richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardwbb

Oie nog een vraagje, is een derde remlicht voor een Micra k11 origineel bestaande?

Die zoemer van het licht verklikken een warning light buzzer staat in de tekening en twee schroefjes onder het stuur verwijderen, kapje weg, doosje van stekker trekken, gaat ook 2,50 kosten verwacht ik want ik weet wel heel zeker dat mijn buzzer kaduuk is. Verder krijg ik met geen mogelijkheid spanning op mijn mistlamp achter en voor werkt dus dat is ook nog leuk maar geen apk afkeur is mij gebleken.

.maarten

Ja Micra's zijn met een 3de remlicht geleverd. Het was optie op hele vroege modellen maar na 95-96 zo ongeveer standaard. Buzzer is te testen door er gewoon 12v op te zetten.

richardwbb

Oke, is dat een 3de remlicht die in de afkleding van de behuizing zit? Ik bedoel heb ik daar andere plastic afwerkstrips bij nodig? Weet je ook of de acherruit een andere zware lijn heeft met die gestipte blokjes aan het eind?

Ik denk dat die Micra's op de sloop hier dan van 94 of eerder zijn. Zou je niet zeggen wat betreft roest. Ik zal nog eens beter bekijken waar dat 3e remlicht dan moet zitten, allicht zie ik iets over het hoofd.

Ik zou dus voor 2,50 een ander buzzer blokje halen maar je hebt wel gelijk, mijn achteruitrijlichten maken slecht contact maar deden het wel even en de mistlamp geeft echt nul volt nagemeten, mistlampen voor doen het wel gewoon.

.maarten

Of het in het achterraam zit weet ik niet. Het 3de remlicht bij een prefacelift en eerste facelift zit onderaan en zit met 2 moeren vast. Uit de kofferklep horen 2 draadeinden te steken waar je hem op vast zit. Ben je volgens mij geen andere afwerkstrips bij nodig. Gewoon het 3de remlicht zelf. En je kofferklep moet dus de 2 draadeinden hebben.

richardwbb

#244
Ik heb gisteren een Micra uit 1998 gezien, het derde remlicht zit daar inderdaad bij de achterruitenwisser. Er zit een interrieurstrip overheen. Dit zag er over te zetten uit.

    ☑ Waar kan ik een technische vraag stellen binnen het mfc forum?

    ☑  Weet iemand welke bouwjaren de originele, prefacelift en facelift moeten hebben? Dit zoekt wat makkelijker op sloperijen want ik denk toch aan bellen voor erheen snellen.

    ☑ Weet iemand waar je moet kijken als de remlichten op het ritme van de achterlichten zwakker worden?

    ☑ Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met draadeinden uit de kofferklep? Lijkt me sterk dat ik deze heb?

Aan de liefhebbers, ik zag nog twee trekhaken en een compleet blok met twee andere k11's met nog niet leeggestripte motorblokken. Ik heb daar foto's van gemaakt. Alleen kan ik zelf nog niet zien welke inhoud ze hebben. Er zitten wel luchtmassameters aan en de sloperij heeft een no questions asked return policy. Verder zag ik nog een setje modderkappen, Feer Lelystad. Indien je wat wilt moet je heel snel zijn want ik ga er morgen heen voor onderdelen. Trekhaken zelf afhalen ;) Ze versturen alles wel.


richardwbb

Oke een voor de hand liggende vraag gesteld, de bouwjaren van de latere k11 generaties staan op wikipedia.

.maarten

Citaat van: richardwbb op 08 september 2019, 20:34:18
   ☐ Waar kan ik een technische vraag stellen binnen het mfc forum?

   ☐ Weet iemand waar je moet kijken als de remlichten op het ritme van de achterlichten zwakker worden?

   ☐ Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met draadeinden uit de kofferklep? Lijkt me sterk dat ik deze heb?

Technische vragen kunnen hier http://www.micrafanclub.nl/index.php/board,14.0.html
Als je in dit show your Micra topic stelt krijg je waarschijnlijk ook wel antwoord maar in dat Alles over de K11 gedeelte horen ze.

Remlichten is meestal een massaprobleem. Of een probleem ergens in de kabelboom. Check alle stekkers maar eens.  En vergeet dan de schakelaar bij het rempedaal niet. Het makkelijkste is gewoon meten met een multimeter en kijken wat de spanningsval is over de verschillende gedeeltes.

