richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Challenge

Je moet niet te veel kijken naar de toerenteller,hoe meer boven in hoe meer die gaat afwijken....ben veel op de rollerbank geweest.
Ik heb een sr20 er in en bij mij gaat hij over de 8000rpm terwijl de begrenzer op 7200 toeren zit.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

richardwbb

7200? SR20 staat standaard op 7500, heb je daar een speciale reden voor?

Oh en de toerentellers zelf, die komen ook niet overeen qua schaal, tenminste tussen de 1.6 Nx en de 2.0 Nx kan het zijn dat jij daar ook tegenaan gelopen bent?

Challenge

Ik wou zeggen dat de meter van de toerenteller niet klopte,zou effe in de dyno sheet moeten kijken waar de begrenzer ingrijpt.
Als ik aan het sporten ben kijken ik namelijk niet meer naar de snelheid en toerenteller maar luister ik naar de motor :P
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

richardwbb

#78


Even een blingfoto, straks zie je er niet zoveel meer van. En dat gekke EGR ding is straks ook mooi weg.

Riesh

ziet er netjes uit hoor
Micra Addict

richardwbb

Vandaag maar even proeflassen gedaan voor proper proplassen, plaatje maken, gaatjes boren, massaklem opschuren, toorts schoon, reduceerventie lekvrij gekregen, mig/ mag apparaat op alle standen geprobeerd en het wil prima, als je tenminste een heel groot bolletje er op legt.

En toen ging de aardlek er uit en aangezien zulke dikke proppen wegslijpen gewoon geen doen is, tig apparaat gegrepen.

En ik krijg de tig toorts er met geen mogelijkheid ingeklikt. Bah, ben er chagarijning van. Massa kan wel zowel in de plus als de min zonder veel kracht te zetten, ik heb er zowat met mijn hele gewicht tegenaan gedouwd. :(

Pobresh

#81
leeg

richardwbb

Lol, komt dat zo over? Ik kan je geen ongelijk geven :)

Ik zie het zo, ik heb voor het eerst een 'fenomeen' in mijn garage, een brok apparatuur met ??? over betrouwbaarheid, functie en zo en ik het verstand heb van een aap ongeveer over lassen.

En ik heb nu echt alles gedaan met dit ding om het goed te laten verlopen, wat niet mogelijk is. <- en dat zeg ik nou wel, maar hoe kan ik dit zeker weten.

En ach, er is morgen wel iemand die mij laat zien dat een Tig toorts aansluiten echt simpel is :) :) :)

richardwbb

Nou, toch nog even met de tig kunnen spelen, dat ding smelt fijn zeg!

Mig lassen geoefend, stroom en doorvoersnelheid had ik al goed staan en het gas ging van 9 naar 6 millibar en nu gaat het wel. In elk geval kan FreekTech er nu wel goed mee lassen.

Ik heb zelf een lasje of 200 gemaakt en toen begon ik het een beetje door te krijgen, maar het was te laat om te gaan slijpen en geen blank staal meer voor handen.

Wat nog wel niet goed gaat, soms groeit er een bolletje op het bolletje als je de toorts weg haalt, dat is zuurstof in de las begreep ik van FreekTech.

Ook een crash course lassen gekregen en een emmer water is geen overbodige luxe.

Ook het plaatwerk is vrij dun om mee te leren lassen dus ik had nog wel gaatjes hier en daar en het aanpunten van een plaatje zoals je die in een wielkast zou moeten lassen ging ook niet echt en nog behoorlijk wat slijpwerk. En dat ook even geprobeerd, nou dat valt echt niet mee om een gelast plaatje geheel vlak te slijpen en dat het nog goed vast zit.

---

Voor de dorpels heb ik besloten dat ze er nu niet in gezet zullen worden, alleen de gaten dichtbakken voor de APK en komt wel. Op de grond is niet zo handig en het kost heel veel tijd.

