The Red Flash

Gestart door thieme, 29 mei 2014, 13:33:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riesh

Citaat van: Jeroen330 op 26 december 2015, 12:57:30

Ik denk dat het beste idee is van vooraf aan te starten..

In de oudijzerbak...
Micra Addict

thieme

#241
Citaat van: Jeroen330 op 26 december 2015, 12:57:30
Carterdruk is inderdaad een slechte afdichting van je zuigers in de cilinderwand.. hierdoor komt je compressie van boven de zuiger onder de zuiger.. betekent ook dat er brandstof mee kan komen en kan mengen met je olie. Tevens zorgt dit direct voor vermogensverlies (minder compressie in bdp)..
Zuigerveren wisselen kan, maar omdat deze motor nog niet lang geleden gebouwd is zou je moeten nagaan of je cilinders niet ovaal zijn geworden.. daardoor ontstaat ook snel een hoge carterdruk.

Ik denk dat het beste idee is van vooraf aan te starten..
De verkoper heeft me destijds nieuwe ringen meegeleverd ik verwacht dat die gewoon niet vervangen zijn bij het bouwen van de motor wat opzich wel dom is.
Opnieuw beginnen gaat me echt niet lukken dit is gewoon nog 1 laatste ding wat ik wil proberen en anders komt er gewoon een andere standaard auto.
Hoe zouden cylinders ovaal moeten worden? niet dat ik nu zoveel verstand ervan heb maar daar heb ik dus nog nooit van gehoord.

Edit: Gister naar mijn vader gereden flink wat snelweg kilometers maar netjes niet hoger gegaan dan 4500 toeren en nog niks te zien in de catchcan.
Probleem lijkt zich dus alleen voor te doen bij lange tijd rijden op 5000 toeren en hoger geen idee of je aan de hand daarvan af kan leiden of het dan zuigerveren of iets anders is.

Jeroen330

Warmteverschil trekt dingen krom...

Verbrandingen die langs zuigers gaan brengen Warmteverschil in de cilinderwand..
1+1=2

Roadrunner

Da's mooi ruk Thieme.
Zoals Jeroen al aangaf heb je in het ergste geval vervormde cilinders. 'Hopelijk' alleen kapotte zuigerveren. De kans dat je op zijn minst de cilinders moet laten honen is toch wel aanzienlijk.

Zuigerveren vervangen is zelf te doen, maar ja, honen in principe ook. Het is vooral arbeidsintensief als je naar een revisiebedrijf loopt.
Ik zou je verhaal eens bij 1 of desnoods meerdere bedrijven doen en kijken wat het kost. Een controle van mijn cilinderkop met prijsopgaaf koste mij destijds niets. Als je de cilinderkop eraf hebt kun je/of ze snel zien of je cilinders nog goed zijn.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Kwarkieboy

Kun je het nu niet beter doorzetten ? Je hebt er nu al zoveel tijd en energie in zitten dat het zonde is om er mee te kappen, het komt toch wel een keer goed ?
"Even" rustig voor gaan zitten en de boel even goed na kijken of laten kijken. Zuigerringen mee pakken en hopen op het beste !
Kom op kerel het gaat lukken :D
K11 '95
K11 Aztek '00

Jeroen330

Citaat van: Roadrunner op 26 december 2015, 17:40:40
Da's mooi ruk Thieme.
Zoals Jeroen al aangaf heb je in het ergste geval vervormde cilinders. 'Hopelijk' alleen kapotte zuigerveren. De kans dat je op zijn minst de cilinders moet laten honen is toch wel aanzienlijk.

Zuigerveren vervangen is zelf te doen, maar ja, honen in principe ook. Het is vooral arbeidsintensief als je naar een revisiebedrijf loopt.
Ik zou je verhaal eens bij 1 of desnoods meerdere bedrijven doen en kijken wat het kost. Een controle van mijn cilinderkop met prijsopgaaf koste mij destijds niets. Als je de cilinderkop eraf hebt kun je/of ze snel zien of je cilinders nog goed zijn.

