Mikey's K10 1.2LX

Gestart door mikeylow, 25 september 2011, 20:31:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikeylow

Kon m'n oude post niet meer vinden, vandaar maar een nieuwe.
De naam is Mikey Low, ben woonachtig op het eiland Texel.

Meer dan een jaar geleden een zeer knappe micra 1.2LX uit 1990
gekocht. Slechts 40.000km op de teller, interieur zo goed als nieuwstaat.
Foto'tje ten tijde van aankoop , uiteraard na was en poetsbeurt :)









Al snel de velgen gespoten, moet eigenlijk nog een keertje echt goed... maargoed:



voor de eerste APK moest de remmen voor, achter, slangen etc vervangen worden
afgelopen APK helemaal niets.

Recent een oude Micra DX van een jaar ouder kunnen kopen, daar zijn wat donor
onderdelen vanaf aan het gaan as we speak :).... inmiddels is de rode grill vervangen
door de grill van de DX (evenals de kentekenverlichting achter van rode naar zwarte).



De DX-grill moest hier en daar wel wat aangepast worden (zo komen de schanieren van de LX 2 cm meer naar voren dan bij de DX). De originele grill word nu zwart ipv. rood, moet nog "nissan" op (niet dat zielige kleine nissan logo'tje hahaha) ... misschien bestickeren hoop eigenlijk iets mooiers te vinden. Verder middelste achtergordel verwijdert (ziet er alleen maar slordig uit),
en de boxen in de deuren vervangen door 2 even grote JVC boxen van 100w... precies goed voor de micra hahah... als laatste de pookknop van de DX erop gezet , soort van leren bolletje, lekker spartaans :-) , moet er enkel nog een 5e versnelling op tekenen :).

Zijn technisch nog maar een paar kleine dingetjes, er zit ergens een boutje of dingetje los wat rammelt in de bocht...soms...ik vermoed ergens bij de voorbumper..., verder doet de achterruitsproeier doet niks (wel vloeistof voor),en  ik wil mijn rechterachterlamp vervangen... HOE? lijkt wel alsof het vastgekit zit... kan ik ook enkel het glas vervangen ipv het hele armatuur?

Zo ben er weer....
Micra ... 1235 cc's of powerrrr...:)

mikeylow

Hieronder nog een paar leuke plaatjes van mijn micra en de donor-micra :)




1.0 DX , handmatige 4-bak, 5 deurs ... toppunt van minimalisme :)
(er zit niet eens een klok in , of van binnenuit verstelbare spiegels...)
Micra ... 1235 cc's of powerrrr...:)

Red Racer

Welkom hierow.

En die km-stand is echt GEWELDIG! ook bijna zoveel als ik heb.

ziet er zo wel netjes uit en de orginele radio en zelfd een achter mistlamp schakelaar er in.

heb nog wel verlagingsveren liggen die je kan overnemen, en als je vragen of problemen hebt over de auto vraag je mij maar heb onderhand als die hele k10 van mij uit elkaar gehaald.

Grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Red Racer

kunne wel mooi met 3 k10's eens een foto meet houden in het mooie texel.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Milo

wow wat een super K10 heb je!
Ziet er nog tiptop uit joh!
Zelfs het interieur, en gaaf dat er zelfs nog zo'n oldskool radio inzit ;D
En wat ruig dat je je grill hebt vervangen door een ouder type grill, dat wil ik eigenlijk ook nog steeds :(

Welkom en heel veel plezier hier op het forum! :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

mikeylow

Ik zit inmiddels op 54.000km, was er toen en ben sindsdien steeds blijer mee,
lekker bakkie, start altijd. Vorige eigenaar is er echt SUPER zuinig op geweest, altijd in de garage gestaan, alles bewaart, heb zelfs de bracket voor de radio, welke er overigens nog steeds inzit :) , cassettebanddinges naar jackplugje in de mp3 speler viola.

Door het zwarte en het strakke krijgt ie wat meer old skool look...vind ik zelf dan en daar hou ik van :), moet hem nog wel even verder afwerken, nog ff knap scherpe randjes enzo schuren en goed (matzwart) spuiten.

Vooral door een maandje of 2 in de DX te rijden merkte dat ik dat juist zo leuk vond aan de micra's... wat heb je minimaal nodig om het een auto te kunnen noemen? Ook de verhalen over golfjes en stoplichten verspreid over het forum zijn herkenbaar... de mijne weegt maar 700 kilo hahahah.
Micra ... 1235 cc's of powerrrr...:)

mikeylow

#6
oh en red rader, hoeveel verlaging zijn de veren? 35mm?

Plus hoe mijn kapotte glas te vervangen van mijn achterlamp (heb een goede donor staan).
Hoe krijg je dat ding los? heb 4 schoeven gevonden, maar dat ding zat nog steeds muur vast....
kan ik eventueel alleen het gekleurde buitenste stuk vervangen misschien?

en ... OEH LEUK! foto shoot, goed plan, texel is een mooie plek om rond te toeren :)
Micra ... 1235 cc's of powerrrr...:)

Provo

Mooie K10's heb je daar! Die achterlichten zijn vastgelijmd met silicone, de lijm plakt echter niet volledig zodat je ze nog kunt vervangen. Schroef eerst de 3 moeren los en probeer dan met een schroevendraaier als hefboom de lamp eruit te halen. Eens dat je er een beetje beweging in krijgt gaat het allemaal makkelijker!

Succes!

Provo
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

mikeylow

super.. bedankt voor je antwoord... weet wat ik moet doen kwa achterlamp.

m'n achterruit sproeier is ook stuk, is daar een apart pompje voor toevallig?
mijn voorruitsproeiers doen het wel prima. De achterruitwisser doet het ook prima.
Micra ... 1235 cc's of powerrrr...:)

Provo

Als je wilt, wil ik gerust een foto trekken van waar je moet trekken vo je achterlampen (kheb mijn lampen ook zonet vervangen :) ) er zijn 2 pompjes voor je auto en ze zitten allebei vast aan het ruitewisser reservoir onderaan, 1 van die pompjes is voor je achteruit. Als je wil wilk daar ook n foto van trekken ;-)

grtz

Provo
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

mikeylow

held.... als je zou willen maak een K10 eigenaar erg blij :)

p.s. kan je eventueel mijn mailadres pm voor de foto's...
Micra ... 1235 cc's of powerrrr...:)

Bunny

Of het kan hier mooi op de site zodat er in de toekomst meer mensen wat aan hebben :D
Strakke K10 heb je daar  O0

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Provo

Ik zal even een handleiding schrijven en mooi op de site posten ^^ geef me een halfuurtje!
Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!

mikeylow

dat is inderdaad nog beter :) ik zeg bedankt!
Micra ... 1235 cc's of powerrrr...:)

Provo

Hier is een foto'tje waar het motortje zit van de achteruitsproeier, het is het eerste motortje, er zal een darmpje naar achter lopen :)

Mijn Micra is te klein? dan bouwen we er toch gewoon een 2de bij aan!