richardwbb's Super S

Gestart door richardwbb, 17 april 2011, 01:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

richardwbb

#210









Voor en na. Micra mag nu van mij mee gereden worden ook al is het een dweil van een auto nog, ik neem aan dat alle andere mensen braaf een afspraak bij de Kwikfit maken om lekker teveel geld uit te geven in plaats van te roeien met de riemen welke je hebt.

emiel

Richard,

O0 jouw micra is wel een voorbeeld van het betere bak&braad werk ^-^

Ik (persoonlijk, met geen technische achtergrond) vindt het super om te zien hoe de micra is getransformeert in een toonbare/rijdbare auto zonder dat je een super geouttileerde werkplaats hebt.

Groetjes en laat je niet gek maken,

Emiel

2yellow4u

Citaat van: emiel op 29 juli 2011, 08:59:46
Ik (persoonlijk, met geen technische achtergrond) vindt het super om te zien hoe de micra is getransformeert in een toonbare/rijdbare auto zonder dat je een super geouttileerde werkplaats hebt.

Groetjes en laat je niet gek maken,

Emiel
Helemaal mee eens..

Micra SRi

Het  is een goede oplossing voor de APK.
Succes.
gr.
Luigi

Bunny

Hoe staat het met dit monster Richard?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

richardwbb

Nou, echt wat lafjes, hij staat al een tijdje stil, ik moet langzamerhand eens die slang van de radiator vervangen, de onderste was al lek gegaan met inbouwen en even later de bovenste ook.

Verders moet de bodem eens tegen roest behandeld worden en een of twee sensoren aan de motor ook, dan is tie weer technisch in orde.

Verders heb die nog een deukie ergens, maar of ik dat nog ga doen als leerproject, ben even druk met andere dingen, daarom ook weinig te zien op forum.

Taxloss

Maar gelukkig blijf je wel gezellig lid en zien we je af en toe nog eens voorbij zoeven op het forum
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

richardwbb


.maarten

Mooi dat ie het weer doet O0

richardwbb

Er wordt nu aan een apk gedacht. Omdat die uit schorsing komt en nu op de weg staat dien ik gebruik te maken van de regeling korste weg apk station met afspraak. Ik heb de rdw daar over bevraagd.

Citeer
U wilt weten of u met een voertuig in schorsing, in de belasting, in de verzekering, de kortste weg vanaf uw residentie naar het APK keurstation mag rijden.

Goed dat u deze vraag stelt, zodat ik u kan informeren.

Als de geldigheid van een kenteken is geschorst, mag u NIET met het voertuig op de openbare weg.

Er zijn echter drie situaties waarin u met het betreffende voertuig gebruik mag maken van de Nederlandse openbare weg:

    APK keuring bij APK-keuringsstation
    APK/WOK keuring op een RDW-keuringssttion
    evenement, om vervolgens met dat voertuig deel te nemen aan het evenement

Gaat u gebruik maken van een van deze genoemde situaties, dan zijn er voorwaarden aan verbonden:

    U moet een geldige WA-verzekering hebben voor deze dag(en)
    Mogelijk heeft u ook een vrijstelling nodig van de Belastingdienst (motorrijtuigenbelasting). Informeer hiernaar bij de Belastingdienst Autoheffingen.
    Op de dag van de keuring rijdt u rechtstreeks naar het keuringsbedrijf en terug (naar het adres waar uw voertuig is gestald).
    Voor de APK-keuring neemt u de afspraakbevestiging mee.
    De afspraaktijd moet overeenkomen met tijdstip dat u van openbare weg gebruik maakt
    Voor rijden naar evenement > U mag met uw geschorste voertuig van 15 jaar of ouder naar een evenement rijden. Hiervoor moet u zich wel  bij de Belastingdienst aanmelden voor de evenementenregeling.

Met een evenementenregeling kan je apk loos blijven rijden.

Wat betreft de Micra er zit nog een gaatje in de dorpel dat wist ik wel maar die gaat gelast worden. Verder ben ik opzoek naar alle massapunten in een tekening, wie weet of er zoiets is?

jop

interessant dan mag je dus gewoon met een hobby wagen naar een evenement rijden zonder issue's.

.maarten

Evenementenregeling is niet zo simpel als het daar wordt gesteld. Vanuit de organisatie van het evenement moeten er ook dingen geregeld worden zoals vergunningen. Niet geschikt om even naar een simpele meeting te gaan dus.

jop


richardwbb

Scheelt mij bellen met de Belastingdienst, hoewel het is toch gratis en goed te doen tijdens het tandenpoetsen  ;)

De Micra heb wel wat puntjes meegekregen. Duidelijk dat het opslaan van een auto met roestgaten nog niet afgekeurd (50 eurocent munt past er niet door, vuistregel), gewoon doodleuk metaal wegkwijnt en vrijwel geen sporen nalaat op een egaal gestreken betonnen vloer van een bedrijf.

