1.3lx 4deurs '94 & 3deurs 1.3 slx

Gestart door march.be, 22 november 2013, 19:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

march.be

Dat had naderhand gezien beter geweest, alhoewel er een spatie zittussen zetel en deur.
Ik ben ook wat lui geweest en om makkelijk te meten, en alles symmetrisch te houden, gewoon het gat van de bevestiging van de deurgreep gebruikt en recht naar beneden gemeten.

Ik zou de deurpanelen ook nog willen herbekleden met een stof die wel uv-bestendig is, en de rest van het plastic vanbinnen dippen. . Dan worden jullie tips mooi meegenomen  hoor  O0

Hoe dan ook , aan geluidis er nu geen tekort meer :p enkel nog tweeters in de a stijlen. Die heb ik nog liggen van de speakers in de voordeuren. 

SanderH

Dippen is helaas bagger op je binnenPANELEN. Vooral als je t over uv straling hebt. Door die zachte ondergrond gaat je plastidip plakken en zacht worden. Op dat soort kunststof hecht gewoon vrij weinig

Kwarkieboy


Citaat van: SanderH op 28 juli 2015, 09:44:33
Dippen is helaas bagger op je binnenPANELEN. Vooral als je t over uv straling hebt. Door die zachte ondergrond gaat je plastidip plakken en zacht worden. Op dat soort kunststof hecht gewoon vrij weinig

Dat klopt.
En het is niet echt slijt vast.
Ik heb het ook gehad. Heb ze nu gespoten. Dat werkt veel beter !
K11 '95
K11 Aztek '00

march.be

Heb je dan een specefieke primer of zo gebruikt ? Of gewoon plastic primer ? Omdat de deurgrepen enzo sneller af gaan dan de rest van de panelen. Niet door gebruik, maar het is gewoon fragieler..


Nog een update dan  ;D

Ik heb een decat pijp in elkaar geknutseld met wat delen uitaal die ik liggen had. De flenzen gebruikt , en een 2" pijp om ze te verbinden. De wagen lijkt inderdaad ietsjes vinniger , leuk voor iets wat me niks kostte  O0 en het is natuurlijk weer zelf gemaakt , ook altijd leuk.






En ook de hoedenplank afgewerkt en verstevigd, dus buigt niet meer door .




Groeten  :mfc:

Kwarkieboy

Ik heb idd alleen plastic primer gebruikt.

Ziet er allemaal goed uit !
K11 '95
K11 Aztek '00

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

Dat wel  :) wat er niet zo lief uit zag was de voorbumper. Ik had een ander merk verf gebruikt als schuurgids op de voorbumper, waar door deze de andere deklagen deed scheuren of barsten. Ook zat er al heel wat steenslag op. Dus aan de slag dan maar:

En als we dan toch bezig zijn nemen we de grille gewoon mee, deze was toch ook helemaal bleek geworden door de zon.

En om het af te werken , een leuke haw-toe toegepast  O0


En ook de groene heeft zo een weekje achter de rug. Tijdens acceleren kapte de motor er ineens mee. Gelukkig nog veiig aan de kant kunnen raken, en dan naar huis gesleept door m'n vader.
Daar kon ik dan vaststellen dat er geen onsteking was dooreen bougie uit te halen en te testen of ze vonkte .
Dus ik wilde de ontsteking open schroeven , maar dat ging niet. Dus maar het hele ding losgehaald om beter aan de schroef onderaan te kunnen:


En dan zie je gelijk het probleem..


Het asje wat deze twee verbindt en zo de  onsteking met de nokkenas verbindt, is vermist..
Echt de hele kop afgegaan met een magneet , maar geen spoor van te zien. Hopelijk vindt de cartermagneet hem wel  :(
En om het af te werken is er dit weekend iemand tegen de linker voorhoek van de bumper gereden. Gelukkig wel zijn gegevens en zo achter gelaten. Maar nu mag ik wel nog een bumpert herspuiten . Zo blijf je bezig he  ;D

march.be

Al een tijdje niks gepost, ik ben namelijk verhuisd ondertussen.
Deze week wel weer wat kunnen doen.
De koffer greep en de zijspiegels in kleur gedaan. Staat veel luxuezer dan de zwarte stukken vind ik..







Groeten  ^-^

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Conodihno


Riesh

Micra Addict

Dino


Leo

Netjes hoor. Volgende zomer de deurstrips eraf ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

RubinvdLinde


Kwarkieboy

K11 '95
K11 Aztek '00