Nu wil ik proberen 2 ronde buizen aanelkaar te lassen en ook nog even met de tig stoeien, maar met de mig zal ik toch ook nog even moeten oefenen, de lassen onderling zijn niet hetzelfde nog.


Pobresh

#84
leeg

richardwbb

#85
Eh, deze auto heeft al op zijn kant gelegen, dat wil je echt niet hoor.

Daar zal wel geen matrasje tussen gelegen hebben, daarbij is mijn garage niet breed genoeg voor deze actie!

Ik heb nog geen foto's gemaakt, de meeste lassen zijn gewoon niet fraai om aan te zien, en ik had ook dikker materiaal *expres te kort* gelast omdat dat ongeveer het *plaatmateriaal valt gat in punt* was, verder nog wat smeltbadjes gemaakt zonder plaatje gewoon op het staal en heel veel gekke hoekjes en eigenwijs gebruik van de toorts welke onder een hoek van 45 graden *moet* staan en ook nog dat bewegen om de warmte niet op 1 punt te laten zijn de hele tijd, waardoor je dus eerder gaten maakt dan las, met name op randjes en geboorde gaatjes, niet op blank staal zeg maar, terwijl je een klein plat lasje wilt met zo een botte toorts met smeltdraad wat toch echt solderen is bij mij, nee, dat levert geen goeie foto's op nog!

Maar ik ga nog wel ff prutsen er mee en anders maak ik wel een heel klein fotootje van ver af ;)

p.s. Het is heel belangrijk om je smeltbad te leren zien ontstaan en te beheersen, c.q. sturen en echt hopen dat er geen gat in valt en de kwaliteit van de laskap telt echt mee en eigenlijk wil je ook nog voldoende licht, 2 tl bakkies is wat weinig merkte ik al.

Rob

je kan verschillende sterktes glaasjes krijgen voor de gemiddelde laskap...
ik heb een ex profi laskap (scheur er in) van me buurman (lasser) met zoon glas wat je omhoog kan zetten... kap kan je ook soepel instellen @ plakken dus ff omhoog nek beweging en hij valt...

ik heb daar later ook andere glaasjes voor gehad van hem (helaas kwijt anders kon je die zo krijgen)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

#87
Huu, ik heb een automatische lashelm gekocht die zichzelf oplaadt met laslicht. Ik zal wel ff mailen met het bedrijf die ze verkoopt, hoe dat zit, met de tig toorts knippert die heel erg ook.

Het laswerk:





En er ging toch weer iets mis, ik had geen instellingen veranderd en het wilde niet zo best in het begin, draaddoorvoer en gas regelen, ik kom weer op dezelfde insteling uit :/ en tijdens het lassen ineens dikke knetterplop, is die draadvoorvoer van het padje, die ging ineens voluit, trekt de rol klem, toen zat die vast en nu gaat die soms te snel met de doorvoer, 5 - 20cm en dan is de snelheid weer zoals die was ingesteld :S

Ik ga die dorpels verzagen en alleen vervangen wat nodig is bij inspectie valt 1 kant wel mee, 20 cm in de lengte en een klein gaatje en de andere kant 60cm van een reeds gelaste plaat die niet is behandeld.

Wat mij verbaasde is dat boven die plaat, alles nog grijs van kleur is, bij een Nx is dat altijd (Croky) paprika chips geworden.

Rob

ben benieuwt hoe het wordt als je het glad maakt.... of er dan geen gaten in vallen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Dat kan inderdaad nog leuk worden, maar ik krijg het wel door de APK en ik zie wel even of ik het roestproces ook echt stilgezet krijg. Nieuwe dorpels geheel er in is mooier maar eh, geen prioriteit :)

Dus ik denk dat ik die 66 euro dorpels ga verknippen en ook adresje gevonden voor plaatstaal en ff wat dikkers halen en als het lukt een koper of aluminium blokje, dat drijft hitte af en kan niet mee vastgebakken worden aan je laswerk.