The Red Flash

Gestart door thieme, 29 mei 2014, 13:33:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieme

Kort verhaaltje erbij. (iets langer geworden dan origineel gedacht XD)

Met de 1.6 motorswap in het vooruitzicht moest ik alvast wat dingen plannen en kijken hoe ik het wou doen. Er moest zowiezo een tijdelijke auto bijkomen omdat ik die van mij 2-3 maanden kwijt zal zijn. Dus via marktplaats aan het kijken naar goedkope auto's eigenlijk niet persé micra's wilde ook wel eens wat ervaring met andere auto's hebben.
Toen kwam ik opeens deze auto tegen. In de advertentie stond model SLX maar ik zag mooie super S bumpers en toen ik de advertentie opende werd het nog beter schijfremmen achter! Geen vijf deurs en rood een kleur die ik normaal gesproken niet snel zou willen.
Toch maar even gaan denken van wat doe ik nu. Als ik mijn groene wil gebruiken voor de swap dan moest het front zeker vervangen worden en de vaste remleidingen onder de auto waren ook niet al te best. Dus hoppa naar Enschede toe om de Super S te bezichtigen.

Auto zag er goed uit wel veel cosmetische minpuntjes maarja dat boeit mij toch niet zo. Auto verder nagekeken en werd steeds enthousiaster enige minpunt wat ik zag was dat de voorbalk niet helemaal goed was. Nog wel vrij hard maar flink roestig dat was dus een gok of die te redden valt. Toen ik hoorde dat ze 24 mails hadden gekregen voor die auto en dat er een paar Friese mensen op het punt stond om aan te rijden om de auto ook te komen bezichtigen de knoop doorgehakt. Meteen de auto op mijn naam laten schrijven en 200 euro vooruitbetaald.

Vandaag was eindelijk de dag dat ik hem op kon halen. Mijn vader was zo lief om mij er naartoe te brengen. Daar aangekomen de overige centjes betaald en begonnen aan de terugreis. Terugreis ging goed auto rijdt fijn, erg pittig voor een standaard motortje. Koppelingspedaal gaat een beetje zwaar maar dat komt wel goed.

Dit wordt dus nu de auto waar de 1.6 in komt. Ik zal er nu nog niet veel mee doen maar als Chris er klaar mee is dan worden alle relevante spullen van de groene omgebouwd op deze. Voor de groene is het dan afhankelijk of ik hem makkelijk standaard kan krijgen met de spullen van de rode of die naar de sloop gaat of niet. De groene zou dan zowiezo als "project car" weg moeten met het voorfront want daar ga ik natuurlijk niet meer in investeren.

Nu eindelijk tijd voor een paar foto's



De schoonheidsschade die her en der zit

onvoorzichtige bijrijder

Eerste mod: nieuwe flatblades die ik nog had liggen. De ruitenwissers die erop zaten deden het niet meer heel goed.

Markus 1.3 16v


Psydan

#2
Gefeliciteerd met je nieuwe auto Thieme! Gaat een leuk projectje worden ;)

Edit:
Volgends mij zijn de spiegels een keer overgespoten. Niet alleen de kap maar ook de voet. Als ik jou was zou ik die nog een mat zwart spuiten voor het mooie.
Do not underestimate what you will never understand.

chiba_kun

Gefeliciteerd en succes met dit project! Ik ga dit zeker volgen. ;)

Marnik


Dwarfnl

mooi micra ben benieuwt hoe die er uit ziet als je er klaar mee bent  O0

Milo

Gefeliciteerd met je aankoop, ziet er goed uit. O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

zo slecht ziet er nog niet uit. suc6 met het project
Micra Addict

PW-performance

Zo te zien een mooie micra. Veel plezier met deze.. O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Psydan

Naam voor de micra: "Phillip Johnson". Lekker volwassenen naam.
(Moest aan deze naam denken toen ik het kenteken las :) )
Do not underestimate what you will never understand.

thieme

Bedankt iedereen!

@Danny
Haha dat klinkt best wel stom maar goed verzonnen.
Ik kan er wel het rode performance gebakje van maken maar dat is ook zo saai. Dus ik weet het nog niet

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Riesh

Micra Addict

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)