Richard`s Micra

Gestart door Richard, 02 juni 2007, 18:47:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

Hallo allemaal!

Als eerste wil ik mij even voorstellen  :)

Richard
18 jaar
Ik kom uit Aalsmeer
Hobby: Klussen, moet altijd wat te sleutelen hebben. Boot auto maakt niet uit :)

Mijn voorkeur ging altijd uit naar een volkswagen en met name naar de volkswagen polo.  Wat doe je dan met een Nissan vraag je je af? :P

De manier hoe ik hem heb gekregen is niet de tofste manier. Mijn oma is namelijk vorige week overleden, deze auto is altijd van haar geweest en omdat ik nog geen auto had en naar een auto aan het kijken was heeft de familie mij deze wagen kado gegeven. Erg tof! Jammer van mijn oma natuurlijk.

Auto :

Nissan micra
Motor inhoud : 1.4
Km stand : 51.000
Bouwjaar : 2001 ( nog geen 10.000 km per jaar gereden )

De koffer bak heb ik als eerst onder handen genomen. Houten paneeltjes gezaagt en 400 watt speakers ingebouwd. Met een klap scharnier is er altijd makkelijk bij het reserve wiel te komen ;)

Het geluk heb ik er wel aan dat ik geen aankoop bedrag heb moeten betalen dus al dat geld gaat nu op voor een opleuking van de micra!

Dingen wie ik nog wil veranderen zijn :

Kleur : Word zwart
Velgen : Ben op zoek naar een mooie spaak velg
Hoogte : Verlagings setje komt eronder
Uitlaat : Een dubbele chrome pijp komt eronder, geen overdreven groot ding maar met een diameter van... 5 / 6 centimeter?
Intrieur : Voor 2 nieuwe stoeltjes ( zwart met grijs )
Nieuwe versnellings pook
Geluid : Gedaan! Nieuwe set boxen achterin erbij geplaatst

Verder worden ook een aantal onderdelen in de auto zwart gespoten zoals een deel van het dashboard.

Eerst een paar foto`s nu :)

Koffer bak zag er eerst zo uit :


Aantal kunstof dingen in de primer :



Omlijsting van de tellers
En de zwarte stoot rubbers van de buitenkant

Ook had ik nog de stoelen schoongemaakt en de hoezen gewassen hier hangen ze te drogen. De bekleding ruikt nu weer fris en fruitig dankzij Omo Wasverzachter haha :P



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE 21 FEBRUARI 2008

De auto is hoogglans zwart gespoten en is voorzien van nieuwe led lichten :)




Oooooohhhhh  :D



nog 1  8)



En zo was hij





[verwijderd door de beheerder]

[verwijderd door de beheerder]
Micra ombouw begonnen!!

Challenge

De manier waarop je hem hebt gekregen is zeker niet de leukste manier.
Maar ziet er toppie uit en zeker weer een aparte kleur :duim:
Ik zou zeggen veel plezier bij de gezelligste club van Nederland :)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

nismo

Ennuh hoe rijdt dat nu zonder stoelen  :D

Anti autostyle!!

Micra SRi

Zier er mooi uit.
Succes verder.
vr.gr.
Luigi

Richard

Citaat van: nismo op 02 juni 2007, 18:52:43
Ennuh hoe rijdt dat nu zonder stoelen  :D

Haha, ik ben er nu volop aan bezig maar als ik hem moet verrijden zet ik er altijd een heineken kratje in en ga ik daar op zitten :P
Micra ombouw begonnen!!

criminelis

zier er al goed uit! En welkom uiteraard!! :duim:

Michiel

Welkom, enne mooie auto zo, kleur vind ik eigenlijk ook wel bijzonder, zou zo eigenlijk zonde zijn om hem over te spuiten...

Wel mooi dat je nu gelijk geld hebt voor het opleuken van de Micra :)

Richard

Ja ok, de kleur is wel appart maar als ik zag toevallig een plaatje op het internet van hem in het zwart. En dat maakt hem zo sportief gelijk vind ik.

En een grote reden voor mij is ook, de lak is er slecht aan toe. Vogel poep vlekken wie ze niet hebben schoon gemaakt.

Hier een paaltje daar een paaltje nog een kras, je kent het wel oud oma`tjes rij kunsten :P
Micra ombouw begonnen!!

MicraMuts

Ja die rijkunsten van ouderen weet ik alles van.. jammer van je oma, wel een hele mooie auto!!

Vooral de kleur staat me erg aan!!  :duim: :duim: (je bent in ieder geval de enigste hier met die kleur)

Persoonlijk zou ik hem zo laten en evt kijken of je misschien nog iets kan doen aan die lak!

Misschien een idee om de grijze delen die je hebt, zwart te maken, de stripjes enz.. denk dat dat erg mooi zou staan!


Welkom hier!!  :duim: :duim:

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

nismo

Mijn oma heeft nog nooit schade gereden  ;D

( en ja ze rijd nog steeds en al 40 jaar ofzo, of eigenlijk pas 40 jaar)

En rijd ook micra, een zilvere k12

Anti autostyle!!

Taxloss

Ik vind het een hele leuke bijzondere kleur...
Altijd leuk!

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Marcella

Ik vind de kleur ook heel erg mooi! Tis dezelfde kleur als van die hele aparte micra die ik pas in Rijswijk had zien rijden....

Challenge

Is volgens mij een soort van aubergine metallic.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Bahamut

welkom bij de club :duim:
mooie micra btw ;)
nissan micra k11 1.4i 16v cvt automaat.


http://myalbum.com/album/XTp1vQp4vViW

Richard

Ja ik zou de kleur op zich graag houden maar het is gewoon zo dat de lak er zo slecht aan toe is. Overal krassen / geschaafd. Als de lak nou goed was had ik hem helemaal gepoetst. Maar er zijn teveel beschadigingen dus ik wil hem opnieuw spuiten :) Misschien nog een kleuren suggestie ? Ik wil graag een donkere kleur erop, maar misschien dat jullie een hele apparte kleur weten. Als hij maar donker is !
Micra ombouw begonnen!!