2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


chiba_kun

Nieuw helemaal ontopic, maar wil even kwijt dat ik zojuist samen met mijn vader naar een '95er K11 Micra 1.3 SLX N-CVT 3deurs ben wezen kijken, proefgereden en gekocht.

Na 27 jaar autoloos te zijn geweest hebben mijn ouders nu toch weer een auto. Tja, en dan moet het wel een Nissan zijn he. Hij heeft even een Almera overwogen, maar wilde toch graag een K11 Micra, omdat dit zo relaxed rijdt...  :)

Mooie Micra hoor. Hier en daar een krasje en deukje, maar over het algemeen toch wel een nette auto, 80000km en als SLX wel lekker uitgerust (leuk een toerenteller e.d.). Frontbalk was als nieuw en de dorpeltjes vertoonde al de eerste blaasjes, maar dat is niet het einde van de wereld en komt wel goed.

Foto's volgen uiteraard!  ;)


Larrs

Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

chiba_kun

Zoals beloofd hier de nieuwe aanwinst in de familie (mijn vader):





Vandaag de auto gekleid en netjes in de was gezet en achter de wielkappen al het zand verwijderd. Al weer heel netjes geworden zo.  8)

Larrs

Die glimt weer als een spreekwoordelijke keutel in de maneschijn. :P
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

haha wat een gezegde lars maar hij glimt idd weer erg goed

chiba_kun

 :)

Met de Micra van ons is nog steeds alles goed! Still going strong, zelfs in de koud/sneeuw van de afgelopen maand. Volgende maand gaat de wagen voor een grote beurt richting de dealer en laten we gelijk even de koelvloeistof verversen.

De Almera heb ik niet meer, die heb ik uit kostenbesparing (ja, de Skyline moet ook nog weer gaan rijden ergens lente 2010) verkocht ervoor in de plaats is er nu een Daihatsu Charade uit 1994.

Ik moet zeggen dat dit toch heel anders rijdt dan de Micra. Veel meer blikkeriger... Maar goed, ik rij al vanaf mijn 18e Nissan, dus het voelt toch een beetje als vreemdgaan.  :)

Larrs

Grappig dat een Charade wat blikkeriger is, zegt toch wel wat over Nissan.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

chiba_kun

Citaat van: Larrs op 18 januari 2010, 19:01:56
Grappig dat een Charade wat blikkeriger is, zegt toch wel wat over Nissan.

Idd!

Het is dat de Micra's op dat moment gewoonweg te duur waren anders had er ook zeker nog een K11 bijgekomen. Wat niet is kan nog komen... ;)


Red Racer

Citaat van: chiba_kun op 17 januari 2010, 21:08:13
Ik moet zeggen dat dit toch heel anders rijdt dan de Micra. Veel meer blikkeriger... Maar goed, ik rij al vanaf mijn 18e Nissan, dus het voelt toch een beetje als vreemdgaan.  :)

vanaf uw 18de hoelang rijd u dan al nissan ?

die skyline kan in zijn never nooit weg als het aan mij lag, zo heb ik het met mijn Zundapp brommer.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

chiba_kun

#71
Citaat van: Red Racer op 18 januari 2010, 20:45:13
Citaat van: chiba_kun op 17 januari 2010, 21:08:13
Ik moet zeggen dat dit toch heel anders rijdt dan de Micra. Veel meer blikkeriger... Maar goed, ik rij al vanaf mijn 18e Nissan, dus het voelt toch een beetje als vreemdgaan.  :)

vanaf uw 18de hoelang rijd u dan al nissan ?

die skyline kan in zijn never nooit weg als het aan mij lag, zo heb ik het met mijn Zundapp brommer.

Zeg maar JE hoor. Ik ben nu bijna 34, dus reken maar uit. ;)

Hier wat foto's van de Daihatsu Charade.



















Even een fotootje van de Dai met de Skyline...


Deze stickers mogen niet ontbreken. Hahaha!



Dai


K11

Larrs

Mooie auto. Ziet er ook nog eens als nieuw uit. :duim:

Ook leuk trouwens die tekst op de achterruit. In vergelijking met andere soortgelijke teksten, klopt die bij jou wel. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

chiba_kun

Dank je wel!  :) Heeft nog maar weinig kms gereden.

Er komen nu met het zoute op de weg, wel wat roestblaasjes hier en daar, maar goed de Daihatsu is van 1994, dus dan mag het ook wel.  ;)

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds twijfel of ik de wagen zal ruilen tegen een K10 of zoiets dergelijks. Hahaha! Nissan bloed kruipt waar het niet gaan kan.  ;D



illko

tsja, moet wel zeggen dat na de micra, ik de charade toch wel een heel leuk autootje vind, en ik dacht dat er een gti was met 120 pk....lijkt me prima rijden, alleen het interieur is minder.