan zit.
Nu heb ik vernomen dat de luchtmassa meter vervangen is, bij een Nissan dealer notabene en ik heb de bon gezien. Welk merk is me nog niet duidelijk maar ik gok omdat het een dealer is even op een Bosch, ga nog even kijken voor de zekerheid.
Het probleem openbaart zich dus bij gas los, en niet zoals bij een kapotte lmm bij gas geven.

.maarten

Wat voor blok ligt erin? Coilpack?

Dat de dealer het heeft vervangen zegt niet alles. Nieuwe LMM is niet leverbaar bij Nissan. Die leveren alleen het complete gasklephuis a 600 euro. En imitatie geeft nog wel eens problemen.

redk11

Het lijkt er op het eerste gezicht ook op dat alles vervangen is inderdaad, ik heb het oude gasklephuis er los bij gehad. Het gaat om een 1300 uit 1999 .hij is rood😉😁 wat bedoel je met coilpack?

.maarten

Dat zie je niet vaak. De meeste vinden het te duur. Coilpack motoren zijn de 1.4. DIe hebben een andere lmm die wel los vervangbaar is maar niet zomaar los te verkrijgen is. Daar zit standaard een Bosch LMM in. Maar je hebt geen coilpack motor.

Het kan zijn dat een van de sensoren niet lekker is. Heb je nissan Datascan of iets waarmee je live data kunt bekijken? (Of een multimeter en wat handigheid?)

redk11

Hmm dan moet ik even bij een bevriende dealer kijken of ik daarachter kan komen, zelf heb ik die apparatuur niet.

.maarten

Of Jeroen330 even vragen. Die kan hem ook juist voor je afstellen

redk11

Dat zou ook kunnen, ware het niet dat Jeroen helaas voor mij nogal uit de buurt zit.. ik woon in Heerhugowaard. Als ik er iets meer over weet, dan ga ik dat uiteraard delen!

jop

tripje naar jeroen is zoiezo je afstelling al waard, je auto gaat er een stuk strakker/beter van lopen en ook efficienter.

redk11

Er is wel een plan om een keer af te reizen richting Zwolle hoor, de voorbalk dient ook vernieuwd te worden namelijk. Ik heb ook al gelezen over het afstellen. Ben wel benieuwd wat voor magic Jeroen weet te bewerkstelligen.

redk11

Nou, bij het inhouden is nu het volgende probleem erbij gekomen.. na het starten slaat de motor eerst aan om daarna weer af te slaan. Waarna hij daarna of wel, of niet wil starten.. ik begin steeds meer hoofdpijn te krijgen van deze aankoop.. gelukkig heb ik de zwarte Micra ook nog... Zucht!

richardwbb

Als het bij niet starten je klokje en dashboard verlichting uitgaat en je hoort niks en daarna start het wel dan is je contact onderslot op zijn eind verwacht ik. Dan zou aanduwen geen enkel probleem mogen zijn. Hoewel in jou geval met inhouden en afslaan het aanduwen zelf een barriere kan vormen. Ik wil er niet naar gissen maar gezien je klachtomschrijving gaat het niet moeilijk zijn om het grootste euvel snel te vinden. Of het daarna weer naar verwachting werkt, dat hoeft niet zo te zijn maar kan wel.

Het zou mij overigens niet verbazen als je twee of drie grote of kleine defecten gelijktijdig hebt. Dit had ik ook laatst bij een tweedehands of derdehands, beetje regen er over en 5 keer kapot gegaan binnen duizend kilometer. Maar dit was wel voornamelijk ontsteking.

.maarten

Wat doet ie als je de lmm los haalt?


MikeyK11

Is de LMM (gasklep) vervangen door een nieuwe of een gebruikte?
Ik denk toch dat deze stuk is, deze zijn simpel te repareren door het printplaatje opnieuw te solderen.
Micra k11 1.3 Super S
1996

Marco330

Wanneer jij je gas los laat, doet de motor toch niks meer... Dus ook je lmm niet.

Wij vermoeden iets in de aandrijflijn.

MikeyK11

Dat zou je zeggen, maar ik had het zelfde met mijn oude 1996 Micra.
Ik had ook een hoog toerental en bij stoplichten viel die soms uit.

Ik denk eerder ergens een vacuĆ¼m lek, inlaatpakking of bij de gasklep, bij koude motor merk je dat niet snel omdat deze hoger in de toeren loopt, bij warme motor kan die dan uitvallen door een evt luchtlekkage.

Wederom is het een suggestie.
Wil ook best naar de auto kijken wat het kan zijn maar denk niet dat je vlakbij Drenthe woont? 
Micra k11 1.3 Super S
1996