Het 3de remlicht zet je vast met 2 moeren. En die moeren moet je ergens op draaien. Kijk maar eens op de sloop dan is het je meteen duidelijk.

richardwbb

#247
Ja ik had al iets bereikt, tot mijn grote verbazing, toen ik de massakabel aan de accu naar het chassis en dan aan de versnellingsbak (kabel is voor een andere plaats niet lang genoeg meer), toen ik dat chassis waar ongeveer drie lagen grondverf, twee lagen rood en 5 lagen zwart op zijn gekomen, weer met veel pijn en moeite massa had gemaakt, dat de verklikker voor de lichten het ineens ging doen. Dat is mooi meegenomen maar best :S dus het ziet er naar uit dat ik alle massa's zal moeten doen.

Uiteraard had ik toen geen tijd meer een massa vanaf de accu naar de originele plek bij de krik te leggen bij wijze van test en als het werkt het lekker zo te laten voorlopig maar dat ga ik zometeen doen.

Verder heb ik twee lamphuizen van de achterlichten van de sloop gehaald en die zijn beter maar ook niet geweldig, maar daar is nog wel wat aan te doen om ze beter te laten geleiden. Lampen die wel branden maar na inbouwen weer uitvallen, erg mooi Japans systeempje, niet geschikt voor een duurtest. Desnoods soldeer ik de boel wel maar ik ben mijn soldeerbout vooralsnog kwijt.

Ik ga dus ook eens bekijken waar spanningsval voorkomt want de massa's aan de motor zijn niet origineel meer. Verder verdenk ik de massa's achter het dashboard maar nog geen zin aan gehad want dat wordt gewoon de laatste plek waar ik het probleem ga zoeken.

Verder werkt het achteruitlicht niet en de mistlamp ook niet maar de achteruitlicht heeft het wel even gedaan dus dat zit lekker aangesloten.

Ik hoop dat ik met 5 meter draad uit ga komen.

richardwbb

#248
Vandaag weer wat aan de Micra wezen doen. De roestgaten zijn nog wat groter geworden want alles dat er uitgeprikt kan worden of nog blijft zitten maar daarna eigenschappen krijgt van aluminiumfolie en niet van staal dat kan er ook gelijk uit.

Ik heb mijn derde remlicht gevonden! Zit er nog niet in maar het hebben van zo een ding is al fijn!


☑ Bij de foto, zie je dat bruine plekje aan de rechterkant ter hoogte van de uitlaat en remtrommel? Kijk nu eens naar de linker kant? Daar zit een gaatje en daar kan een hand doorheen en je arm ook nog een eind.

De dimmende achterlichten zijn opgelost, het hebben van een nieuwe accu helpt echt maar voordat ik dat had getest eerst alle massapunten opgeschuurd. Nu heb ik die van de koplampen nog niet gedaan maar die aan het motorblok en die bij de achterklep zijn gemakkelijk te doen. Echt iets om te willen. De massapunten onder het dashboard laat ik even in het midden, volgens mij dacht Nissan dat je daar met Japanse vingertjes wel kan schuren maar ik heb het dashboard los gemaak en er niet uitgehaald, bleef hangen ergens maar gaf ruimte. Daar geschuurd tot het blanke staal en dat helpt echt.

Nu alleen nog de remmetjes en het laswerk dat deels uitbesteed wordt maar dan is het apk waardig op de mistlamp na (wil ik zelf wel graag maar is geen eis dacht ik en de sproeikopjes op de motorkap, die geven te weinig water en zijn nog niet eens getest. Vergeet ik nog te melden twee stukjes remleiding opschuren en blanke tectyl er op.


☑ Bij de foto, kan iemand mij zeggen waar deze stekker voor is? Het zit aan de draadboom en vertakt met de stekker voor het kofferlicht.

Overigens bij de eerste foto, die achteras, tjonge jonge die moet echt roestwering hebben want die roest momenteel weg. Als dat maar voor deze winter gebeurt want het lijkt op vermolmd hout met schilfers en gelukkig is het staal daar dik dus stillzetten die roest, dan kan ik er jaren mee vooruit, anders moet er een andere achteras op en daar heb ik geen behoefte aan. Verder is de brandstofleiding ook dusdanig ver om even stilgezet te worden.


