richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Micra SRi


richardwbb

#181
Nette vette Micra heeft u daar weg gedaan Luigi.
Ik gok zo dat u deze heeft ingeruild omdat het bouwjaar 2002 is? De foto's welke ik nog kon zien, hier is alles strak gemaakt.

Vandaag even proefritje gedaan van de garage tot het hek van de tuin.

Iets is nie helemaal goe met de koppeling, ik ben er 99% van overtuigd dat deze goed gemonteerd zit maar zodra de plaat gedraaid wordt, zegt die njihihih.

Verders bij bochtje links om doet die tok, tok, tok, omdat de krukaspoelie het chassis raakt op een deel dat je ook niet zomaar kan weghalen zonder dikker plaatstaal er voor terug te lassen, maar het is echt een kleinigheidje wat dat betreft.

Motorkap zit nog tegen het spatbord en dat was eerst niet zo, echter het immitatie voorfront is o.a. net even te smal, lekker dan. Nou ja te breed wil je ook niet :/ -> Dat voorfront is gewoon troep. Wel goedkope troep.

Het is wel op te lossen.

De krukaspoelie lijkt wel te bereiken met de haakse slijper en dan de motor laten draaien en in een richel slijpen.

De bak zal er af moeten en de startmotor is er al af geweest, geen schade zichtbaar, ik begrijp er nog niet alles van maar dat dit geluid geen apk afkeur is en mij kan het momenteel niet zoveel schelen de Nx moet door de APK en ik ga te laat zijn met alles wat ik er graag in een keer wil doen, want twee keer motorolie, twee keer bakolie en twee keer uitlijnen..

De lijn van de motorkap moet wel aardig te doen zijn met een hamer ;)

p.s. Ow ja, het rijdgedrag, het schiet heel heftig vooruit en 60 km zit je zo op en dan hoeft de motor nog niet in (hele) hoge toerentallen worden gejaagd en het doet Mhopp Mhopp met dakjes op de o. Het rijdt overigens als behoorlijk niet standaard, ik reed achteruit zoals ik dat met de Nx ook gewend ben (en deze reageert nog steeds voor geen meter op het gaspedaal vanuit stilstand) en dan zou ik 20 centimeter verplaatsing gehad hebben. De Micra was meteen een meter weg dus zat nog net niet tegen een hek aan. Micra! Oh ik sta gelukkig stil ;)

Ow ja, de stuurbekrachtiging mis ik in elk geval niet.

Micra SRi

De Micra hoefde niet perse weg, want deze was in een zeer goede staat.
gr.
Luigi

micra gti

hoe verneuk je een micra met een ander blok er in
dat zijn heel domme mensen
moet je ge lijk het rijbewijs innemen
zo persoon moet niet achter het stuur zitten
wat ze rijden ander dood

Kevertje-SYS

Misschien zijn het wel hele slimme mensen
Omdat er een hoop werk in zit en hij er voorzichtig mee om zal gaan

Althans dat hoop ik
Ook best kans dat dit beest alleen op het circuit z'n kunstjes mag vertonen natuurlijk.
Hoe dan ook je reactie is een beetje te heftig en ondoordacht zeg maar

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Challenge

Dat vind ik ook,rij ook zo al 2 jaar rond en leef toch ook nog steeds.....
Als je het goed doet is er niks aan de hand,is ook helemaal aan de bestuurder....
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Joery-Joery

Elke auto kan levensgevaarlijk zijn het maakt echt niet uit hoeveel vermogen er in zo een auto zit. Daarnaast ken ik Richard ook niet als een roekeloze rijder.

Trouwens Richard is de micra met zijn 1.6 blok nu sneller dan de 100nx gti?

richardwbb

#187
Ja beetje jammer micra gti. Maar maakt niet uit verder. Ik kan tussen de regels doorlezen en de daaropvolgende reacties ook gewoon.

Enne Joery, bij lange na niet, dat is met de PK/ gewichts verhouding al geen doen.

Standaard GTi 0 - 100 8,2 sec.

Standaard Nx 0 - 100 10,8 sec.

Standaard Super S 0 - 100 12 sec.

Ik kan mij niet zo goed voorstellen dat een Super S van 840 kilo met 75PK daar nog 12 seconden voor nodig heeft ten aanzien van de Nx 10,8 seconden.

Maar ik zou dus op eh 9,5 of zo zitten met de Micra?

Jeroen330 heeft straks wel een GTi killer, maar daar heeft hij onder andere een Amerikaans 1.6 blok voor, nokkenassen en allicht nog wat meer flow hier en daar in elk geval de uitlaat. Doelvermogen 140PK (GTi 143PK standaard), maar met ruim 200 kilo minder gewicht. Die gaat denk ik op 6,5 seconden uit komen.

Rob

bakken en braden doen we zo (zie pagina terug)
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

Enkel laswerk aan de Micra. Dan kan die voor de APK. :D :D :D

Maar ik ben ff op de bank hangen, moe daardoor.

richardwbb

Beh, heb ik weer. Geluk met lassen? Ik? Nou nee.

Wat blijkt, gasfles leeg, niks aan de hand toch, ff een andere halen. Bam! 160 euroknallers (statiegeld op de fles, oude fles niet inleverbaar)

Ik nog kijken naar die aansluiting, ja dat zit wel goed, daar kan de reduceer ook op.

Nou niet dus. Wat bleek, ik heb 20mm en de hedendaagse fles zover ik begreep dat er van 100% CO2 naar menggas (15% Argon, 85% CO2) is overgestapt, is die aansluiting 22mm.

Zulke dingen zeggen mij, Richard, je mankeert niets, de wereld mankeert wat. En krijg wat met dat lassen grr was echt ff heel erg klaar der mee.

Maak dan gewoon een duidelijk verschil in koppeling, of zet het op dat klote etiket met allerlei geouwehoer dat een lasser niet wil weten.  ::)

FRmicra

Richard,

Mocht je nog een lasser zoeken, Bied ik me bij deze aan!

richardwbb

#192
Dat is hardstikke mooi FRmicra, maar ik heb er al drie ;)

Ik leer het nog wel es.

Vandaag met de Micra op pad geweest, hoewel nog geen APK. Wat er nog aan scheelt is dat geluid met koppelen, lijkt wel minder te worden. Ben er ook denk ik achter wat het is en hoe op te lossen, maar liever eerst zeker weten, bak er af en er weer op op de vloer is geen lolletje en ik heb al een Nx die dat nodig heeft.

Wasstraatje kon die wel gebruiken en wat benzine, multiriem iets aangespannen want die slipte en de achterklep kan niet van binnenuit open nog en ik kom er niet uit, maar die schokbrekers, MAN. Dat mensen zo blijven rijden. Het is een eland auto waar geen eland bij nodig is..


emiel

Je verveelt je dus nog steeds niet.

Maar hij ziet er weer heel toonbaar uit dus RESPECT en SUCCES met het laatste beetje.

Emiel

richardwbb

Dank je Emiel.

Ik wordt altijd een beetje stil van veel complimentjes. Maar kom je nu je geen Micra meer hebt wel een keer kijken op een meeting?