Marcooled_79's K11 "waterkoker"

Gestart door Marcooled_79, 28 december 2013, 15:14:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcooled_79

Zoals eerder beloofd heb ik ook maar draadje aangemaakt over mijn Micra (een K11 uit '99), door vrienden De Waterkoker genoemd (ben ook VW Kever-liefhebber, en watergekoelde motoren worden in die kringen waterkokers genoemd - vandaar).

Ik heb de Micra in juli 2011 gekocht ter vervanging van mijn Kever uit 1968 (te veel roest om te redden, en best duur in gebruik). Ik zag 'm staan bij een Nissan-dealer in St. Laurens (Zeeland) met net geen 100K op de teller (eigenaresse was een oud vrouwtje uit hetzelfde dorp, netjes onderhouden inclusief onderhoudsboekje).

Na meer dan anderhalf jaar rondgereden te hebben (en vooral genoten van het comfort, de lage windgevoeligheid en de lage gebruikskosten :D) werd het tijd voor wat kleine aanpassingen.

Als eerste gestart mij de zijknipperlichten:



en na een genante ontdekking (zie een andere post van me  :-[ ) zag het er zo uit:



Verder heb ik de stootstrips en belettering weggehaald, en de Nissan-logo's en grilldelen zwart gemaakt:





Laatste aanwinst is een set velgen (die er nu afliggen ivm winterbanden), mijn keus is gevallen op een setje 15-inch Japan Racing-velgen (type JR-5, 6,5J en ET35 met 195/45 Kuhmo's er om heen (in deze foto zijn ook de stootstrips 'verdwenen'):



Inmiddels staat de teller op bijna 145K (zonder zorgen), dus wat verder? Zodra de fondsen het toelaten mag de Micra wel wat omlaag. Verder wil ik de binnenkant (andere stoelen met meer zijdelings steun, stuurtje, pookknop, toerentellertje) en buitenkant (andere lichten, skirts e.d., uitlaat) aanpakken. Als er dan nog geld overblijft, dan zou een andere uitlaat leuk zijn.

Ben benieuw wat jullie vinden, en tips zijn welkom. Thanks!


Bunny

Ziet er al goed uit! Hij moet wel snel wat lager bij de grond :P

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Leo

#2
welkon we hebben momenteel een groupbuy lopen bij gt cupline

krijg je korting op nieuwre verlagings veren en eventueel ook sport schokdemper :)

EDIT: http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,15941.0.html
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Wauw, die velgjes staan em goed! Mooi man O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Roadrunner

Erg netjes hoor. Zonder stootstrips is ie al lekker strak, skirts zouden daar misschien afbreuk aan doen.

Hedde gij ook een Kevel dan? :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

chiba_kun

Mooie velgen staan hem goed. Subtiele verlaging en het ziet er top uit. :)

Psydan

Ziet er super uit! Alleen nog verlagen zoals de rest al zegt. Heb je geen kleurverschil van de stootstrips? Welke stootstrip zat erop? De rechte of die twee schuine?
Do not underestimate what you will never understand.

MaStErTuNeR Q


Riesh

waterkoker -zo noemden wij vroegah brommers met waterkoeling
Micra Addict

Kwarkieboy

Staat hem goed die velgen, de zwarte gril delen en logo's.
Het rij comfort gaat ook omhoog als je hem verlaagd vind ik.
Minder last van de zij wind en bij het inhalen van vrachtwagens enzo.
Goed bezig verder !
K11 '95
K11 Aztek '00

Tommeke

ziet er echt goed uit! en echt wel mooie velgjes  :)
If you can dream it, you can build it!

Marcooled_79

Bedankt allemaal!

@ xleonl: thanks voor de tip (en de link ;)) ga ik straks checken

@ roadrunner: ik had er eentje. Mocht ik ook het geluk hebben een huisje met garage te kunnen kopen, dan komt er zeker weer een om op te knappen. Ik doe nu alles op straat, en zelfs olie verversen levert nu al veel scheve blikken op (haters gonna hate).

Citaat van: Psydan op 28 december 2013, 19:09:37
Ziet er super uit! Alleen nog verlagen zoals de rest al zegt. Heb je geen kleurverschil van de stootstrips? Welke stootstrip zat erop? De rechte of die twee schuine?

@ psydan: de mijne had die twee schuine. Qua kleurverschil zag de lak onder de strips er ietsje mooier uit, maar een maandje later zie je daar niets meer van. Wel bleef er een klein lijntje over, maar die kreeg ik weg met een claybar.


Dinky

 ziet er goed uit!
mooie kleur daar staan die velgen perfect bij!
ik vind het persoonlijk zonde van je stootstrips.
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

thieme

Ik vind hem er ook goed uitzien zo staat netjes nu idd nog verlagen

Marcooled_79

Kleine update: verlaging wordt aan gewerkt, aangesloten op de group buy om 4 cm dichter bij de aarde te zijn. In de tussentijd maar eens uitkijken naar een verstelbare panhard rod en, als we toch bezig zijn, een veerpootbrugje.

Pookknop was een beetje ranzig geworden, dus toen ik op eBay een PW:JDM-pookknop voor een tientje kon scoren (zat 1 klein krasje op  :D) was het een no-brainer:



Quick tip: veel pookknopen hebben (metrisch) 10x1.5 draad, maar K11's hebben dacht ik 10x1.25 draad (i.i.g. de mijne). Pookknopen voor een 370Z hebben ook 10x1.25 draad en passen dus precies.

Zal wel een soort placebo-effect zijn of zo, maar ik heb echt het idee dat die pookknop een stuk lekkerder schakelt  ???