Milo's Kawasaki GPZ 500s '90

Gestart door Milo, 10 april 2015, 08:44:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo

Zoals een aantal al wel hadden gezien heb ik laatst mijn (eerste) motor aangeschaft.
Het gaat om een prachtige en zeer goed onderhouden Kawasaki GPZ 500s.











Alhoewel het (ondertussen) al een oud beestje is, ziet ie er nog verrassend goed uit.
Hij zit nog in de originele lak, al heb ik wel het idee dat de voorkuip overgespoten is/er los op gezet is, motorblokje ziet er ook nog hartstikke netjes uit.
Verder is hij motorisch ook helemaal in orde, moet enkel een beetje nieuwe olie in en een nieuw oliefiltertje.
Woensdagavond hebben we hem opgehaald, ik heb mn maat thuis opgehaald en zijn naar de plaats gereden waar hij stond.
Daarna alles afgerond en ben ik in de auto naar huis gereden en hij op de motor.

Het was een ritje van zo'n 45km naar huis, dus hij heeft hem nog even wat extra getest.

Eenmaal thuis:


Hij kan mooi onder het afdakje wat ik achteren heb, binnenkort even een hoes kopen zodat ie nog wat meer droog staat.
Hoop binnenkort het afdakje af te kunnen breken en er dan een volledige overkapping van te maken.

M'n maat vond het een heerlijke motor, zit goed, neemt lekker de bochtjes, komt goed van z'n plek etc.
Ondanks dat het motortje maar 60pk heeft vond hij hem bijzonder snel, mja het is denk ik een combinatie van gewicht-pk verhouding.
Bovendien is hij een Honda Africa Twin (allroad) gewend en dan is dit natuurlijk wel ineens een stukje anders rijden :P
Want de Africa Twin is een stuk groter, zwaarder en minder pk's.

Toen ik op internet begon met speuren naar een eerste motor kwam ik deze al vrij snel tegen en is eigenlijk altijd ergens achterin m'n hoofd gebleven.
Uiteindelijk tóch naar wezen kijken en hij zag er zó goed uit en kon hem tegen een goede prijs overnemen.
Daarnaast kwam nog kijken dat er de volgende dag iemand anders kwam kijken die ook een bod had gedaan (€50 onder mijn bod) en er was een hele grote kans dat hij hem zou kopen als ik het niet deed dus heb ik er niet meer verder over getwijfeld.

Ik mag dan nog wel niet rijden, maar kon deze niet laten staan.
Al met al ben ik er ongelooflijk blij mee en heb alleen maar meer motivatie gekregen om alles snel te behalen zodat ik vd zomer lekker kan toeren  8)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

ReSp4wN


Diana

Leuke motor! En ziet er inderdaad super uit :) denk dat je er een goeie koop aan hebt gedaan!
Be yourself because life's too short to be someone else.

Milo

Vandaag een gratis tanktas gekregen van een collega.
Hij had hem ook gekregen van iemand, maar bij hem "lag ie ook maar te liggen", dus toen mocht ik hem hebben! :D
Is een tanktas van iXS en volgens mij iets van 30L, een vrij dure tas dus :o
Mja, scheelt mij weer een hoop geld! Kan ik weer een paar mooie handschoenen oid van kopen :D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun

Ik heb geen verstand van motoren, maar wel dat ik de kleurencombinatie heel mooi vindt! Top

Diana

Be yourself because life's too short to be someone else.

Riesh

Ik ben het helemaal eens met Marco (Chiba)
Kleurencombi is erg gaaf en het is een oldschool model dat spreekt me al meer aan dan het huidige spul
Micra Addict

Beenius

Leuk! Mooie motor. 60 pk is toch voldoende om te starten. OF zelfs gewoon te rijden.
Ik rijd zelf een chopper met 75PK, voor zo'n motor is dat echt méér dan voldoende ;D
Apparaat vertrekt als een speer.

