Mijn 3e micra...

Gestart door monstermicra11, 19 maart 2011, 09:01:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Psydan

Klopt. Alleen de aztec heeft geen zwarte motorkap.
Do not underestimate what you will never understand.

redk11

Dan zal het een andere aztek geweest zijn. Deze had le mans velgen en een spirtuitlaat en donkere achterruitjes.

redk11

Inmiddels alweer heel wat kilometers verder met de micra en ze doet het nog steeds goed, (elke dag op en neer naar Driebergen), Wel begint ze wat ouderdomsdingetjes te krijgen, ramelende hitteschiltjes om de uitlaat bijvoorbeeld.. Erg irritant! En verder haal ik woensdagavond even een grill op bij Jeroen 330, wordt een ander gezicht dan! Ben er alleen nog niet uit of ik 'm in DR5 spuit of in het zwart zoals de huidige grill.
En ik speel met nog wat ideetjes om de auto wat opvallender te maken zonder dat het te wordt maar is nog erg lastig om je dingen alleen maar voor te stellen op de auto, zonder voorbeeld..

Marco330

Ik kan die grill wel een keertje voor je meenemen! Ik werk ik Driebergen...  O0

redk11

 Haha wat een klein wereldje weer! Nou ik heb nu al met Jeroen afgesproken en eerlijk gezegd vind ik het ook wel leuk om daar even langs te gaan. Ik heb er al zoveel moois vandaan zien komen! Wil nu wel eens zien hoe dat Zwolle erbij ligt!

Leo

De hitte schildjes kun je gewoon verwijderen.

Ben benieuwd naar de grill :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

redk11

Goedemorgen Leo!

Ook alweer vroeg op het forum! Ja ik heb er ook over zitten denken om ze weg te halen maar ben bang dat mijn voorpijp dan sneller doorslijt, omdat dan al het vuil en dergelijke er tegen aanslaat.ga nog een piging wagen om het goed te krijgen. Tijdens de rit naar Apeldoorn hoorde ik , m toch weer..

Leo

Nu heb je juist een oud stuk ijzer dat er steeds tegen aan rammelt
Een nieuwe voorpijp komt regelmatig langs op het forum dus om die kosten zou ik me niet druk maken

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

glassie

Citaat van: redk11 op 05 juni 2015, 20:14:58
Gister even bezig geweest met raampjes achter tinten... lijkt makkelijker dan het is..




Maar ik vind het zelf wel netjes geworden! Toch maar besloten de klapruitjes te laten zitten.

Weet je soms nog welk merk van  folie je gebruikt hebt? Ik had folie van MHW. Ben een week bezig geweest en bijna 3 rollen van 25 euro verprutst enkel op de zijraampjes. Nu ben ik nog niet tevreden. Er zitten allemaal kleine belletjes en een haartje onder. Je ziet het wel enkel in de zon.
Glassie

redk11

Uh, ik had spul van de action, maar van heel dichtbij zie je ook noch wel wat oneffenheden hoor. Maar dan rij ik gewoon iets harder langs..;)

redk11

Zo,

Al even geen post gedaan, maar nu dan toch weer terug op het forum! De huidige Micra heeft mij best wat jaartjes geholpen van A naar B, en gaat nu plaats maken voor... Weer een andere Micra!

Dus nu stappen aan het maken om wat spullen over te zetten. Verlagingset, donkere ruiten achter, achterwisser er weer af bij de zogezegd nieuwe. En dan moet de Nieuwe aanwinst nog op voor de APK ;)

De huidige is vanaf dan beschikbaar bij  Auto Heemskerk te Roelofarendsveen. Is een best harde micra gebleken, en ook nu zou ze zeker niet op roest worden afgekeurd, sterker nog, ik denk dat er best makkelijk weer apk op te krijgen is. er zitten nog steeds de lichtmetalo's onder van de foto, met goede banden. dus mochten er mensen geinteresseerd zijn, laat het maar weten.

Ik ga zelf verder met een zwarte micra van 2001. Zal daar binnenkort wat meer van laten zien.

Kwarkieboy

leuk dat hij nog rijd !
een zwarte Micra is altijd mooi :D
K11 '95
K11 Aztek '00

redk11

Zo even een update, zal later wat foto's proberen te plaatsen.

De zwarte is klaar! Nieuwe APK erop en gaan! Ging niet zonder slag of stoot.. Er deed een handremkabel moeilijk, maar uiteindelijk is ie aardig netjes geworden.

De dingen die ik gelijk heb aangepast:
Achterwisser eraf en afgedopt.
Achterruitjes overgezet van de groene, zijn netjes donker.
Verlagingsset over gezet en uitgelijnd
Hele onderkant getectyleerd, ook kokerbalken volgespoten, ruikt een beetje maar ik hou mezelf maar voor dat dat de geur is van lang meegaan :) ;D
De kappen om de breedstralers netjes zwart gespoten, in plaats van dofgrijs, echt een hele verbetering.
Gele lampen in de koplampen.
Merklogo voorop zwart gespoten.
De hele auto met wax gedaan en de wielen eerst gecleaned en de naafkappen opnieuw gespoten. Zijn standaard challenge wieltjes maar staat keurig nu ze netjes en schoon zijn.
Wat overblijft zijn:
witte knipperlichtjes aan de zijkant, of rookglas.
breedstralers met folie geel maken of met glasverf. (nog niet zeker of ik dat doe, ik twijfel nog, net als over de grilldelen zwart maken in plaats van Chrome).

Zo dit was het voor nu.