Micrafanclub.nl

Algemeen => Show your Micra => Show your other ride => Topic gestart door: Milo op 10 april 2015, 08:44:36

Titel: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 10 april 2015, 08:44:36
Zoals een aantal al wel hadden gezien heb ik laatst mijn (eerste) motor aangeschaft.
Het gaat om een prachtige en zeer goed onderhouden Kawasaki GPZ 500s.

(http://i57.tinypic.com/b7mnhv.jpg)

(http://i58.tinypic.com/55qwjr.jpg)

(http://i57.tinypic.com/sxygl5.jpg)

(http://i60.tinypic.com/j815w6.jpg)

(http://i58.tinypic.com/r0b6v6.jpg)

Alhoewel het (ondertussen) al een oud beestje is, ziet ie er nog verrassend goed uit.
Hij zit nog in de originele lak, al heb ik wel het idee dat de voorkuip overgespoten is/er los op gezet is, motorblokje ziet er ook nog hartstikke netjes uit.
Verder is hij motorisch ook helemaal in orde, moet enkel een beetje nieuwe olie in en een nieuw oliefiltertje.
Woensdagavond hebben we hem opgehaald, ik heb mn maat thuis opgehaald en zijn naar de plaats gereden waar hij stond.
Daarna alles afgerond en ben ik in de auto naar huis gereden en hij op de motor.

Het was een ritje van zo'n 45km naar huis, dus hij heeft hem nog even wat extra getest.

Eenmaal thuis:
(http://i60.tinypic.com/2wem5uh.jpg)

Hij kan mooi onder het afdakje wat ik achteren heb, binnenkort even een hoes kopen zodat ie nog wat meer droog staat.
Hoop binnenkort het afdakje af te kunnen breken en er dan een volledige overkapping van te maken.

M'n maat vond het een heerlijke motor, zit goed, neemt lekker de bochtjes, komt goed van z'n plek etc.
Ondanks dat het motortje maar 60pk heeft vond hij hem bijzonder snel, mja het is denk ik een combinatie van gewicht-pk verhouding.
Bovendien is hij een Honda Africa Twin (allroad) gewend en dan is dit natuurlijk wel ineens een stukje anders rijden :P
Want de Africa Twin is een stuk groter, zwaarder en minder pk's.

Toen ik op internet begon met speuren naar een eerste motor kwam ik deze al vrij snel tegen en is eigenlijk altijd ergens achterin m'n hoofd gebleven.
Uiteindelijk tóch naar wezen kijken en hij zag er zó goed uit en kon hem tegen een goede prijs overnemen.
Daarnaast kwam nog kijken dat er de volgende dag iemand anders kwam kijken die ook een bod had gedaan (€50 onder mijn bod) en er was een hele grote kans dat hij hem zou kopen als ik het niet deed dus heb ik er niet meer verder over getwijfeld.

Ik mag dan nog wel niet rijden, maar kon deze niet laten staan.
Al met al ben ik er ongelooflijk blij mee en heb alleen maar meer motivatie gekregen om alles snel te behalen zodat ik vd zomer lekker kan toeren  8)
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: ReSp4wN op 10 april 2015, 08:53:44
Ziet er netjes uit man!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Diana op 10 april 2015, 09:52:34
Leuke motor! En ziet er inderdaad super uit :) denk dat je er een goeie koop aan hebt gedaan!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 10 april 2015, 10:53:01
Vandaag een gratis tanktas gekregen van een collega.
Hij had hem ook gekregen van iemand, maar bij hem "lag ie ook maar te liggen", dus toen mocht ik hem hebben! :D
Is een tanktas van iXS en volgens mij iets van 30L, een vrij dure tas dus :o
Mja, scheelt mij weer een hoop geld! Kan ik weer een paar mooie handschoenen oid van kopen :D
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: chiba_kun op 10 april 2015, 14:00:36
Ik heb geen verstand van motoren, maar wel dat ik de kleurencombinatie heel mooi vindt! Top
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Diana op 10 april 2015, 18:40:33
scheelt weer, nu de rest nog :P
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Riesh op 10 april 2015, 18:43:26
Ik ben het helemaal eens met Marco (Chiba)
Kleurencombi is erg gaaf en het is een oldschool model dat spreekt me al meer aan dan het huidige spul
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Beenius op 13 april 2015, 08:25:41
Leuk! Mooie motor. 60 pk is toch voldoende om te starten. OF zelfs gewoon te rijden.
Ik rijd zelf een chopper met 75PK, voor zo'n motor is dat echt méér dan voldoende ;D
Apparaat vertrekt als een speer.

Doe iig voorzichtig. Het is maar een kwetsbare boel, dat motor rijden.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 08 juni 2015, 08:23:00
Omdat ik nog geen hoes had was hij ondertussen was stoffing en spinnenwebbig geworden onder het afdakje.

