Beenius's K11: Yang

Gestart door Beenius, 19 januari 2014, 22:12:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beenius

#15
Yang is inmiddels onder handen genomen. 2 mooie nieuwe stukken zijn gelast en getectyleerd. Dus we kunnen er weer tegenaan.

De startmotor schijnt toch nieuw te zijn en begint steeds beter te werken. In het begin draaide deze bij de 1ste slag niet rond, na het contact uit te zetten en meteen weer proberen te starten. Start de motor als een zonnetje. Herkenbaar? Iemand een verklaring?

De ruitenwisserstangen moeten vervangen worden, aangezien er een gruwelijk irritante piep in zit, de lager van de middelste stang is helemaal op kennelijk. En het motortje word helemaal door elkaar geschud. Hier moet ik dus nieuwe voor regelen. Iemand?

De bandjes zijn zo goed als nieuw. Heb dus voor nu maar even de knoop doorgehakt om er gewoon wat leuke wieldopjes tegenaan te plaatsen. Leuke zwarte gezien met gepolijst randje ;)  Zodra ik ze heb zal ik weer een foto plaatsen.

Mijn stuurwiel leder/rubber (wat het ook is) is versleten en het beweegt alle kanten op. Zijn er stuurwielen te koop die ook uitsparing hebben voor de originele airbags? Of wat zou een goede oplossing zijn om dit te repareren/vervangen?

En als laatste momenteel word deze motorisch nagekeken en opnieuw afgesteld binnenkort. Zodat we weer zuinig naar het werk kunnen rijden.


thieme

Mooi om te horen
Toch maar naar Jeroen geweest of ergens anders?

Riesh

startmotor: geen idee

ruitenwisserdingen: op de sloop ?

stuurwiel met uitsparing voor de airco ? Die snap ik ff niet sorry.
Micra Addict

Beenius

Normaal koop je of een stuurtje met airbag, wat veel geld kost.  of een stuurtje zonder airbag.  Ik vraag mij ook af of er stuurtjes zijn die geen airbag bevatten maar er wel plaats voor hebben om het over te plaatsen zeg maar.  Dat duidelijker misschien? :) sorry soms is het rottig te omschrijven.

De startmotor schijnt tot nu toe ineens geen problemen meer te geven. Dus we wagen nog een paar pogingen!

De ruitenwisserstangen zijn niet meer nodig btw.  Thanks.

@thieme; Het doel is om langs Jeroen te gaan als ik tijd heb. Of eventueel langs Chris/sky-engineering. Aangezien dit voor mij een paar straten verderop is. Hoe dan ook gaat het goedkomen  O0

Riesh

airbag !! aha nu ikke begrijp. in je eerdere post stond airco. zal wel typvaudtje zijn geweest
Micra Addict

thieme

Bezoek aan Jeroen is altijd aan te raden omdat hij erg veel kennis heeft en je veel kan leren maar als je in tijdnood zit kan ik eventueel je auto ook uitlezen en proberen met mijn oude gasklephuis om te zien of het de lmm is. Als het dat niet is dan heb je verder niet erg veel aan mij kwa kennis maar denk zeg het maar even.

Leo

volgens mij past het stuur van een nissan almera (N15) gewoon in een micra
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

zoals bijna alle "oudere' Nissan sturen uitwisselbaar zijn omdat ze dezelfde naaf hebben.
Ik ben eralleen nog niet achter of een K12 dezelfde naaf heeft
Micra Addict

Beenius

@Riesh; Het was idd een typsars foutje :) meteen even aangepast.

Maar er zijn dus wel degelijke goedkopere oplossingen om een stuurtje te kopen? Goed om te weten. Dan kijk ik gewoon voor een stuurtje van de sloop ofzo.

@Thieme; Dank je, ik hou het in mijn achterhoofd. Vrijdag heb ik even de tijd om langs Chris te gaan, even kijken wat zij kunnen betekenen voor mij. Vandaar uit gaan we de zoektocht verder uitzetten, mits nodig!

thieme

Heb je het nog op kunnen lossen?

Beenius

Er word aan gewerkt maar het is 99% zeker wat het is.
Ik ben hier verderop bij de tuner langs gegaan. Hij heeft het zaakje even aan de computer gehangen en kreeg meteen de melding dat de luchtmassameter kapot is.

Hij gaf ook aan dat de startmotor toch kapot is. Hij werkt wel maar geeft teveel weerstand.

Dus morgen (maandag) gaan we even langs Deijne. Die heeft voor mij een startmotor van de sloop en een Luchtmassameter+gasklep nieuw klaar gelegd.

Als dit alles weer ingebouwd is en goed blijkt te zijn, word hij nog even mooi afgesteld en we kunnen weer vooruit en hobby'en! Beginnende met weer een mooi stoelsetje (dat is wel nodig pff) :D

thieme

Ay Deijne is wel duur hoop dat ze je niet teveel vragen. In ieder geval fijn dat het gevonden is.

Beenius

#27
Vind je? Ik vind deijne juist goed betaalbaar.
We hebben een aantal sloop hier zitten maar die vragen net zo veel.

startmotortje kost mij 35,-
LMM met gasklep nieuw kost mij 119,- nieuw omdat het toch een kwaaltje is van de micra begrijp ik.

Als je een beter adresje hebt hoor ik het natuurlijk graag!  ;D

Micra1.3E3HBSuperSE2

#28
Deijne valt met prijzen idd wel mee, halen wij ook vaak zat onderdelen.

Zal nu hopelijk snel opgelost zijn in ieder geval ;)

@Beenius, wat zijn jouw ervaringen met sky-engineering dan. Op 't skyline forum hoor je niet heel veel positiefs over hem namelijk  ???

thieme

Dat valt opzich wel mee had in ieder geval voor de LMM eerst gekeken of het gerepareerd kon worden.