☐ Wie weet wat dit voor onderdeel is? Ik verving de deurgreep (twee m10 moertjes aan de deurgreep zelf aan de binnenkant van de deur los, deurgreep optillen en uit het half open clipje duwen, waardoor er een metalen staafje naar het deurslot meekomt. Dat er  weer netjes in laten vallen, kan je met twee handen doen is geen enkel probleem en deurgreep zit er zo weer op. Alleen toen ik die deurgreep los had en optilde zoals ik had geleerd op de sloop, hoor ik kloink en lig dit ding in de deur. Wie weet wat het is? Deur opent en sluit prima momenteel.


☑ Dit is dezelfde stekker van mijn bovenstaande vraag, nu is de vorm van de stekker beter te zien en er is ook goed te zien dat deze bij de draadboom van het kofferlicht zit, weet iemand waar deze voor is?

Tot slot nog een idillysche foto, er kwam een halve kilo meuk uit de achterbumper. Dat had ik voorzien, er ligt een Oke zeil van de Gamma, die moet je wel even opsnorren want die ligt bij de bouwmaterialen en dus niet die duurdere blauwe, maar deze van vijf vijftig, 4 bij 3 meter, past een Micra heel mooi op. Houdt de buurt tevreden, want als je vlekken maakt die niet meer weggaan en dat zien ze en je gaat dan slijpen dan is het snel over met het begrip ;)


.maarten

Die stekker is voor de speakers die in de hoedenplank kunnen zitten. Het zogenaamde soundboard (hoedenplank met speakers) was optie. Deze bekabeling loopt dus naar de radio.

richardwbb

#250
Oh meh, dat is een standaard optie. Tja mijn andere Nissan heeft een lege hoedenplank, ik vond het er al heel netjes inzitten voor iets customs. Ik begrijp het.

De remtrommels zijn gesteld en er is een halve kilo meuk door mij van de auto geslepen (met zand erbij wel meer), getikt en geschuurd en ja het krijgt extra rijdgeluid zo. Nu mijn startmotor van mijn andere Nissan het laat afweten en ik niet zonder eigen auto kan werken en gelukkig vierentwintig uur per dag iemand dat kan laten weten op mijn werk, dus morgen vrij, dus morgen even kijken of zestig meter verlengsnoer afdoende is voor een stuk staalplaat uitslijpen op de sloop want een stukje plaatstaal 34,95.

☒ Verder zijn de gasveren voor de kofferklep tweedehands alleen geschikt zonder hoedenplank met gemiddelde niet standaard speakers dus die kunnen terug, even bonnetje zoeken.

Achterbumper is los gemaakt en losjes terug gezet. Dit vergemakkelijkt het werk voor een lasser welke ik nodig ga hebben want alles zelf lassen lijkt mij niet mogelijk gezien mijn eigen laskunsten.

☐ Verlichting in de klokkenbak hersteld en balen dat de toerenteller nog hapert, hier wil ik serieus over na gaan denken, zou die teller in een k12 kunnen zitten maar niet herkenbaar als zodanig vanwege een ander voorplaatje?

Onderzocht hoe ik het tapijt uit de auto krijg. Ik heb een vraag,

☑  Kan iemand mij zeggen hoe ik de achterpanelen verwijder, heb het geprobeerd, gaat wel stuk, ik sta morgen op een sloop dus kans dat ik het zelf even uitprobeer daar, vrij groot.

Antwoord op bovenstaand is vrij eenvoudig. In het werkplaatshandboek staat de volgorde van demonteren en dat is geen onzin wat er staat maar wel lastig te vertalen in het Nederlands, met 'what is ...' kom je daar wel uit. Verder kan je beter eerst kijken want ze hebben eerst het vloerkleed erin gelegd en daar alles opgezet tot aan de kap achter de voorgordel aan toe. De achterbank moet ook even weg en ik heb niet meer losgehaald dan nodig om bij dat gaatje te geraken.

Omdat ik morgen vrij ben en een garage heb gezien die doe het zelf is en lasapparatuur aanbied en omdat ik zover ben om plaatjes te knippen en te gaan lassen, kan het zijn dat ik morgen sta te lassen.


☐ Kan iemand mij zeggen of er hier iets mist? Ik heb een gaatje waar ik niks bij heb dat er op past, het is aan de bijrijderskant, het gaatje zit links van dat rode puntje, dat is een moertje met verf.