Gisteren eens lekker gewassen.
Iedere keer als ik hem zo zie blinken sta ik er versteld van dat hij van 1990 is (gezien de staat van de lak en motorblokje).

(http://i58.tinypic.com/2jiihh.jpg)


En daarna lekker weer (even) weg gezet onder mijn reeds aangeschafte motorhoes:

(http://i61.tinypic.com/epmarr.jpg)


Laatst ook alvast wat onderhoud onderdeeltjes gekocht, zoals een lucht en oliefilter en ook gelijk de bougies mee besteld.
Dus voordat ik er zelf mee weg mag/kan nog even kort onderhoud doen.
Afgelopen vrijdag geslaagd voor mijn examen Bijzondere Verrichtingen dus nu mag ik beginnen met de lessen op de weg.
Ik hoop dat dit een stuk sneller gaat als met de lessen voor de bijzondere verrichtingen.
Hopelijk kan ik er dus snel lekker mee toeren, het zou binnen nu en 4/5 weken moeten kunnen dus ik kan niet wachten :D
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Roadrunner op 08 juni 2015, 08:28:09
Blijft een bijzonder strak exemplaar. Is in ieder geval prima motivatie mocht je dat nodig hebben.
Ik zag je foto op fb. Gefeliciteerd  O0

Apart dat je verschillende stappen hebt zo. Eerst lessen voor bijzondere verrichtingen, examen en dan weer lessen. Maar goed, komt goed :P
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 08 juni 2015, 08:38:08
Citaat van: Roadrunner op 08 juni 2015, 08:28:09
Blijft een bijzonder strak exemplaar. Is in ieder geval prima motivatie mocht je dat nodig hebben.
Ik zag je foto op fb. Gefeliciteerd  O0

Apart dat je verschillende stappen hebt zo. Eerst lessen voor bijzondere verrichtingen, examen en dan weer lessen. Maar goed, komt goed :P

De eerste lessen (voor Bijzondere Verrichtingen) zijn niet echt "motorrijden".
Dit doe je op een (oefen)terrein en je beoefend bepaalde verrichtingen zoals de noodstop, langzame slalom, wegrijden uit een parkeervak en halve draai/ "achtje" draaien.

Puur de behendigheid met de motor. Daarna idd examen en als je die hebt gehaald mag je pas "echt" de weg op en beginnen met je deelname lessen in het verkeer.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Roadrunner op 08 juni 2015, 08:40:09
Citaat van: Milo op 08 juni 2015, 08:38:08

De eerste lessen (voor Bijzondere Verrichtingen) zijn niet echt "motorrijden".
Dit doe je op een (oefen)terrein en je beoefend bepaalde verrichtingen zoals de noodstop, langzame slalom, wegrijden uit een parkeervak en halve draai/"achtje" draaien.

Puur de behendigheid met de motor. Daarna idd examen en als je die hebt gehaald mag je pas "echt" de weg op.

Ah op die fiets (:P) Wist ik veel.
Hier in de buurt doen ze dat ook altijd op dezelfde parkeerplaats. Misschien ook wel handig voordat je vast op een auto zit omdat je de rem niet kan vinden of zo ::)
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Leo op 08 juni 2015, 10:14:34
Gefeliciteerd milo.

Hoe werkt dat nieuwe rijbewijzen systeem nou eigenlijk ?
Ga je nu gelijk op voor A3 ?
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 08 juni 2015, 10:40:02
Citaat van: Leo op 08 juni 2015, 10:14:34
Gefeliciteerd milo.

Hoe werkt dat nieuwe rijbewijzen systeem nou eigenlijk ?
Ga je nu gelijk op voor A3 ?

A3 bestaat niet.
Je hebt A1 (18 jaar en ouder), A2 (20 jaar en ouder) en A (vanaf 24 jaar of 22 indien rijbewijs A2 2 jaar in bezit).

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijbewijs#Rijbewijs_A1
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Roadrunner op 08 juni 2015, 10:41:01
Wie dat ooit heeft uitgevonden moeten ze ook eens onderzoeken maar ok...
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Marnik op 08 juni 2015, 10:53:28
Citaat van: Milo op 08 juni 2015, 10:40:02
Citaat van: Leo op 08 juni 2015, 10:14:34
Gefeliciteerd milo.

Hoe werkt dat nieuwe rijbewijzen systeem nou eigenlijk ?
Ga je nu gelijk op voor A3 ?

A3 bestaat niet.
Je hebt A1 (18 jaar en ouder), A2 (20 jaar en ouder) en A (vanaf 24 jaar of 22 indien rijbewijs A2 2 jaar in bezit).

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijbewijs#Rijbewijs_A1
:( Nog 4 jaar wachten op mijn A..
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Riesh op 08 juni 2015, 10:59:02
Citaat van: Roadrunner op 08 juni 2015, 08:40:09
Citaat van: Milo op 08 juni 2015, 08:38:08

De eerste lessen (voor Bijzondere Verrichtingen) zijn niet echt "motorrijden".
Dit doe je op een (oefen)terrein en je beoefend bepaalde verrichtingen zoals de noodstop, langzame slalom, wegrijden uit een parkeervak en halve draai/"achtje" draaien.

