Milo's Kawasaki GPZ 500s '90

Gestart door Milo, 10 april 2015, 08:44:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Citaat van: Riesh op 09 mei 2016, 16:57:46
En een andere topkuip met spuitbuske in de originele kleur spuiten?

Kan ook nog, maar weet niet wat het kost om zo'n busje op kleur te laten maken.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Roadrunner

Ik denk niet dat ik het matzwarte een verbetering vind om eerlijk te zijn. Ik vind juist die oude originele kleurstelling gaaf.

Een 1K spuitbusje op kleur is voor de auto een euro of 15 trouwens.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

chiba_kun

Matzwart vind ik niet mooi staan, geeft een wat goedkope uitstraling. Die originele kleuren die maakten echt die motor tof!

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

ex streetlegal micra

Hou het gewoon bij de originele kleuren
Ga je geen spijt van krijgen
Immers de kleurstelling is wat je zo mooi vond aan de motor
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Riesh

Micra Addict

Milo

Zo, gisteren de onderdelen ontvangen en vandaag en morgen ben ik vrij, dus ik ben lekker aan de slag gegaan vandaag met mijn stiefpa.

Vanochtend om half 10 stonden we bij een motorzaakje waar ik mijn koppelingshendel nog na besteld had, hier ook gelijk een karretje gehuurd.
Daarna de motor opgehaald bij een andere motorzaak waar hij zolang stond en thuis afgezet.
Toen zijn we begonnen met demonteren, het kuipframe vervangen, dit was eigenlijk zo gepiept.
Na ongeveer een uurtje zat het nieuwe frame er al op en konden we hem weer in elkaar gaan zetten.
Nieuwe spiegel erop, nieuwe koppelingshendel gemonteerd en de nieuwe schakelpook.

Toen waren enkel de knipperlichten nog over. 1 van de voorste 2 miste een kapje en van beide achterop ook.
Aangezien mijn motor uit 1990 is, is het niet verplicht om knipperlichten erop te hebben
Ik heb dus besloten mijn knipperlichten er allemaal af te halen en morgen gelijk naar een sloopzaakje in de buurt te rijden en te kijken voor "nieuwe" klassieke knippers die erop kunnen.

Verder heb ik nog steeds de schade bij mijn topkuip, die laat ik voor wat het is voorlopig.
Ik ga in de tussentijd wel op zoek naar een nieuwe en koop deze dan en laat hem overspuiten in de juiste kleur.
Ook ga ik mijn ogen open houden voor de juiste bestickering om het plaatje weer "compleet te krijgen en hopen dat ie er op een dag weer uit ziet zoals:




Er valt een enorme last van mijn schouders dat ik nu weer lekker kan touren met het mooie weer en dat ik volgende week gezellig mee kan rijden met de tourrit van mijn oude rijschool.
Alle ex-leerlingen van deze rijschool gaan allemaal mee met de tourrit en dit wilde ik absoluut niet missen!!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Conodihno

Netjes! Nu beetje rustig op die rotondes he!

Milo

#68
Citaat van: Conodihno op 19 mei 2016, 20:25:49
Netjes! Nu beetje rustig op die rotondes he!

Daarover gesproken, ik heb het er nog over gehad bij de garage en die man zei dat het idd best zou kunnen liggen aan mijn nieuwe motorbanden.
Ondanks ik er al meer als 600km op had zitten met de nieuwe banden, zijn ze natuurlijk aan de buitenrand vd band nog niet (goed) ingereden en heb je daar minder grip.

Het kon dus alsnog mijn eigen domme schuld zijn geweest, had ik maar niet zo plat het bochtje moeten nemen :3, maar het kan ook gewoon rotzooi op de weg zijn geweest  ::)

Hoe dan ook, ik heb hier van geleerd en pas nu alleen maar beter op. Het is uiteraard vallen en weer opstaan he?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Conodihno

Heel goed, nu lekker touren.

Riesh

Ik ben blij dat je motor weer rijdbaar is. Kun je iig weer genieten. De rest komt wel weer.

Ps is het niet mooier om op zoek te gaan naar originele knippers, aangezien je hem toch graag origineel houdt ?
Micra Addict

Milo

Citaat van: Riesh op 19 mei 2016, 23:32:14
Ik ben blij dat je motor weer rijdbaar is. Kun je iig weer genieten. De rest komt wel weer.

Ps is het niet mooier om op zoek te gaan naar originele knippers, aangezien je hem toch graag origineel houdt ?

Ja dat ga ik ook proberen. Daarom zei ik "klassieke" look ;)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Milo

Zojuist weer ff een stukje gereden, even gekeken of ik knippers kon vinden.
Achterknippers heb ik origineel kunnen vinden, een setje voor €15, best blij mee. Nu voren nog.

Moet wel zeggen dat ik heel anders op de motor zat. Toch wel een beetje beangstigend in de bochtjes.
Hopelijk slijt dit snel, want wil weer lekker volledig kunnen genieten!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Roadrunner

Goed bezig! Ik kan me voorstellen dat zeker met dergelijk weer het toch erg kriebelt om te gaan touren.

Mijn zus is destijds ook een keer op haar spreekwoordelijke plaat gegaan, toevallig ook op een rotonde. Dit was ook vrij kort nadat ze haar rijbewijs gehaald had. De eerste paar keer daarna zit er wat angst in, maar als je gewoon lekker kilometers maakt ben je het zo weer kwijt.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Milo

#74
En gisteren dit hoofdstuk afgesloten en de motor naar de sloop gebracht...



Een aantal binnen de club weten het, maar een groot deel nog niet.
Ik heb op 30 April een motor ongeluk gehad.
Ik was op een hele mooie zondag met een maatje aan het touren.
Op de terug weg naar huis reed ik op een (bekend) dijkje en terwijl ik in een bocht zat kreeg ik een flinke rukwind.
Aangezien de wind behoorlijk was toegenomen was deze zodanig sterk dat hierdoor mijn motor in de bocht uit balans raakte en de kont van mijn motor ging slingeren.
Ik kon de bocht niet meer aansturen en zag geen andere uitweg als rechtdoor van de dijk af...

Resultaat na de val: Alle 2 mijn polsen op 2 plekken gebroken, linker pols gedislokeerd en mijn rechtse duim gebroken en natuurlijk helemaal bont en blauw.
En mijn motor zodanig beschadigd dat het moeite niet meer was om nog geld in te investeren.
Praktisch total loss dus en ikzelf ook wel voor mijn gevoel.

Zo zat ik er savonds bij.



Dit gips 1 week gehad, toen ben ik geopereerd en heb ik nog 7 weken in het gips gezeten.

En mijn motor zag er als volgt uit.











Heb geprobeerd de motor in onderdelen te verkopen, maar helaas weinig tot geen geïnteresseerden...
Vorig jaar een simpele glijder gemaakt, toen is er al bijna €400 in gegaan.
Motor heeft mij destijds €750 gekost en gezien de schade nu dus geen optie meer om op te knappen...

Dusja, dan helaas maar naar de slopert brengen.

Hoofdstuk afsluiten en volgende zomer voor iets nieuws gaan kijken en verder gaan met deze heerlijke hobby!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)