richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiel

Geen dank Richard,

en als er een meeting is en ik ben in de gelegenheid om te komen dan kom ik zeker kijken.

richardwbb

Vandaag even wezen raggen met de Micra, volgende week meeting dus ik moest even weten of alles wel in orde is.

Het is net een Mini en het wil wel vooruit ook. Zeer geschikte ralley wagen!

Ik had gelijk mazzel een MX-3 wilde een wedstrijdje doen. Daar kon ik netjes bij weglopen, wat ook opviel, wat deze motor in de Nx doet, bij hoge toerentallen niet veel meer, dat is met de Micra niet te merken.

Het was warm dus de ramen stonden open en na het sprintje bij het volgende stoplicht vroeg hij, wat heb jij er dan in zitten? Ik zeg een 1.6 welke er niet in hoort! Oh, zegt die, is dat turbo dan? Ik zeg nee, gewoon 1.6 wat heb jij dan, zegt die V6. Ik denk huhh?

Als dat zo is dan is de Micra in minder dan 8,5 tellen op de 100. (even op Autoweek site kijken) Dat vind ik heel erg weinig want ik weet heel zeker dat mijn Nx een stuk sneller is.

Maar het is wel te merken de korte vertanding van de Micra versnellingsbak en in de stad is deze Micra met 1.6 motor verdraaid lastig om bij te houden met de GTi, dat kan ik je wel zeggen.

Ook in zijn 5 met 120 het gas in stampen naar 140 doet die helemaal prima!

Al met al, zeer de moeite waard deze swap, 330 zei het al, Richard, als je de Micra rijdend hebt, vraag je je af waarom je de Nx nog hebt! En ergens is dat nog zo ook!

De MX-3 bestuurder zei nog ongelooflijk een 1.6... (dus ik zei lekker niks over de versnellingsbak) en ergens kan ik het ook niet geloven!

Het is wel zo dat het custom luchtfilter toch ook wat doet, beetje voorontsteken en wat ook geholpen moet hebben is overbodige vacuum troep er af, alle vloeistoffen nieuw (dat merk je echt meteen) en wat helemaal geholpen moet hebben is dat de stuurbekrachtigingspomp er niet meer zit.

110PK in plaats van 102PK lijkt mij geen gekke schatting, waarbij er meer vermogen op de weg komt omdat er aandrijfverliezen zijn weggenomen.

Maar tjonge jonge, gelijk een V6 er uit rijden met de Micra, wat wil een mens nog meer! :) :) :)

emiel

 O0 O0 O0

Helemaal SUPER toch!

Je bent er ook druk genoeg mee geweest dus dit is wel heel tevredenstellend denk ik.

richardwbb

Dat heb je goed gezegd emiel! :)

richardwbb

Hmm, eerste tank zo ongeveer leeg gereden en het blijkt 1 op 10 te rijden. Volgende tank maar wat minder diep het gas indrukken :P

Maar de luchtmassameter van deze is ook op... Heb een andere nodig.

Bunny

Owja dat die twee lampjes van handrem en remvloeistof tegelijk gaan branden klopt wel, vaag systeem :P

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

richardwbb

Citaat van: Bunny op 20 juli 2011, 20:18:53
Owja dat die twee lampjes van handrem en remvloeistof tegelijk gaan branden klopt wel, vaag systeem :P

Ja Wouter heeft er ook naar gekeken en toen de tellerbak open ging, bleek er ook maar 1 lampje voor deze 2 vakjes te zitten.

Het enige dat ik kan bedenken is dat dat lampje bedoeld is voor deze Micra met CVT bak, maar dan is het nog vaag dat er 1 lampje is gebruikt... Oh enne dat ze in 1993 al een CVT bak hadden :P

richardwbb


Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Red Racer

Van Harte Gefeliciteerd O0


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

syrek

You should really check out @Dropbox. It's hot. http://db.tt/EQ8exeG

Bunny

Die heeft de keuring gedaan :P

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Red Racer

zit je met de nx op het nx fora? en onder welke naam, zou wel eens een kijk willen nemen.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

richardwbb

55 euro en als je dezelfde dag eventuele noodzakelijke aanpassingen aanbrengt blijft het daar bij ja

maar geen tijd? tuurlijk heb ik tijd, maar deze tijd gaat de Nx in want dat is een groter gevaar op de weg vriend :)

wouter100nx

De RDW is een van de weinige overheidsorganen dat wel fatsoenlijk werkt.


Bij een modificatie keuring kan je bv een andere motor vermogen op je kenteken krijgen.
In dit geval van 75 naar 102 pk dit zijn geen schokkende toenamens een kleine aanpassing aan de remmen zou voldoende moeten zijn.

Als je kijkt wat toe nu toe door de RDW goedgekeurd wordt aan bv: Opel corsa`s met 2 liter motoren, golftjes 2 met een vr6 motor oid. waarom zouden ze een ga16 aangedreven micra afkeuren. De richtlijnen bij modificatie`s aan het chassis is als de sterkte en stijfheid van de auto niet of nauwelijks beinvloed wordt zou het goed moeten zijn.

Deze simpele modifcatie keuring kost dan gewoon 55 euro, mocht de RDW twijvel gaan trekken bij de constructie zal er een uitgebreid onderzoek komen met een weggedrag test geluidsmeting etc. Dan gaat het al snel in een paar honderd euro lopen.  Als je auto daar gewoon netjes staat en technisch goed voor elkaar is dat geen enkel probleem.