Puur de behendigheid met de motor. Daarna idd examen en als je die hebt gehaald mag je pas "echt" de weg op.

Ah op die fiets (:P) Wist ik veel.
Hier in de buurt doen ze dat ook altijd op dezelfde parkeerplaats. Misschien ook wel handig voordat je vast op een auto zit omdat je de rem niet kan vinden of zo ::)

Hier in de buurt doen ze dat recht voor de deur van een kinderopvang. terwijl ze 50 meter verder veel meer ruimte hebben. heb die instructeur er wel eens op aangesproken maar daar viel niet echt een fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Bevestigde helaas wel weer het vooroordeel dat ik heb over motorrijders...
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Roadrunner op 08 juni 2015, 11:01:07
Nou ja, ik heb ook vooroordelen over Audi rijders, vegetariërs en Amerikanen. Het lullige is altijd dat de idioten het verpesten voor de goeie...

Sorry voor de off topic Milo (A)
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Leo op 08 juni 2015, 11:11:15


Citaat van: Milo op 08 juni 2015, 10:40:02
Citaat van: Leo op 08 juni 2015, 10:14:34
Ga je nu gelijk op voor A3 ?

A3 bestaat niet.
Je hebt A1 (18 jaar en ouder), A2 (20 jaar en ouder) en A (vanaf 24 jaar of 22 indien rijbewijs A2 2 jaar in

A2 dus ;D
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Roadrunner op 08 juni 2015, 11:12:59
Nee, A Leo :P
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 19 juni 2015, 17:57:59
Vandaag een toer ruitje in ontvangst mogen nemen voor de Kawa.

(http://i62.tinypic.com/orm6px.jpg)

(http://i61.tinypic.com/fbbxaq.jpg)

(http://i59.tinypic.com/27yzrex.jpg)


Héél blij mee, zo goed zijn ze niet meer te vinden (althans niet voor mij type; eerste generatie).
Hoefde maar €40 te kosten dus geen moment getwijfeld, kan em maar hebben... ;D
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Dinky op 21 juni 2015, 08:04:54
En zo'n klein stukje lijkt niets,maar rijdt zoveel lekkerder! Goed bezig hoor!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Riesh op 21 juni 2015, 10:08:30
Handige update
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 23 juni 2015, 13:50:06
En vandaag een bagagerek van Hepco & Becker gescoord op Marktplaats voor €35.
Nieuwprijs is door de €150 dus ik ben best blij ^^

(http://i57.tinypic.com/2z8ucy0.jpg)

(http://i60.tinypic.com/t8174h.jpg)

Hier kan ook een topkoffer op, dus binnenkort maar eens kijken voor een topkoffer!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Leo op 23 juni 2015, 14:02:07
altijd fijn zn meevaller, grappig rekje :)
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Conodihno op 23 juni 2015, 14:38:52
Kan je broodtrommeltje en drinken achterop, altijd handig.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: march.be op 23 juni 2015, 21:52:52
Ik heb nog de topcase van op mijn moto, kan je vast passend krijgen met beugels o.i.d ;)

Mooi ding hoor !
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 24 juni 2015, 07:57:41
Citaat van: march.be op 23 juni 2015, 21:52:52
Ik heb nog de topcase van op mijn moto, kan je vast passend krijgen met beugels o.i.d ;)

Mooi ding hoor !

Bedankt voor het aanbod, maar koop liever een koffer die direct één op één past ;)
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 20 juli 2015, 07:58:56
En gisteren de Hepco & Becker bagagedrager gemonteerd. Helaas geen foto's gemaakt.
Was nog een hele klus, ondanks dat het eigenlijk helemaal niet nodig was geweest...

Alle kappen vanaf het middenstuk eraf gehaald, vervolgens uitgevogeld hoe de bagagedrager nu eigenlijk gemonteerd moest worden.
Daarna vast gezet met veel pijn en moeite, want het leek wel alsof de bagagedrager iets verbogen was...
Want als ik hem aan één kant vast zette (2 boutjes in totaal van 4), ging het 3e boutje nog redelijk.
Maar als ik dan het laatste boutje vast wilde zetten ging dat behoorlijk lastig omdat ik dan de bout er niet goed recht in kreeg :S

Na een hoop gekloot zat ie dan eindelijk vast en wilde ik de kappen er terug op gaan zetten.
Ik begon met de achterlicht kap en daar liep ik gelijk al vast...
De bagagedrager moest gemonteerd worden terwijl die kap er dus op zat, want op geen enkele andere manier kreeg ik de achterlicht kap meer terug op zijn plek... (zie voorbeeldfot vorige post).
Dussss....... Kon ik de bagagedrager weer loshalen...
Nja, eenmaal los achterlicht kap terug gezet en weer een tijd lang lopen kloten en puzzelen maar uiteindelijk zat ie dan gelukkig weer.
Zodoende konden de rest van de kappen er weer op en ziet het er nu hetzelfde uit als de voorbeeld foto hierboven deze post.
Al met al erg blij mee en nu snel eens een topkoffer bestellen.