☑ Weet iemand hoe ik dit plastic dopje verwijder zonder het te slopen? Het is bij de achterbank met de zitting verwijderd. Het lassen is wat brandgevaarlijk zonder de bekleding verwijderd.

Antwoord, dat dopje komt er niet heel uit bij mij maar het lijkt niet onmogelijk. Dat vloerkleed zit ook goed zonder dat dopje heb ik al gezien.


Dit is dat gaatje in de bodem en er zit brandbaar spul nog.

Besteld, twee Monroe schokbrekers voor want de auto duikt echt heel erg. Onbegrijpelijk dat mensen zo rijden :o Setje gasveren ebay ga ik nu doen want die tweedehandse bevallen ook niet.

Het gaat wel wat geld kosten maar het moet gewoon goed. Ik heb een Yuasa (Nissan orgineel) accu op het oog maar de leverbaarheid is vrij vaak niet voorradig en de prijzen varieren van meer dan honderd euro tot vierenvijftig euro, maar die laatste ligt daar dus niet op de plank. Het is Yuasa YBX3063, met geadverteerde capaciteit van 50 ampere maar op de foto staat 48. Dat is een accu in de juiste afmeting en poolschema maar wel met een hogere cold crank ampere wat wel van pas komt met een wat zwaardere motor. Ook met de orginele motor is een hogere cca een aanwijzing dat de accu langer meegaat want het duurt langer voordat de accu de startmotor geen rondjes meer kan laten maken in koude omstandigheden. En de prijs is hetzelfde en ook nog wel lager, een beetje onderzoek loont dus.

Verder vertraagt de auto twee kilometer per keer dat mijn TomTom updatet en dat heeft mijn andere auto niet, dat is wel opmerkelijk want de achterwielen slepen niet meer. De voorwielen voelen goed. Ik ga even bekijken of dat aan de remtangen kan liggen maar als dat zo is ben ik nog steeds verbaasd.

En zo kom je aan een lange update, dat waren twee dagjes klussen  :cheer:

richardwbb

#251
Vandaag heb ik het vloerkleed verwijderd. Een paar dopjes konden er niet meer heel uit komen door broosheid en zijn ook niet gemaakt daarvoor. Het is wel op te lossen.


Dat gat in de bodem van bovenaf bezien. Dan hoeft een lasser zich daar geen zorgen over te maken. Ik weet niet beter dan dat spuiters het liefst spuiten en lassers het liefst lassen.

De vorige tussenstand van de gemaakte kosten was 112 euro. Ik heb wat bonnetjes bewaard


050 euro ophalen in Almelo en tenaamstelling, vijftig euro benzine vergoeding werd niet aangenomen
030 apk voorcontrole (ik heb een week de tijd gekregen en met twee ga ik het ook niet redden lijkt mij)
010 euro benzine ten behoeve van te hoog CO oplossen
022 euro deurhandel en CO 5in1
-----
112 euro tussenstand

010 euro vijf meter draad, twee nieuwe p21/5w lampjes.
018 euro radiale borstel getordeerde draad (ronde staalborstel) voor haakse slijper
012 euro twee lamphouders achterlichten en wat klein materiaal (missende dingetjes aan de auto)
007 euro secondelijm industrie pattex, gescheurd interrieur verlijmen
010 euro gasveer maar gaan terug
010 euro lidmaatschap micrafanclub
013 euro rode hamerrite
015 euro derde remlicht prefacelift

207 euro tussenstand

richardwbb

Even een kleine update, de Micra staat bij een lasser die mijn Micra ook kan keuren.

207 euro

024 euro schorsing
017 euro reiskosten ov
-----
248 euro

richardwbb

#253
Mijn Micra heeft een verse apk waar ik best wel blij mee ben.

Wat betreft de kosten kom ik uit op 800 euro om het weer op de weg te krijgen maar met aftrek van niet ter zake zijnde gemaakte kosten kom ik uit op een dikke 700 euro.

Aan de andere kant moet ik afschrijven deze gemaakte kosten van het uit opslag halen waar dat kosteloos voor mij was omdat mijn familie mij daar in heeft geholpen, heb ik nog steeds wel een Super S (helaas zonder de originele velgen) maar met 1.6 en zoals dat rijdt, dat gaat echt niet lukken voor 700 euro.


.maarten

Mooi dat ie weer apk heeft.

Zoek je nog velgen?