De micra van Beenius

Gestart door Beenius, 26 februari 2013, 21:25:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

MaStErTuNeR Q

voor een stoelhoes ziet dat er zeker goed uit !

Beenius

Dank u, Dank u voor de leuke reacties.

Ik ben er ook blij mee! Wat een beetje geduld en naald en garen al kan doen he ;)

Ik wil eigenlijk de stoffen bekleding van de deur ook aanpakken en proberen te spuiten of verven. Is dit mogelijk? Zo ja, heeft iemand tips hoe ik dit moet aanpakken? Het mag gerust iets van het patroon doorschijnen, maar ik wil wel proberen dat het dezelfde kleur blauw krijgt als de autolak of stoelhoezen (ligt dicht bij elkaar kwa kleur)

En ten tweede! Weet iemand of ik de oude vieze lange antenne kan vervangen door iets moderners? Het stoort redelijk.

gr.
Ron

Leo

#34
EDIT: ik weet niet of het zo verstandig is om stof over te spuiten :-\
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

voor de antenne ik heb deze besteld :   
http://www.ebay.nl/itm/261240541973?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

leuk dingetje voor die prijs en voelt degelijk aan .

Leo

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 05 november 2013, 16:06:38
voor de antenne ik heb deze besteld :   
http://www.ebay.nl/itm/261240541973?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
leuk dingetje voor die prijs en voelt degelijk aan .

ik weet niet of dat gaat passen, ik dacht er zelf eerst ook al aan

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

MaStErTuNeR Q

tjaaaaahhhhh het bassie en adriaan model .
hier is geen remedie voor sorry :D

Riesh

Micra Addict

Beenius

#39
Hmm, We gaan het zien wat eventueel past. Anders rijd ik gewoon naar de audio boer hier in de buurt. :)
Complete Audio set van mijn Honda Prelude overgebouwd. Dat klinkt iig wel lekker! Lang leven muziek afspelen met USB   O0

Het verven van het textiel, het is een vraag of het kan. Zou natuurlijk wel mooi zijn. Maar als het niet kan doe ik het niet hoor. Eerst even op mijn gemak researchen.

@MAster Q - Excuse my stupidity; Maar, het bassie en adriaan model? :)  weet niet beter dan dat, dat een Honda Prelude is, hehe.

Beenius

#40
Is er toevallig iemand hier op het forum die mij de juiste richting in kan wijzen betreft het werkend maken van de tacho meter(toerenteller) en het klokje?

Bij mijn tellerunit werkt het klokje en de toerenteller niet. Nu gaf een bedrijf aan dat ik hier de kabels voor mis. Welke moet ik bijmaken, aftappen of wat dan ook? Ik heb het forum proberen te zoeken maar deze gaf continue " geen resultaat " aan.

Het klokje werkte in een andere micra wel. Hetzelfde geld voor de toeren en ik begreep dat dit op dezelfde stekker zit. Op deze stekker zitten maar 3 draden. terwijl bij de andere micra (die toevallig even ter test beschikbaar was) zaten meerdere draden aangesloten.

ps: Inmiddels wel resultaten gevonden bij de zoekfunctie. Maar nog steeds niet iets waar ik iets mee kan. Echt schema's lezen volg ik niet helemaal  :-[

Beenius

Wie kan mij helpen met mijn bovenstaand probleempje? Wil het klokje en toerenteller graag werkend hebben  :-[ 

Tevens zijn er nog wat leuke accessoires onderweg voor de micra. Langsaamaan kleden we deze jongen aan :) Helaas moet het spuiten van wat onderdelen wachten tot het weer wat warmer word. Wil uiteraard het goede resultaat bereiken.

Joery-Joery

Misschien kan je beter even een apart topic aanmaken dan wordt je verzoek waarschijnlijk eerder gelezen.

Kwarkieboy

ik heb in mijn vorige micra een externe toerenteller in gezet in de A-stijl.
daar was ik een plus, een massa en een signaal kabel voor nodig.
ik heb toen de plus en de massa van de sigaret aansteker afgetapt en het signaal komt van de blauwe draad bij de verdelerkap weg.
ik weet zo niet waar je deze moet aansluiten op de nieuwe tellerbak daar heb ik geen ervaring mee.
ik hoop dat je hier wat mee kan.
of heb je toevallig een elektrisch schema van een Micra ? misschein dat ik er wijzer van wordt :P
K11 '95
K11 Aztek '00

Riesh

schema staat in de werkplaathandboeken kwarkie, die kan je via de ledensectie downloaden
Micra Addict