Ik moet nog een kleine 1,5 maand wachten en dan kan ik hopelijk eindelijk op het beestje rijden.
25 Augustus staat mijn Verkeersdeelname examen ingepland en ik voorzie eigenlijk geen problemen dus ik hoop het in 1x te halen.
Dan gelijk rijbewijs regelen en genieten maar :D
Zal vd week nog eens foto's maken van hoe het nu gemonteerd zit.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 13 augustus 2015, 15:44:36
Nog wat foto's van hoe het bagagerek gemonteerd zit!

(http://i58.tinypic.com/312d35h.jpg)

(http://i59.tinypic.com/155mmwp.jpg)

(http://i62.tinypic.com/2uzs8pf.jpg)

(http://i62.tinypic.com/hsoyg6.jpg)
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Roadrunner op 14 augustus 2015, 08:40:32
Ze worden er meestal niet perse mooier van, maar het is wel verrekte handig.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: TeSprouT op 14 augustus 2015, 08:52:40
Die dingen zijn zeker handig, goede toevoeging! O0
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 14 augustus 2015, 10:19:04
Uiteindelijk dient ie als rek voor m'n topkoffer voor als ik een weekeindje weg ga of op vakantie ermee ga :)
Dat is nog eventjes niet, maar hij was er zo verrekte lastig op te krijgen dat ik hem nu maar ff laat zitten xD
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Joery-Joery op 14 augustus 2015, 12:20:00
Of als je met 3 personen weg wilt  ;D
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: jasperdut op 27 november 2015, 14:14:14
gevonden milo O0

mooie kawa hoor! mn schoonzus had m in het zwart met oranje en geel. die fiets was nooit wat mee!

nu ook je rijbewijs al gehaald dan?
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 27 november 2015, 14:29:15
Citaat van: jasperdut op 27 november 2015, 14:14:14
gevonden milo O0

mooie kawa hoor! mn schoonzus had m in het zwart met oranje en geel. die fiets was nooit wat mee!

nu ook je rijbewijs al gehaald dan?

Ja klopt, heerlijk dat hij zo goed is onderhouden en ik er weinig onderhoud aan heb tot zo ver.
Hij doet het fantastisch! En voor nu is het heerlijk om het op te leren :)

En ja ja ja :) 2 September heb ik hem opgehaald.
Heb er ondertussen al de nodige kilometertjes opzitten, nu laatste tijd wat minder gezien het weer.
Gisteren nog even een druppellader gekocht zodat hij in de winter er ook tegen aan kan.
Hoop dit weekend nog een lekker ritje te kunnen maken.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: jasperdut op 27 november 2015, 14:34:55
ik heb sinds begin oktober niet meer gereden en ga m dit weekend "winterklaar" maken. de pekel komt weer de weg op en daar wordt ie niet mooier van!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 27 november 2015, 14:41:17
Citaat van: jasperdut op 27 november 2015, 14:34:55
ik heb sinds begin oktober niet meer gereden en ga m dit weekend "winterklaar" maken. de pekel komt weer de weg op en daar wordt ie niet mooier van!

En wat doe jij dan allemaal om het winterklaar te maken? Ben ik zomaar eens benieuwd naar.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: MaStErTuNeR Q op 27 november 2015, 15:18:00
Bandjes van de grond,  accu aan drupperlader,  tank tot aan de rand vullen, hellemaal wassen,  alles helemaal invetten met silecone spray,  ketting ff smeren,  en dan gaat die naar binnen. 
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: jasperdut op 27 november 2015, 15:20:33
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 27 november 2015, 15:18:00
Bandjes van de grond,  accu aan drupperlader,  tank tot aan de rand vullen, hellemaal wassen,  alles helemaal invetten met silecone spray,  ketting ff smeren,  en dan gaat die naar binnen.
niks aan toe te voegen
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 27 november 2015, 16:26:05
Citaat van: jasperdut op 27 november 2015, 15:20:33
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 27 november 2015, 15:18:00
Bandjes van de grond,  accu aan drupperlader,  tank tot aan de rand vullen, hellemaal wassen,  alles helemaal invetten met silecone spray,  ketting ff smeren,  en dan gaat die naar binnen.
niks aan toe te voegen

Thnx ;D
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 28 november 2015, 14:32:29
Vandaag nog even lekker een stukje gereden.
Hij startte wat moeilijk, hij stond al een 4/5 weken stil, maar verder liep ie netjes stationair.

