1.3lx 4deurs '94 & 3deurs 1.3 slx

Gestart door march.be, 22 november 2013, 19:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

march.be

Ok dus de keuring was een dikke fail maar die zag ik wel aankomen. Verlaging , remschijven en jaja, uitlaatgassen. Co 12.xx % (mag o,3 zijn  :o ) en lamda klopte niet helemaal. Komt waarschijlijk door een klein lekje, die ik ook verholpen heb. Dinsdag gaat ie naar het nissan ziekenhuis hier in de buurt , waar ik hem kocht.
De ontsteking heb ik ook vernieuwd , en nu loopt ie al een stuk beter. Na de afstelling hoop ik optimaal :) .

De wielen worden ondertussen in het zilver gezet , en later komen er dan 195 /45 banden om .
Thanks voor de goede raad daarover  O0

Leo

jammer van de afkeur word dus ff voor de veerpoot en achter de veren wissellen.
wat is met de remschijven ?

lek (valse lucht) + slechte lambda geeft idd een te hoog CO

ben benieuwd naar de velgen als ze klaar zijn :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

Omdat ze gegroefden geboord waren , moest ik er ook een attest van hebben. Net als de veren. Maar gelukkig gaat dit gemakkelijk om alles te vervangen :)  morgen zo ik de velgen willen afwerken , zo dat ik volgende NOG een keer alles kan terug plaatsen :p

march.be

De velgjes heb ik kunnen afwerken dit weekend. Kunnen er weer even tegenaan  :)


Jammer genoeg konnen ze in de garage niet veel doen voor mijn micra zoals ze er nu bij staat.
Zeggen ze dat het spruitstuk deboosdoener is.. Ikzelf ben hier niet van overtuigd. Zijn er nog mensen metgasklephuis en 421 uitlaat die emissie problemen hebben (te rijk) ? Of willen ze me hier gewoon kosten laten maken ? Volgens mij moet deze gewoon te regelen zijn zoals een gewone micra ?

Jeroen330

Ja.. een 421 spruitstuk zorgt ALTIJD voor CO problemen.
Vandaag nog gehad bij een micra: 11% co.. originele uitlaatlijn eronder en klaar..

march.be

Las ik net :) wel jammer. Ik vraag me af hoe die honda tjoenders het dan doen... Ik ken er een paar die wel probleemloos gekeurd raken. Misschien hebben die standaard al een sport uitlaatsysteem.
Ik weet wat er me te doen staat dan :p

Marco330

Omdat die Honda rijders maar 1 kat hebben. Bij een 4-2-1 op een Micra valt er 1 van de 2 weg. Bij een Honda zit die ene kat na de downpipe, en blijft ie dus gewoon zitten als je een 4-2-1 monteerd...

Leo

Citaat van: Marco330 op 01 juli 2015, 12:45:26
Omdat die Honda rijders maar 1 kat hebben. Bij een 4-2-1 op een Micra valt er 1 van de 2 weg. Bij een Honda zit die ene kat na de downpipe, en blijft ie dus gewoon zitten als je een 4-2-1 monteerd...

precies dat en na 2001 rijden die allemaal met motorstoring ...
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

Sooow , dat verklaart het dan wel denk ik :) hoe dan ook, de originele zal er weer onder komen . Ik wil nog een jaartje micra rijden :p

Vandaag heb ik de downpipe van de ori uitlaat terug vermaakt. Deze heb ik moeten kapot slijpen om ze er van onder uit te krijgen. Morgen begin ik er aan om ze terug te monteren .

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Kwarkieboy

Ik heb een 4-2-1 met GA15 gasklephuis en 1.6 injectoren. 1,75" uitlaatlijn. Hiermee ben ik door de APK gekomen. Met 1 kat in de midden onder de auto en zonder de voorste.
Wel ff de Micra flink warm gereden :D
K11 '95
K11 Aztek '00

Leo

Zit n klein verschil tussen de nederlandse en de belgische keuring
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

march.be

Hmm , dan had jij geluk denk ik  :) ik denk niet dat ik 12% co kan kwijtspelen door effe te gaan knallen . En zelfs mocht dit lukken, in belgie sta je voor de keuring altijd in de wachtrij ..

march.be

Gisteren het originele uitlaatgedoe er terug ondergehangen, en vandaag bij de garage laten testen . Deze zou morgen dus zonder probleem moeten slagen in de herkeuring.

@kwarkie: heb jij de lambda naar de y-pijp laten verplaatsen ?

Kwarkieboy

Nee nog niet. Staat wel in de planning
K11 '95
K11 Aztek '00