Als aanvulling:
Olie heeft naast een smerende, koelende en vuil afvoerende functie ook een afdichtende functie. Als de cilinderwand gehoond wordt dan maak je schuine krasjes in de cilinderwand waardoor de olie beter langs de cilinderwand blijft zitten. Dit zorgt voor betere smering, voorkomt hitte verschillen omdat de warmte afvoer beter is en het brengt ook bij aan de afdichting van je zuigers.

Het verandert echter niet de vorm van je cilinderwanden..

thieme

Citaat van: Kwarkieboy op 26 december 2015, 17:52:44
Kun je het nu niet beter doorzetten ? Je hebt er nu al zoveel tijd en energie in zitten dat het zonde is om er mee te kappen, het komt toch wel een keer goed ?
"Even" rustig voor gaan zitten en de boel even goed na kijken of laten kijken. Zuigerringen mee pakken en hopen op het beste !
Kom op kerel het gaat lukken :D
Heb de zuigerveren al liggen heb ik toen van de verkoper van het blok meegrekegen dus ik wil inderdaad even doorzetten en in ieder geval kijken of het alleen de zuigerveren zijn of niet. Alleen jammer dat ik dan weer de kop eraf moet halen nadat die er net af is geweest :/
Kan je het meestal goed zien als de zuigerveren versleten zijn? en is het ook goed zelf te zien of te meten of de cilinders ovaal zijn? of wordt dat toch de hele meuk naar een bedrijf brengen/opsturen?

K11-1.4

Ik weet bij motoren dat als je de zuigerveren in de cilinder plaatst (zonder zuiger) dat je dan de slotspeling meet, dus de ruimte van de opening van de zuigerveer.

thieme

Zo weer even stil geweest hier.
Na de meet bij Kwarkieboy is het toch echt erg duidelijk geworden dat de zuigerveren van de motor echt slecht zijn. Samen met andere kosten die nog in de auto gestoken moeten worden heb ik besloten dat het voor mij niet meer te doen is.
Vooral het feit dat zwaar getunede motoren van zichzelf onbetrouwbaar zijn en dat het brandstofverbruik hoog is hebben mij deze keuze doen maken.

Ik heb vandaag een andere auto gekocht en opgehaald die mijn daily wordt. Ik wil deze dan schorsen en als het even meezit wel nog de zuigerveren vervangen. Zo snel dat is gedaan zou ik nog even plezier kunnen hebben van het wagentje tot aan de volgende APK maar dan wordt de auto gedemonteerd en als de motor het op dat moment nog goed doet wordt die doorverkocht.

Wat zou er nog aan de auto gedaan moeten worden om hem rijdbaar te houden?
- zuigerveren vervangen
- Dorpels; heb buitenkant toen snel snel netjes laten maken voor APK maar de binnendorpels waren ook ver verrot. Dit zou dus helemaal vervangen moeten worden.
- voorbalk; destijds verbogen door de garage die er waarschijnlijk een steun midden onder heeft gezet
- RDW keuring Hiervoor moet de auto eerst fatsoenlijk afgesteld worden voor de uitstoot en moet de uitlaat in orde zijn.
- uitlaat; maakt teveel herrie moet aangepast worden, simpele tussendemper waarschijnlijk niet genoeg.

Riesh

Daar zitten nog aanzienlijke kosten aan ja.
Ga je het blok los verkopen of de auto compleet?
Ik denk wel dat het ladtig wordt trouwens.
Micra Addict

thieme

Blok los verkopen ga er niet van uit dat iemand de auto zo wil kopen

Leo

Als deze weggaat dan zou ik eerst alles weer ombouwen naar de nieuwe micra. De zuigerveren proberen te vervangen en dan eerst het geheel te koop zetten.

Blok los verkopen kan altijd nog
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Lijkt me niet dat er iemand interesse heeft in een halve project auto en anders mogen ze dat hier toonbaar maken of me een PM sturen

Leo

Nou half hij rijd en heeft apk. Blok heeft alleen groot onderhoud nodig of een nieuw onderblok
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2