Na ongeveer een uur rijden voelde ik dat hij wat in ging houden en zodra ik gas gaf werd dat erger.
Op ten duur kon ik nog maar op zo'n 4k toeren blijven rijden.
Ik reed op de 2-baans weg dus ik ben ff het fietspad opgereden en nog voordat ik op een tempo zat om te kunnen stoppen viel hij al stil.
Dus even uit laten rollen en vervolgens even gekeken wat het was.
Het kon naar mijn idee niet mijn benzine zijn, want ik had er pas 275 gereden en er zat volgens mij nog voldoende in.
Mja, toch maar ff de reserve aan gezet en verder gereden naar het dichtstbijzijnde tankstation.

Eenmaal daar aangekomen liep hij heel raar, uitlaten maakten ook een ander geluid als normaal. Alsof hij heel arm liep ofzo, ook al weet ik niet precies hoe dat klinkt xD
FF volgetankt, betaald en weer gestart, maar dit ging niet, hij sloeg niet aan. Tijdens het starten ff wat gas bij en toen startte hij door.
Eventjes laten lopen en ben toen weg gereden, maar hij bleef moeilijk doen ook al zat m'n tank vol...
Ik kon niet hoger in de toeren als 4k en niet veel harder dan 50 want dan liep hij heel erg terug in zijn toeren en als ik dan niet oppaste viel ie uit.
Ik wacht dichtbij mijn moeder en haar man en ben daar eventjes met een gangetje van 50 naartoe gereden.

Daar even nagekeken en niet echt tot een conclusie komende maar even de 2 carburateurs afgetapt.
Uit de rechtse carburateur kwam een beetje benzine, maar uit de linkse echt maar een aantal druppels... Erg vreemd vond ik zelf.
Nadat we het potje met het beetje benzine uit de rechtse carburateur hadden weggezet bleek er toch wat vuil naar de bodem van het potje gezakt te zijn.
Dus de motor weer even gestart -ging wederom even moeilijk, dus een beetje gas erbij- en even stationair laten lopen.
Nog eens ff rondgelopen en even denkende wat het nog zou kunnen zijn, toch maar besloten om ff een stukje te gaan rijden.
Dus weer gestart en BAM, in één keer. Dat is goed nieuws. Nou het testritje ging ook goed, trok goed door. Liep niet meer terug/op in toeren bij half gas vast.

Er even vanuit gaande dat dat het was zijn we even wat gaan eten.
Na het eten ben ik weggegaan, en hij startte in één keer en ben zonder problemen naar huis gereden.
Merkte wederom niks op in het motorgedrag, hij trok goed door en liep niet meer terug/op in toeren als ik mijn gas op een bepaald punt vast hield.

Nu kan het zijn dat dat het inderdaad was, een beetje vuil waardoor hij slecht liep.
Maar hoe kan het dan dat ik het nú heb en niet toen ik hem pas gekocht had? Toen heeft ie wel 2/3 maanden stil gestaan...
En waarom kwam er maar uit één carburateur een beetje benzine en uit de andere niet? Hoort dit, of is dit raar?

Sowieso moet ik binnenkort met m'n maatje ff de carburateurs schoonmaken...
Hoor graag jullie ideeën, want ik heb er verder erg weinig verstand van xD
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Patjeeee op 28 november 2015, 15:17:50
Ik weet niet precies hoe een carburateur van een motor in elkaar zit. En hoe de benzine toevoer werkt. Ik zou hem idd even schoonmaken en met wat lucht alle kanalen door blazen. En even kijken of je vacuüm goed werkt  (als het via vacuüm werkt dan)
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: jasperdut op 28 november 2015, 16:28:08
kijk gelijk even of de vlotterbak nieuwe rubbers nodig heeft en of je naald goed erin valt. als je ze eronder weg haalt is een ultrasoon bad misschien een idee? en je kan revisie setjes kopen waar alle pakkingen/rubbers in zitten.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 03 december 2015, 11:49:39
http://www.motor-forum.nl/motorshopper/recensie/761//Vergelijking-3-merkentypes-handvatverwarming-door-/Williej.html

