Milo's Kawasaki GPZ 500s '90

Gestart door Milo, 10 april 2015, 08:44:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwarkieboy

Ik weet niet hoe de carb van een motor werkt. Maar als het het zelfde is als mijn Bing carb van mijn Zundapp toentertijd kun je met het schoon maken er van een heel eind komen. Ik heb toen roest in de tank gehad. Daardoor liep mijn brommer ook niet lekker. De sproeier zat bij mij dicht door de kleine deeltjes roest.
K11 '95
K11 Aztek '00

Milo

Ja, dat is ook nog steeds de bedoeling en ik ga ff kijken of ik dat met mijn maatje in de kerstvakantie kan doen.
Ligt er een beetje aan of hij tijd heeft, want als ik het alleen moet gaan doen weet ik niet wat ik doe.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

jasperdut

die van een motor komt iets preciezer dan van een brommer....daarom als je hem/ze er toch onderweg haalt beter gelijk revisiesetje rubbers geven zeker gezien de leeftijd van de motor!
don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

K11-1.4

Als de carburateurs inwendig vervuild zijn zou ik ze ultrasoon laten reinigen. Werkt fantastisch. Er zitten zoveel kanaaltjes in een carburateur, daar heb je geen weet van, pfff
En check ook de bougiekabels en dergelijke even, als die gaan doorslaan loopt ie ook niet zo fijn meer. Verder alle stekkers controleren en inspuiten met een electrospray en trek desnoods een extra massakabel naar je blok/frame vanaf de minpool van je accu. Dan kan je in elk geval gaan uitsluiten.

Milo

Bougie's zijn pas vervangen, zelfde geldt voor olie e.d.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Milo

Vanochtend onderweg naar het werk bij een rotonde onderuit gegaan :(
Ik nam de rotonde en ongeveer halverwege voel ik mijn motor zijn grip verliezen en weg glijden, daarna lag ik opeens in het gras tussen de weg en het fietspad in...

Zelf gelukkig alleen met wat kleer(lees: pak)scheuren er vanaf gekomen. Motor daarintegen niet.
Topkuip gescheurd en deze drukt flink tegen mijn dempers bij mijn voorwiel aan waardoor het erg lastig is om mee te rijden, want hij rijd nog wel.
Uhh, linker spiegel kapot, linker voor en achterknipper kapot, koppelingshendel en koppelingspookje flink verbogen en wat kap schade en de uitlaat links heeft een flinke kras.

Ik mankeer gelukkig verder niks, enkel een irriterende pijn in mijn heup en mijn knie voelt een beetje beurs.













Nu maar op zoek naar vervangende onderdelen, want eind deze maand is er een toerrit en die wil ik meerijden...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Dino

Oehjj das jammer! Maar beter dat jezelf bijna niks hebt!

ex streetlegal micra

Klinkt misschien lullig maar daar is dat pak voor gemaakt.
(Om jou te beschermen)
K u T voor je motor maar gelukkig heb je zelf niks ernstig
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

jasperdut

Citaat van: ex streetlegal micra op 01 mei 2016, 19:05:01
Klinkt misschien lullig maar daar is dat pak voor gemaakt.
(Om jou te beschermen)
K u T voor je motor maar gelukkig heb je zelf niks ernstig
.....+1


Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

Milo

Ik begrijp je reactie en ik vat hem ook absoluut niet lullig op, want ik ben het helemaal met je eens.
Zojuist wakker geworden, overal pijntjes (haha), spierpijn in mijn benen en mijn knieholte doet aardig wat pijn als ik een verkeerde beweging maak.

Vandaag ff wat rond bellen voor vervangende onderdelen en dan hopen dat ik er snel weer op kan rijden!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

K11-1.4

Ai, niet fijn! Sterkte en ik hoop dat je al je onderdelen snel kan vinden inderdaad. Gelukkig heb je zelf weinig, onderdelen kan je vervangen, jou niet ;)

Rubeeew

Ruby, 26071990, 6ft1, starwars, games, cars, makeup, otaku, psn: Rubeeew

Taxloss

Aiii dat was echt wel schrikken

Verstuurd vanaf mijn HM 1SW met Tapatalk

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Milo

#58
Na een hoop denken, twijfelen nog meer denken, nog meer twijfelen toch maar de knoop doorgehakt.

Ik ga de motor overspuiten met een spuitbusje naar matzwart.
Dit vanwege het feit dat ik geen juiste kleurstelling topkuip meer kan vinden.

Ik kan hem nog krijgen via de lokale Motoport zaak bij ons in Goes, echter betaal ik er dan meer als €750(!!!!) voor.
Dit is simpelweg te bizar en ga ik echt niet doen. Ik ga dus op zoek naar een topkuip in een andere kleurstelling en deze samen met de andere delen matzwart spuiten met een spuitbusje.

De originele kleurstelling is als volgt:



Zoals je al ziet is de topkuip al eens overgespoten en ontbreken hier de stickers.



Als ik hem matzwart zou maken komt dat er ongeveer als volgt uit te zien:



Slecht plaatje, deze heb ik van internet geplukt, maar het geeft ongeveer een beeld en oogt naar mijn mening niet slecht.
Vind het zelf wel een beetje zonde, want de originele kleurstelling kom je nauwlijks tegen, maar dat blijkt ook weer in het vinden van een nieuwe topkuip...


Vd week dus maar even een paar busjes Action (mat)zwart halen en verder zoeken naar andere onderdelen die beschadigd zijn geraakt.


To be continued...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

En een andere topkuip met spuitbuske in de originele kleur spuiten?
Micra Addict