Beenius's K11: Yang

Gestart door Beenius, 19 januari 2014, 22:12:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Beenius

#30
Toch wel hè, Thieme. :)  Er is naar gekeken of het gerepareerd kon worden. Maar het na de staat van dat apparaatje werd toch wel geadviseerd om een nieuwe/tweedehands te halen.

Mijn Ervaringen met Sky-Engineering zijn over het algemeen goed. Als ik dan moet gokken wat er op het skyline forum voor negatiefs verteld word, denk ik aan: Slechte reacties, slechte bereikbaar. Ik heb destijds ook wel afgesproken voor een afspraak om 10.00 en dat hij er om 13.00 pas was. Vond ik uiterst storend maar er was niemand anders die mijn Honda Prelude in orde kreeg met mijn N/A setup.

Hier had ik in het begin wel mee te maken maar ik moet zeggen. Nu hij personeel heeft aangenomen en dichterbij woont, heb ik niets te klagen. Want het is echt een wizkid. (denk dat Chris dat wel kan beamen). Ze weten gewoon fouten op te lossen die andere garages niet gevonden krijgen. Mijn eerste auto die er getuned was (Prelude), Is nagekeken door 2 Garages, 2 Officiële Rally monteurs en een amateur tuner, die gigantisch goed aangeschreven stond voor Honda's.
Geen van alle kreeg deze baas aan de praat. Tot ik vrienden van mij sprak. Die zeiden; kom dan gewoon hier eens langs(sky). Na een afspraak en 1 uur later, liep de motor zuiver en waren er nog zeker een 5 tal problemen opgelost. Vervolgens na wat sessies is deze super getuned tot 230PK N/A. en met plezier er van mogen genieten. Ik zal het filmpje eens zoeken.  ;D

Zelfde geld nu voor mijn 350Z. Ik ga er graag heen en ik weet gewoon dat gevraagde dingen opgelost/getuned worden en ik dik tevreden weer de deur uit ga. Mocht het onverhoopt niet goed zijn of toch ergens een hikje in de tuning ofzo zitten. Word dit zonder problemen voor je opgelost en aangepakt.

Lang verhaal kort: In het begin, toen hij alleen was. Was dit inderdaad wat afspraken betreft geen beste boel. Het starten van een bedrijf is dan ook wel pittig. Nu (het heden) Niets te klagen. Altijd wel iemand aanwezig en ze staan altijd voor mij klaar ook als ik zonder afspraak even snel binnenwip voor een praatje en een vraag (zoals bijv. de LMM van mijn micra) Ter plekke onderzocht en geconstateerd! Super gewoon.

thieme

Ok dat was mij dan niet helemaal duidelijk.
In ieder geval fijn dat je er zo goed geholpen bent en veel rijplezier :)

Beenius

Yang is weer in orde, afgesteld en rijd weer uiterst prettig!
Nu nog een paar leuke wieldopjes, verlagingsveren plaatsen,audio juist inbouwen, stoelhoesset, wat andere kleine details en even goed in de poets zetten en we kunnen vooruit.

Het gasklephuis met LMM bleek completer dan gedacht dus het was kennelijk een goede en easy install.  O0 Hoewel ik een goede 1:16 heb gehaald zou ik nu nog zuiniger kunnen rijden! Ik ben benieuwd. 1:18 hoop ik toch zeker op net als mijn oude blauwe.

Na tweede diagnose blijkt de Startmotor toch niet kapot te zijn. ( ik had al een andere gekocht  :-[ ) Dus deze zal ik te koop zetten.

Het ligt aan het uitslijten van het contact slot. Duw je de sleutel te ver, maakt deze sluiting. Duw je de sleutel tot aan dat deze contact maakt dan start hij zonder probleem.

Aangezien ik NATS in de auto heb zitten, moet ik nog even uitzoeken hoe ik dit netjes en betaalbaar kan gaan vervangen. Centrale vergrendeling zou ik ook in willen bouwen. Iemand tips / adresjes?

chiba_kun

Goed bezig!

Ik ben blij dat de Micra nu weer lekker rijdt en lekker zuinig is. :)

MartinAir

Zo dat is goed zuinig inderdaad  O0
Met Grover reed ik ongeveer 1/13, maar dat kan ook goed aan de bandenbreedte liggen  8)

Soft of off/ontopic:
Kwa centrale vergrendeling heb ik nog een inbouwsetje met afstandsbediening liggen. PM maar even als je interesse hebt dan zoek ik alle gegevens enzo erbij ;)

Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Riesh

Inbouwen daarvan kan/wil ik je wel bij helpen
Micra Addict

Beenius

#36
Ik dank u alvast voor uw eventuele toekomstige hulp  ;)

ik zou het filmpje nog even plaatsen waarin mijn prelude getuned werd.

TIP: Zet je geluid eerst zacht en dan pas op gewenste niveau. Telefoon heeft het destijds hard opgenomen.
url link doet raar dus even knippen en plakken nadat het geluid zacht is gezet!

[edit] heb het filmpje verwijderd vanwege de herrie en het forum het niet zo lekker ondersteund.

Milo

Heb je hem toevallig via Youtube, dat hele quicktime werkt voor geen meter.
Heb in het scherm van het filmpje ook niets geen volume of pauze (alleen als je erop klikt).
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

Citaat van: Milo op 13 februari 2014, 00:12:49
Heb je hem toevallig via Youtube, dat hele quicktime werkt voor geen meter.
Heb in het scherm van het filmpje ook niets geen volume of pauze (alleen als je erop klikt).

nog een reden om geen Apple te nemen
Micra Addict

Beenius

#39
ja via gewoon de link moet die het wel doen!  Apple quicktime is zo slecht.

Dus laat even weten als het op deze manier wel even werkt. (Het is ook alweer een iets ouder filmpje :))

Milo

Zoals je de link nu hebt geplaatst, als je die kopieerd en plakt in een nieuw tabblad werkt het wel.
Miss dat het forum het niet lekker weergeeft?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny

Bij mij werkt het prima als je de laatste link kopieert :P

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Milo

Citaat van: Bunny op 13 februari 2014, 15:15:41
Bij mij werkt het prima als je de laatste link kopieert :P

Bij mij ook, dat zei ik tog in mn vorige post :p
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Beenius

Ja precies dat. Ik had het ook al in mijn bericht veranderd gister. Kwestie van goed lezen inderdaad ;)   

Met de nadruk op de tip ook! Met zacht geluid beginnen. Wil geen boze forumgangers krijgen  O0  Het geluid blijft geweldig van die auto.