Haha dit was nog iets wat ik wilde kopen, maar nog net heb gedaan omdat ik er (nog) geen €60 of meer aan uit wilde geven aangezien nog niet duidelijk was of ik ook in de winter ging rijden.
Maar ach, als ze goed uit de test komen wil ik best een gokje wagen voor €12 en een beetje :P
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Kwarkieboy op 13 december 2015, 10:24:27
Ik weet niet hoe de carb van een motor werkt. Maar als het het zelfde is als mijn Bing carb van mijn Zundapp toentertijd kun je met het schoon maken er van een heel eind komen. Ik heb toen roest in de tank gehad. Daardoor liep mijn brommer ook niet lekker. De sproeier zat bij mij dicht door de kleine deeltjes roest.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 13 december 2015, 12:00:11
Ja, dat is ook nog steeds de bedoeling en ik ga ff kijken of ik dat met mijn maatje in de kerstvakantie kan doen.
Ligt er een beetje aan of hij tijd heeft, want als ik het alleen moet gaan doen weet ik niet wat ik doe.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: jasperdut op 13 december 2015, 19:10:48
die van een motor komt iets preciezer dan van een brommer....daarom als je hem/ze er toch onderweg haalt beter gelijk revisiesetje rubbers geven zeker gezien de leeftijd van de motor!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: K11-1.4 op 14 december 2015, 10:36:37
Als de carburateurs inwendig vervuild zijn zou ik ze ultrasoon laten reinigen. Werkt fantastisch. Er zitten zoveel kanaaltjes in een carburateur, daar heb je geen weet van, pfff
En check ook de bougiekabels en dergelijke even, als die gaan doorslaan loopt ie ook niet zo fijn meer. Verder alle stekkers controleren en inspuiten met een electrospray en trek desnoods een extra massakabel naar je blok/frame vanaf de minpool van je accu. Dan kan je in elk geval gaan uitsluiten.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 14 december 2015, 11:40:38
Bougie's zijn pas vervangen, zelfde geldt voor olie e.d.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 01 mei 2016, 17:13:16
Vanochtend onderweg naar het werk bij een rotonde onderuit gegaan :(
Ik nam de rotonde en ongeveer halverwege voel ik mijn motor zijn grip verliezen en weg glijden, daarna lag ik opeens in het gras tussen de weg en het fietspad in...

Zelf gelukkig alleen met wat kleer(lees: pak)scheuren er vanaf gekomen. Motor daarintegen niet.
Topkuip gescheurd en deze drukt flink tegen mijn dempers bij mijn voorwiel aan waardoor het erg lastig is om mee te rijden, want hij rijd nog wel.
Uhh, linker spiegel kapot, linker voor en achterknipper kapot, koppelingshendel en koppelingspookje flink verbogen en wat kap schade en de uitlaat links heeft een flinke kras.

Ik mankeer gelukkig verder niks, enkel een irriterende pijn in mijn heup en mijn knie voelt een beetje beurs.


(http://i63.tinypic.com/vy1jsl.jpg)

(http://i63.tinypic.com/2gwi078.jpg)

(http://i64.tinypic.com/mmz8uh.jpg)

(http://i64.tinypic.com/33nzwuc.jpg)

(http://i67.tinypic.com/334lrvk.jpg)


Nu maar op zoek naar vervangende onderdelen, want eind deze maand is er een toerrit en die wil ik meerijden...
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Dino op 01 mei 2016, 18:01:27
Oehjj das jammer! Maar beter dat jezelf bijna niks hebt!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: ex streetlegal micra op 01 mei 2016, 19:05:01
Klinkt misschien lullig maar daar is dat pak voor gemaakt.
(Om jou te beschermen)
K u T voor je motor maar gelukkig heb je zelf niks ernstig
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: jasperdut op 02 mei 2016, 05:32:23
Citaat van: ex streetlegal micra op 01 mei 2016, 19:05:01
Klinkt misschien lullig maar daar is dat pak voor gemaakt.
(Om jou te beschermen)
K u T voor je motor maar gelukkig heb je zelf niks ernstig
.....+1


Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 02 mei 2016, 08:13:30
Ik begrijp je reactie en ik vat hem ook absoluut niet lullig op, want ik ben het helemaal met je eens.
Zojuist wakker geworden, overal pijntjes (haha), spierpijn in mijn benen en mijn knieholte doet aardig wat pijn als ik een verkeerde beweging maak.

Vandaag ff wat rond bellen voor vervangende onderdelen en dan hopen dat ik er snel weer op kan rijden!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: K11-1.4 op 02 mei 2016, 08:55:20
Ai, niet fijn! Sterkte en ik hoop dat je al je onderdelen snel kan vinden inderdaad. Gelukkig heb je zelf weinig, onderdelen kan je vervangen, jou niet ;)
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Rubeeew op 02 mei 2016, 23:08:23
Oh no :( !!
Sterkte..grr
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Taxloss op 06 mei 2016, 19:22:34
Aiii dat was echt wel schrikken

Verstuurd vanaf mijn HM 1SW met Tapatalk

Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 08 mei 2016, 22:56:02
Na een hoop denken, twijfelen nog meer denken, nog meer twijfelen toch maar de knoop doorgehakt.

Ik ga de motor overspuiten met een spuitbusje naar matzwart.
Dit vanwege het feit dat ik geen juiste kleurstelling topkuip meer kan vinden.

Ik kan hem nog krijgen via de lokale Motoport zaak bij ons in Goes, echter betaal ik er dan meer als €750(!!!!) voor.
Dit is simpelweg te bizar en ga ik echt niet doen. Ik ga dus op zoek naar een topkuip in een andere kleurstelling en deze samen met de andere delen matzwart spuiten met een spuitbusje.

