Beenius's K11: Yang

Gestart door Beenius, 19 januari 2014, 22:12:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParaChris

Ligt volgende week voor 10 euro in helmond bij mij op werk!

Beenius

Ok, dank u!  Kijk ik eerst even of het de goede is. zo ja neem ik em van je over. Anders, no harm done, toch? ;)

Roadrunner

Zie je dopjes nu pas. Erg netjes hoor. Scheelt een stuk.
Plannen klinken in ieder geval goed. Zullen al een heel verschil maken.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

chiba_kun

Lekker bezig met de Micra! De wieldoppen staan goed hoor. ;)

Beenius

#64
Zo, ik mag weer een update vermelden.  O0

De verlagingsveren en shortshifter zullen een keer tegelijk geïnstalleerd worden als de remmen en olies aan vervanging toe zijn. Ik wil dan meteen de klauwen en de trommels achter Rood maken. Hebben ze meteen dat beetje extra bescherming.

De stoelhoezen zijn weer zorgvuldig geïnstalleerd! Het ziet er allemaal weer chic uit.
De pookhoes en de handremhoes zijn ook netjes op z'n plek gezet. Alleen nog even de tie-wrap van de pookhoes met wat zorg vastmaken, zodat deze netjes aansluit.

De audio is weer netjes ingebouwd. Ik heb de Hoedenplank kunnen repareren (Toch erg bedankt Chris! voor het klaarzetten van jou hoedenplank) Ik heb gebruik gemaakt van Bamboe. Bijna perfect, alles even vastgelijmd en wat kleiner geschuurd. Nu valt de hoedenplank weer mooi in de klipjes.
Met mijn nieuwe Dremel heb ik goedpassende nieuwe speaker gaten gemaakt en de kabels zijn netjes getrokken. Nog even de versterker en subwoofer mooi in de kofferruimte geplaatst.

Resultaat: Lekker geluid, goed in te stellen sub. De zijspiegels trillen zelfs mee en dat voor een setje waar ik vroeger eens 100 euro voor neergeteld heb ;) Niet slecht al zeg ik het zelf!

Foto's zeggen meer, enjoy:









Op de sloop heb ik nog een pareltje gevonden bij een zo goed als gestripte Super S.
Hopelijk werkt deze wel goed! Het ziet er iig allemaal picobello uit.



Dat was de update voor nu!

Groeten,
Ron

Roadrunner

Goed bezig zo! Beetje kleur in de auto doet 'm goed. Ben benieuwd hoe de audio klinkt zo.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Ziet er goed uit! Ik heb geen idee wat voor een stekker dat is....

ReSp4wN

Bij mij zit daar een brandstofrelais maar mijn kabelboom is aangepast dus weet niet zeker of dat bij jou ook het geval is, ik zou zeggen trek hem los en luister of je brandstofpomp dan nog draait, maar volgens mij kan je die niet even los trekken als ik het zo zie (hang me er niet aan op)

ReSp4wN

en die daar is een aftermarket relais denk? hij zou groen moeten zijn volgens het werkplaats handboek wat ik heb

ReSp4wN


Beenius

#71
hmm.. Als het de benzinepomp relais is dan werkt deze iig wel nog goed. Want ik rij er iedere dag mee.
Ik weet niet of deze ooit vervangen is geweest. Dat durf ik echt niet te zeggen. Maar we gaan het gewoon eens even nakijken. Bedankt voor je informatie, ReSp4wN!

@Roadrunner; het is geen high end spul hoor. Gewoon een simpele 2 kanaals versterker die gebrugd is voor de Subwoofer en de subwoofer is een Spectron met Kist.
Daarnaast 2 Kenwood 240w/87w RMS ovale speakers in de hoedenplank. Dit alles icm JVC KD-AVX33 Radio en degelijke bekabeling en zekering vooraan bij de accu.

Niets speciaals maar om 1 of andere reden klinkt het gewoon toch lekker en levendig met elkaar.

<<< Off Topic >>>
De 350Z daarentegen zal wel wat meer high-end worden. Ook hierbij geld voor mij; Ik hoef geen Bass of Decibel prijzen te winnen. Maar het moet voor mij wel mooi zuiver, warm en echt klinken. Ik ben aandachtig speakers aan het luisteren.

1. Focal KRX2 165 of KRXS: klonken in mijn inziens echt geweldig met de Live versie van The Eagles - Hotel California
2. CDT HD series: Geen verkeerde jongens. Maar ik mis iets in zijn geheel..
3. Ground Zero set (model weet ik zo niet meer, maar deze waren verrassend goed rond de prijs van € 320,- :o )

De Gladen audio SQX compo set heb ik ook beluisterd maar deze vond ik verrassend slecht.. Ik wil de SQL serie nog beluisteren maar ik weet niet waar dit kan.
En eigenlijk wil ik nog Rainbow en Morel beluisteren en van daaruit een keuze maken. Maar zoals het er nu uit ziet, wint met mijn gehoor, de Focals. De tweeters hoop ik iets minder scherp te kunnen zetten via afstelling.

- Verder zal er een degelijke subwoofer inkomen waar normaal de originele Bose Sub zit. Word nog een uitzoekwerkje. De kist zal ook goed luchtdicht gemaakt worden en met het juiste materiaal gevuld worden voor de beste klanken.
- Waarschijnlijk zal ik voor een Versterker MET DSP gaan. Die alles correct kan aansturen.
- De deuren gaan bewerkt worden met dempingmateriaal.

al met al een aardig projectje dus. Doel: Super geluid met perfecte afstelling en alles op de originele plekken geinstalleerd. Dus niets in het zicht.
<<< Off Topic >>>

Tips, aanraders, informatie is altijd welkom hè ;)

thieme

Aangezien we een cuore topic hebben vind ik dat er ook best een extra topic mag zijn voor je 350Z hoor. Of ik moet het ergens anders kunnen lezen.

chiba_kun

Ja, ik ben ook wel benieuwd naar de Z eigenlijk.  8) O0

Leo

van cuore tot skyline mag allemaal een eigen topic n show your car hoor :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2