[reclame]
Bij deze mijn dank aan The Art of Sleeping, als je toevallig een waterbed wil kopen moet je maar een pm sturen voor wat scherpe prijzen. (Verdien ik zelf niet aan)
[/reclame]

Het lijstje waar de apk man met beitel en hamer een punt van maakte. Normaal gesproken zou ik die beitel in een plek steken waar het licht niet schijnt bij hem dan, maar ik plan tientallen duizenden kilometers en het was geen onzin en het scheelt want lassen moest toch, toen hij zij er mankeert wel wat aan zei ik dat ga ik allemaal oplossen (en ik weet nog niet hoe) maar ja toen kwam er nog wat meer uit maar dan is dat gedaan en kan ik de Micra in de ML en Hammerite zetten want ik wil geen nieuwe gaten meer zien, dat is namelijk niet nodig.

Bodem rechts twee keer lassen
Linker binnenscherm een keer lassen
Links en rechtsachter bij veerschotel lassen (dit heeft nog wel een staartje)
Rechsachter bumpersteun verdwenen, al gezien dat een bruikbaar chassis op de sloop ligt
Rem werking achter niet optimaal, dit ziet er naar uit alleen tijd te kosten
Links en rechtachter remleiding opschuren en tectyleren
Beide remlichten worden minder fel bij knipperlicht aan, dit is een massa probleempje
Deurhendel bestuurderskant afgebroken
CO veel te hoog.

Deurhendel gisteren voor 2,50 van sloop gehaald, een rode motorkap ligt er ook maar die is 35 en ik weet nog niet wat ik wil behalve de hand op de knip houden want het wordt geen show auto.

CO te hoog, dat is ook door mij opgelost.

Massapunten, dat beschouw ik als opgelost nu ik weet waar die zitten.

Zes punten om te lassen en twee gaat mij zelf lukken, voorbewerken kan ik ook. Nabewerking doe ik sowieso zelf want ML en Hammerite of indien mogelijk geschikter spul dan dat.

Verder mijn eigen afkeurpunten

Schokbreker linksvoor kan er net zo goed niet zitten, lijkt lege gasdemper te zijn
Toerenteller valt soms uit en werk even later weer
GA16DE motor lijkt ergens tegen te schuren bij stationair, storend bijgeluid
De banden rijden nog wat vierkant want die waren leeg maar dat kijk ik nog even aan
De gasveren bij de achterklep zijn aan vervanging toe
Het derde remlicht lijkt te ontbreken die wil ik want ik rijd niet snel harder dan 100
Ook heb ik geen verklikker als de deur opengaat en de lichten branden nog

Wensen
Deze toch al alle kleuren rood lak zover mogelijk oppoetsen
Als het rijdgedrag nog steeds koekje is na controle banden en vervanging demper, desnoods chassis bakzijde lassen voor dezelfde stijfheid (het rijdt nu alsof de rechterkant stugger is geworden en dat kwam pas met de ombouw mee, met de CG13DE was dat niet zo, die slapper demper zat er toen al wel op.

Ik hoop onder de 300 euro uit te komen maar dat kan wel wat uitlopen als ik niet alles zelf gelast krijgt (tweede staartje)

050 euro ophalen in Almelo en tenaamstelling, vijftig euro benzine vergoeding werd niet aangenomen
030 apk voorcontrole (ik heb een week de tijd gekregen en met twee ga ik het ook niet redden lijkt mij)
010 euro benzine ten behoeve van te hoog CO oplossen
022 euro deurhandel en CO 5in1
-----
112 euro tussenstand

Hoewel er al teveel kosten zijn gemaakt voor de motorombouw, dit was ter lering en vermaak en de aanschafwaarde van een geroeste Super S met motorblok dat nog wel werkte maar dusdanig verweerd aan alle kanten werd uiteindelijk oud ijzer. Kosten ombouw, donorauto 150 en al terugverdiend met winst en verder 150 euro per maand huren garage toentertijd, kosten gasfles lasapparaat en Hamerrite en wat spuitbussen. Het hebben van veel gereedschap spuitbusjes en veiligheidsmiddelen.

Ik heb nog een Wiegers veerpootbrug achter en een set nieuwe verlangingsveren waar ik momenteel aan denk deze in de verkoop te doen. Maar dat hangt wel af van hoe hard ik een bocht kan nemen als de wegligging weer is verbeterd. Maar dit geld dat ik er voor terug krijg kan ook ergens anders ingaan.

Na apk gaat het brandstofverbruik onder de loep genomen worden. Ik kan 1 op 14 met een 100NX 2.0 dus daar moet het wel boven uit gaan komen.

Weet iemand hoe of wat met de toerenteller?

.maarten

Dat is een leuk lijstje. Gelukkig zijn er wel een aantal simpele punten bij.
Remlicht ed ligt wel op de sloop. Das niet zo duur.

De toerenteller kan een kwestie zijn van tellerbak vervangen of opnieuw solderen. Ik zou hem aan de computer hangen en een stuk rijden en kijken of het toerensignaal op de computer ook weg valt. Als dat zo is dan is het een probleem tussen ontsteking en ecu. Als het signaal op de computer niet weg valt dan is het een probleem tussen tellerbak en ecu.
Of gewoon de tellerbak wisselen en hopen dat dat het oplost.