De originele kleurstelling is als volgt:

(http://i57.tinypic.com/b7mnhv.jpg)

Zoals je al ziet is de topkuip al eens overgespoten en ontbreken hier de stickers.



Als ik hem matzwart zou maken komt dat er ongeveer als volgt uit te zien:

(http://motoprofi.com/bikephoto/1054/kawasaki_gpz_500_s_1988_2.jpg)

Slecht plaatje, deze heb ik van internet geplukt, maar het geeft ongeveer een beeld en oogt naar mijn mening niet slecht.
Vind het zelf wel een beetje zonde, want de originele kleurstelling kom je nauwlijks tegen, maar dat blijkt ook weer in het vinden van een nieuwe topkuip...


Vd week dus maar even een paar busjes Action (mat)zwart halen en verder zoeken naar andere onderdelen die beschadigd zijn geraakt.


To be continued...
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Riesh op 09 mei 2016, 16:57:46
En een andere topkuip met spuitbuske in de originele kleur spuiten?
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 09 mei 2016, 17:01:42
Citaat van: Riesh op 09 mei 2016, 16:57:46
En een andere topkuip met spuitbuske in de originele kleur spuiten?

Kan ook nog, maar weet niet wat het kost om zo'n busje op kleur te laten maken.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Roadrunner op 09 mei 2016, 17:03:53
Ik denk niet dat ik het matzwarte een verbetering vind om eerlijk te zijn. Ik vind juist die oude originele kleurstelling gaaf.

Een 1K spuitbusje op kleur is voor de auto een euro of 15 trouwens.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: chiba_kun op 09 mei 2016, 17:18:28
Matzwart vind ik niet mooi staan, geeft een wat goedkope uitstraling. Die originele kleuren die maakten echt die motor tof!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 09 mei 2016, 22:51:34
Nu ga ik weer twijfelen  :-\
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: ex streetlegal micra op 10 mei 2016, 18:07:06
Hou het gewoon bij de originele kleuren
Ga je geen spijt van krijgen
Immers de kleurstelling is wat je zo mooi vond aan de motor
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Riesh op 10 mei 2016, 18:07:50
^^ dat dus
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 19 mei 2016, 20:08:07
Zo, gisteren de onderdelen ontvangen en vandaag en morgen ben ik vrij, dus ik ben lekker aan de slag gegaan vandaag met mijn stiefpa.

Vanochtend om half 10 stonden we bij een motorzaakje waar ik mijn koppelingshendel nog na besteld had, hier ook gelijk een karretje gehuurd.
Daarna de motor opgehaald bij een andere motorzaak waar hij zolang stond en thuis afgezet.
Toen zijn we begonnen met demonteren, het kuipframe vervangen, dit was eigenlijk zo gepiept.
Na ongeveer een uurtje zat het nieuwe frame er al op en konden we hem weer in elkaar gaan zetten.
Nieuwe spiegel erop, nieuwe koppelingshendel gemonteerd en de nieuwe schakelpook.

Toen waren enkel de knipperlichten nog over. 1 van de voorste 2 miste een kapje en van beide achterop ook.
Aangezien mijn motor uit 1990 is, is het niet verplicht om knipperlichten erop te hebben
Ik heb dus besloten mijn knipperlichten er allemaal af te halen en morgen gelijk naar een sloopzaakje in de buurt te rijden en te kijken voor "nieuwe" klassieke knippers die erop kunnen.

Verder heb ik nog steeds de schade bij mijn topkuip, die laat ik voor wat het is voorlopig.
Ik ga in de tussentijd wel op zoek naar een nieuwe en koop deze dan en laat hem overspuiten in de juiste kleur.
Ook ga ik mijn ogen open houden voor de juiste bestickering om het plaatje weer "compleet te krijgen en hopen dat ie er op een dag weer uit ziet zoals:

(http://motorcycle.brick7.com.au/media/au/806501_806600/806566_26f8dfdcbc89b3f1.jpg)


Er valt een enorme last van mijn schouders dat ik nu weer lekker kan touren met het mooie weer en dat ik volgende week gezellig mee kan rijden met de tourrit van mijn oude rijschool.
Alle ex-leerlingen van deze rijschool gaan allemaal mee met de tourrit en dit wilde ik absoluut niet missen!!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Conodihno op 19 mei 2016, 20:25:49
Netjes! Nu beetje rustig op die rotondes he!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 19 mei 2016, 20:31:37
Citaat van: Conodihno op 19 mei 2016, 20:25:49
Netjes! Nu beetje rustig op die rotondes he!

Daarover gesproken, ik heb het er nog over gehad bij de garage en die man zei dat het idd best zou kunnen liggen aan mijn nieuwe motorbanden.
Ondanks ik er al meer als 600km op had zitten met de nieuwe banden, zijn ze natuurlijk aan de buitenrand vd band nog niet (goed) ingereden en heb je daar minder grip.

