Effe voorstellen

Gestart door Stefan Aztek, 05 augustus 2005, 18:17:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan Aztek

gewoon een 90 graden bochtje (70mm) een rechte buis en een 45 graden bochtje.

Hoe heb je het op je luchtinlaat bevestigt?
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

Marc

#16
Citaat van: Stefan Aztek op 05 augustus 2005, 20:26:17
gewoon een 90 graden bochtje (70mm) een rechte buis en een 45 graden bochtje.

Hoe heb je het op je luchtinlaat bevestigt?


Die 90gradenbocht heb ik aan de kant, waar je hem op de luchthoeveelheidsmeter monteert, kruislings ongeveer 1 cm ingezaagd (je krijgt hierdoor dus in totaal 4 inkepingen). Dit voorkomt dat als je er een slangklem op zet deze buis fijnknijpt. Wel heb ik er nog overheen eerst nog een rubber opgezet en daarover pas de slangklem. Volgens mij zit dat rubber er standaard op en anders moet je die ff kopen, daarbij moet het zonder ook gaan maar zo voorkom je eventuele aanzuiging van zogenaamde valse lucht.
De pvc delen onderling heb ik gewoon met pvc lijn vast gelijmd.  En het spuiten kan met gewone verf. Je hoeft zeker geen hittebestendige verf en te gebruiken. Daaroverheen heb ik ook gewone vernis gebruikt (natuurlijk wel benzine bestendige  ;) ). Ik heb zelfs gewonen verf op mijn kleppendeksel zitten.

Stefan Aztek

oke tnx dat is nog eens informatie waar ik wat aan heb. Hartstikke bedankt en ik heb morgen weer lekker wat te knutselen.

en dat filter van de 1.0 micra kan ik gewoon hier op aan sluiten. Want die heb ik al thuis liggen.
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

aztec micra

hey een bekende micra deze is al vaker bij ons op de meetings geweest hij heeft een jaar of 1,5 geleden ook al te koop gestaan de toenmalige eigenaar woonde dacht ik ook in rotterdam en is toen op onze clubmeeting in helmond geweest

Marc

Citaat van: Stefan Aztek op 05 augustus 2005, 20:51:28
oke tnx dat is nog eens informatie waar ik wat aan heb. Hartstikke bedankt en ik heb morgen weer lekker wat te knutselen.

en dat filter van de 1.0 micra kan ik gewoon hier op aan sluiten. Want die heb ik al thuis liggen.

Zeer waarschijnlijk wel. Als het goed is zitten er pasringen bij.
Maar ik zou voor de zkerheid ff wachten met het monteren van het filter. Je kan natuurlijk afvast wel de buismaken.
Ik bedoel er zullen vanavond laat of anders morgen vroeg nog wel een paar online komen die er ook verstand van hebben. Maar nogmaals ik kan me niet voorstellen dat er vershil in de 1.0 en 1.3 kit zit. Maar je weet natuurlijk nooit. Heb je K&N trouwens hierover al gebeld wat de kenmerkende verschillen tussen een 1.0 en een 1.3 filter is.
De andere "expers" zijn vanavond naar een meeting in leiden. Ik kon (lees mag  ;) ) vanavond helaas niet, anders was ik er ook bijgeweest.

Marc

Citaat van: aztec micra op 05 augustus 2005, 21:25:42
hey een bekende micra deze is al vaker bij ons op de meetings geweest hij heeft een jaar of 1,5 geleden ook al te koop gestaan de toenmalige eigenaar woonde dacht ik ook in rotterdam en is toen op onze clubmeeting in helmond geweest

Dat dacht ik ook al. En om precies te zijn ergens in Rotterdam-Zuid. En als hij het is dan zitten er andere nokkenassen in en heb ik de originele nokkenassen van die micra (jou micra dus Stefan) bij mij thuis liggen. Weer via via gekocht.
Ik weet het eigenlijk wel bijna zeker omdat de vorige eigenaar dus de nokkenassen, luchtfilter, spruitstukbeschermschilt e.d. te koop had. Ik heb de nokkenassen en Marcel volgens mij de rest.
Maar ik kan me ook vergissen hoor.

aztec micra

ik zie het aan de wielen

Marc

Ik weet het weer. Volgens mij was de vorige eigenaar zijn naar Rijk Vos (ofzoiets)

@ Stefan. Klopt dat??

MicraMuts

Hallo Stefan, Welkom  :duim:

Je hebt een gave auto!!  :duim:

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

aztec micra

Citaat van: Twister op 05 augustus 2005, 21:40:16
Ik weet het weer. Volgens mij was de vorige eigenaar zijn naar Rijk Vos (ofzoiets)

@ Stefan. Klopt dat??

:duim: :duim: :duim: idd

Stefan Aztek

Zou best kunnen. Ik heb mijn micra in barendrecht gekocht. Wist wel dat er een spagetti uitlaatspruitstuik op zat en een luchtfilter. Maar die andere nokkenassen klinkt wel heel goed. Hij is idd best snel.

Nu nog me andere luchtfilter. Mischien nog een keer kijken voor andere bougies.
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

Marc

En is de buis maken al gelukt??

Stefan Aztek

Heb wel al spullen gekocht, maar wacht effe met het maken totdat ik het goede pakket binnen heb. Zodat ik de buis direct op maat kan maken, lijmen en in een keer kan spuiten. Des ter strakker wordt het. Want als ik iets doe wil ik het ook goed doen.

mvg Stefan
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

Marc

Citaat van: Stefan Aztek op 06 augustus 2005, 16:17:29
Heb wel al spullen gekocht, maar wacht effe met het maken totdat ik het goede pakket binnen heb. Zodat ik de buis direct op maat kan maken, lijmen en in een keer kan spuiten. Des ter strakker wordt het. Want als ik iets doe wil ik het ook goed doen.

mvg Stefan

Heel goed. ff een tip. VCoordat je gaat lijmen kijk eerst ff welke kant van de 45gradenbocht het beste op het filter past. Daarbij, weet ik niet precies hoegroot je filter is, er zijn er namelijk die het zonder die 45gradenbocht (dus direct op de pijp) hebben. Oftewel eerst passen en dan lijmen. Maar dat had je denk ik ook wel bedacht  ;)
Kijk dan gelijk ook ff of een 1.0 kit verschilt van een 1.3 kit. Nogmaals volgens mij niet maar dan weten we het zeker.

Marc

Citaat van: Mystical Green ÂÃ,® op 06 augustus 2005, 16:39:36
en met lijmen alleen de moffen in lijmen heb je het minst last van lijm randen

Yep, had ik de eerste keer ook fout gedaan. Leek wel een kleurerschool project toen, ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©n en al lijn langs de randen.

@ Stefan. nog een tipje. Zet ff een dun verbind potlood streepje bij het passen op de verschillende onderdelen. Die 45gradenbocht moet je namelijk iets draaien anders past het niet. En bij het lijmen heb je nagenoeg geen tijd meer om hem te draaien. Hij moet dus in ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©nkeer goed zitten.