Doe iig voorzichtig. Het is maar een kwetsbare boel, dat motor rijden.

Milo

#8
Omdat ik nog geen hoes had was hij ondertussen was stoffing en spinnenwebbig geworden onder het afdakje.

Gisteren eens lekker gewassen.
Iedere keer als ik hem zo zie blinken sta ik er versteld van dat hij van 1990 is (gezien de staat van de lak en motorblokje).




En daarna lekker weer (even) weg gezet onder mijn reeds aangeschafte motorhoes:




Laatst ook alvast wat onderhoud onderdeeltjes gekocht, zoals een lucht en oliefilter en ook gelijk de bougies mee besteld.
Dus voordat ik er zelf mee weg mag/kan nog even kort onderhoud doen.
Afgelopen vrijdag geslaagd voor mijn examen Bijzondere Verrichtingen dus nu mag ik beginnen met de lessen op de weg.
Ik hoop dat dit een stuk sneller gaat als met de lessen voor de bijzondere verrichtingen.
Hopelijk kan ik er dus snel lekker mee toeren, het zou binnen nu en 4/5 weken moeten kunnen dus ik kan niet wachten :D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Roadrunner

Blijft een bijzonder strak exemplaar. Is in ieder geval prima motivatie mocht je dat nodig hebben.
Ik zag je foto op fb. Gefeliciteerd  O0

Apart dat je verschillende stappen hebt zo. Eerst lessen voor bijzondere verrichtingen, examen en dan weer lessen. Maar goed, komt goed :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Milo

Citaat van: Roadrunner op 08 juni 2015, 08:28:09
Blijft een bijzonder strak exemplaar. Is in ieder geval prima motivatie mocht je dat nodig hebben.
Ik zag je foto op fb. Gefeliciteerd  O0

Apart dat je verschillende stappen hebt zo. Eerst lessen voor bijzondere verrichtingen, examen en dan weer lessen. Maar goed, komt goed :P

De eerste lessen (voor Bijzondere Verrichtingen) zijn niet echt "motorrijden".
Dit doe je op een (oefen)terrein en je beoefend bepaalde verrichtingen zoals de noodstop, langzame slalom, wegrijden uit een parkeervak en halve draai/ "achtje" draaien.

Puur de behendigheid met de motor. Daarna idd examen en als je die hebt gehaald mag je pas "echt" de weg op en beginnen met je deelname lessen in het verkeer.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Roadrunner

Citaat van: Milo op 08 juni 2015, 08:38:08

De eerste lessen (voor Bijzondere Verrichtingen) zijn niet echt "motorrijden".
Dit doe je op een (oefen)terrein en je beoefend bepaalde verrichtingen zoals de noodstop, langzame slalom, wegrijden uit een parkeervak en halve draai/"achtje" draaien.

Puur de behendigheid met de motor. Daarna idd examen en als je die hebt gehaald mag je pas "echt" de weg op.

Ah op die fiets (:P) Wist ik veel.
Hier in de buurt doen ze dat ook altijd op dezelfde parkeerplaats. Misschien ook wel handig voordat je vast op een auto zit omdat je de rem niet kan vinden of zo ::)
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Leo

Gefeliciteerd milo.

Hoe werkt dat nieuwe rijbewijzen systeem nou eigenlijk ?
Ga je nu gelijk op voor A3 ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Citaat van: Leo op 08 juni 2015, 10:14:34
Gefeliciteerd milo.

Hoe werkt dat nieuwe rijbewijzen systeem nou eigenlijk ?
Ga je nu gelijk op voor A3 ?

A3 bestaat niet.
Je hebt A1 (18 jaar en ouder), A2 (20 jaar en ouder) en A (vanaf 24 jaar of 22 indien rijbewijs A2 2 jaar in bezit).

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijbewijs#Rijbewijs_A1
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Roadrunner

Wie dat ooit heeft uitgevonden moeten ze ook eens onderzoeken maar ok...
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.