Het kon dus alsnog mijn eigen domme schuld zijn geweest, had ik maar niet zo plat het bochtje moeten nemen :3, maar het kan ook gewoon rotzooi op de weg zijn geweest  ::)

Hoe dan ook, ik heb hier van geleerd en pas nu alleen maar beter op. Het is uiteraard vallen en weer opstaan he?
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Conodihno op 19 mei 2016, 20:37:53
Heel goed, nu lekker touren.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Riesh op 19 mei 2016, 23:32:14
Ik ben blij dat je motor weer rijdbaar is. Kun je iig weer genieten. De rest komt wel weer.

Ps is het niet mooier om op zoek te gaan naar originele knippers, aangezien je hem toch graag origineel houdt ?
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 19 mei 2016, 23:44:45
Citaat van: Riesh op 19 mei 2016, 23:32:14
Ik ben blij dat je motor weer rijdbaar is. Kun je iig weer genieten. De rest komt wel weer.

Ps is het niet mooier om op zoek te gaan naar originele knippers, aangezien je hem toch graag origineel houdt ?

Ja dat ga ik ook proberen. Daarom zei ik "klassieke" look ;)
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 20 mei 2016, 17:20:28
Zojuist weer ff een stukje gereden, even gekeken of ik knippers kon vinden.
Achterknippers heb ik origineel kunnen vinden, een setje voor €15, best blij mee. Nu voren nog.

Moet wel zeggen dat ik heel anders op de motor zat. Toch wel een beetje beangstigend in de bochtjes.
Hopelijk slijt dit snel, want wil weer lekker volledig kunnen genieten!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Roadrunner op 20 mei 2016, 17:26:29
Goed bezig! Ik kan me voorstellen dat zeker met dergelijk weer het toch erg kriebelt om te gaan touren.

Mijn zus is destijds ook een keer op haar spreekwoordelijke plaat gegaan, toevallig ook op een rotonde. Dit was ook vrij kort nadat ze haar rijbewijs gehaald had. De eerste paar keer daarna zit er wat angst in, maar als je gewoon lekker kilometers maakt ben je het zo weer kwijt.
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Milo op 03 september 2017, 10:20:17
En gisteren dit hoofdstuk afgesloten en de motor naar de sloop gebracht...

(http://i68.tinypic.com/33y2dsj.jpg)

Een aantal binnen de club weten het, maar een groot deel nog niet.
Ik heb op 30 April een motor ongeluk gehad.
Ik was op een hele mooie zondag met een maatje aan het touren.
Op de terug weg naar huis reed ik op een (bekend) dijkje en terwijl ik in een bocht zat kreeg ik een flinke rukwind.
Aangezien de wind behoorlijk was toegenomen was deze zodanig sterk dat hierdoor mijn motor in de bocht uit balans raakte en de kont van mijn motor ging slingeren.
Ik kon de bocht niet meer aansturen en zag geen andere uitweg als rechtdoor van de dijk af...

Resultaat na de val: Alle 2 mijn polsen op 2 plekken gebroken, linker pols gedislokeerd en mijn rechtse duim gebroken en natuurlijk helemaal bont en blauw.
En mijn motor zodanig beschadigd dat het moeite niet meer was om nog geld in te investeren.
Praktisch total loss dus en ikzelf ook wel voor mijn gevoel.

Zo zat ik er savonds bij.

(http://i65.tinypic.com/2z5vmhc.jpg)

Dit gips 1 week gehad, toen ben ik geopereerd en heb ik nog 7 weken in het gips gezeten.

En mijn motor zag er als volgt uit.

(http://i.imgur.com/aPMZ5jG.jpg)

(http://i.imgur.com/USjCDuK.jpg)

(http://i.imgur.com/j7tFZ1v.jpg)

(http://i.imgur.com/mm3oOLp.jpg)

(http://i.imgur.com/u3kqrSS.jpg)

Heb geprobeerd de motor in onderdelen te verkopen, maar helaas weinig tot geen geïnteresseerden...
Vorig jaar een simpele glijder gemaakt, toen is er al bijna €400 in gegaan.
Motor heeft mij destijds €750 gekost en gezien de schade nu dus geen optie meer om op te knappen...

Dusja, dan helaas maar naar de slopert brengen.

Hoofdstuk afsluiten en volgende zomer voor iets nieuws gaan kijken en verder gaan met deze heerlijke hobby!
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Zeurdoos op 03 september 2017, 11:23:54
Pfff nou das niet leuk  :(
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: Arjan op 03 september 2017, 11:57:42
Sterkte! Ik kan er een beetje over meepraten, heb vorig jaar 120 dagen in het ziekenhuis gelegen (geen motorongeluk), maar weet wel wat je meemaakt ;)
Titel: Re: Milo's Kawasaki GPZ 500s '90
Bericht door: MikeyK11 op 03 september 2017, 12:18:58
Poehheeh, gelukkig kan je het nog na vertelllen en tja erg jammer van de motor maar deze is wel te vervangen voor een andere.