Mijn 3e micra...

Gestart door monstermicra11, 19 maart 2011, 09:01:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiel


Vleespet


monstermicra11

De koppeling zit erin. Linkerbeen gaat nu veel soepeler naar beneden en weer omhoog!
Zat veel vuil en aangekoekt vet op de as waar het druklager op schuift, was nog eerste koppeling sinds 92, bouten zaten muurvast.
wel lekker kunnen werken aan het micraatje, schakeld weer als nieuw. Ik heb ook het idee dat de luchtmassameter weer redelijk werkt. Niet echt gestotter gehad, wel trekt ie wat matig maar dat kan ook iets zijn wat ik zo voel. Ik heb wel het idee dat de ademhaling beter is. Mocht ie nu weer gaan rommelen dan haal ik voor 90  euro een gereviseerde.

Helaas niet aan verlagen toegekomen dus dat moet nog even wachten. Het schakeld als een zonnetje hoor weer met die verse olie erin.
Ook motortje maar even verse olie gegeven en een mooie nieuwe krukaskeering want die lekte ook, nu nog multisnaartjes erop en motorisch zijn we weer redelijk bij.

allebei mijn handen liggen open en ik zag erniet uit van het sleutelen maar het is het waard!

monstermicra11

Ik heb inmiddels foto's gemaakt vd micra, nu nog hierop zien te krijgen..
Vandaag auto ingeladen voor morgen. Plannen voor morgen: verlagen, lichtmetaal uitbalanceren en eronder, en krakend stuur oplossen en wegligging verbeteren.
Met name dat laatste is een lastige met zoeken, auto rijdt niet echt fijn kwa sporing en zoekerigheid, om over het bochtengedrag maar te zwijgen! Das gewoon eng!!
Ik heb nu foto's gemaakt van hoe ze er standaart bij staat dus ik verwacht geen applaus!
Nu nog plaatsen hahaha, ik hoop het vanavond voor elkaar te krijgen!

Vleespet

Keep up the good work!

En ga je nog voor die veergaybrug? Dat zal het sporen ook wel veranderen...

Micra SRi

Goed bezig.
Succes.
gr.
Luigi

Vleespet

Het resultaat van Sebas' dagje klussen:



Alstjeblieft voor de foto Sebas!

Rob

grotere remsysteem of lijkt het zo?
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

monstermicra11

Nee lijkt zo, remt ook niet geweldig, maar das toekomstmuziek, moet zeker in de loop vd tijd ook aangepakt gaan worden. Komt denk omdat ik 14 inch wielen met een vrij brede spaak heb. Is nu ookverlaagt en uitgelijnt. Gister lekker optisch bezig geweest. Alleen kom je elke keer weer nieuwe dingen tegen, zo zijn de banden niet geweldig in de zin van geluidsproduktie, en zouden ze nog iets platter mogen, nog iets te veel wang. Wegligging is wel zeer zeker verbetert. Veerpootbrug misschien ook nog wel in de toekomst.
Remcilinderje achter lekt wat dus ook die moet nog gedaan worden, en twee multisnaartjes monteren. Ik heb inmiddels ook foto's van hoe ik 'm kreeg en die hoop ik vd week even te kunnen plaatsen, nu nog tijd ervoor hebben...

is wel erg leuk om het project te zien groeien!

Vleespet

Wat betreft dat rolgeluid; ik weet niet wat voor profiel er op zit, maar ik neem aan dat je op de draairichting gelet hebt? En daarnaast lagen ze al een tijdje bij die sloper he, misschien zijn ze wat droog.

Welke maat was de band ook alweer?

monstermicra11

nou, banden zijn niet droog ofzo, maar goed, ik rij ze op en dan hoop ik dat er een maatje breder dan 165, 60, 14 onder kan. 175 of als de velg het toelaat 185 maar 175 met een lage hoogte maat is al mooi.

Vleespet

Dat zal dan 175/60/14 worden om de omtrek het zelfde te houden. De wang krijg je niet platter als je de zelfde wieldiameter aanhoudt zoals het eigenlijk hoort. 185/55/14 geeft eigenlijk al een te kleine diameter...


monstermicra11

Wel mooi plat bandje denk 185 55 of niet? Ik moet eerst kijken of de velg dat toelaat hoor.
Anders zet ik er hetzelfde type onder maar dan nieuwe, wegligging is zoiezo veel beter nu!

Vleespet

Ik zie dat ik het verkeerd geschreven heb, maar een band in maat 185/55/14 geeft een hogere wang dan je nu hebt Sebas! Verwaarloosbaar weinig, maar dat is een 2,5 mm HOGERE wang....

Ook 175/60/14 geeft een veel hogere band dan je huidige; dat scheelt meer dan een cm doorsnede!

Lagere wangen lukt je niet op de zelfde maat velg, als je je originele wielomtrek wil behouden (wat aan te bevelen is)
Wil je plattere banden dan zal je aan een 15" velg moeten.

monstermicra11

Zo even een update...

Tijdje terug achterwisser eraf gehaald en gat afgedopt, lichtmetaal beviel niet dus weer verkocht. misschien in de loop vd tijd even andere wieltjes scoren, nu te weinig tijd ivm studie. En verder woensdag de uitlaat eronder vandaan horen vallen, klinkt nu als een bommenwerper en het belt wat lastig in de auto zo...
Vandaag even kijken of ik dat kan verhelpen, wordt weer midagje klussen met kijkers, tja of zonder kijkers, in ieder geval word ik er zelf vies van want ik lig op de grond eronder!
Tot zover de update, oja ook een wieldop verloren, het wodt er dus niet mooier op in het Noorden!
De volgende keer hopelijk optisch en technisch beter nieuws...